Connect with us

Analize & Studii

STUDIU: Pandemia i-a făcut pe români să mănânce mai sănătos și să redescopere produsele locale

Studiu de piață: Pandemia i-a făcut pe români să mănânce mai sănătos și să redescopere produsele locale

În prima jumătate a acestui an, agenția de cercetare de piață IZI Data a realizat trei sondajecu scopul de a evalua atitudinile românilor față de produsele locale, în cadrul unui proiect de consultanță al Fundației Friends For Friends dedicat food-hub-urilor: Nord Natural, Nod Verde, Roade și Merinde și Cumsecade. Rezultatele vizează și modificările de comportament ale românilor față de alimentație în contextul pandemiei de COVID-19. Sondajele au relevat că perioada pandemiei a fost una de conștientizare și schimbare de comportament pentru români, care declară că acum fac alegeri mai sănătoase în materie de alimente și sprijină producătorii locali.

Pandemia a reprezentat și o perioadă de conștientizare a comportamentului alimentar: 26% dintre români declarând că mănâncă mai sănătos. De asemenea, 30% dintre tineri (18-24 ani) susțin că achiziționează alimente sănătoase, în timp ce 35% din bucureșteni se încadrează în același trend.

O treime dintre românii care locuiesc la oraș au început să gătească mai des, în timp ce 74% au comandat mai rar mâncare gata preparată.

Tinerii sunt fruntașii clasamentului când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declară că gătesc mai des în perioada pandemiei, cu o scădere liniară corelată cu înaintarea în vârstă. Persoanele mature găteau oricum și înainte de perioada pandemiei: 60% din total eșantion susțin că gătesc la fel de des ca înainte.

Producătorii locali au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor

Un studiu iZi data realizat la începutul anului, înainte de pandemie arăta că 19% din români achiziționau din online produse de la micii producători locali.

Una dintre schimbările de comportament din pandemie este preferința în creștere pentru produsele locale – 36% din total eșantion a declarat că în pandemie au cumpărat mai des de la producătorilor locali.

În același timp, în perioada pandemiei, cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade și Merinde, Nod Verde și Cumsecade, food hub-uri ce susțin producătorii locali, în medie, s-au triplat.

De ce cumpărăm produse locale?

Printre motivațiile clienților hub-urilor de produse locale se numără faptul că se simt bine pentru că ajută oameni care fac o treabă bună (68%), în timp ce 57% consideră că produsele locale sunt superioare celor de la supermarket.

În ceea ce privește profilul vizitatorilor site-urilor de produse locale, studiul indică faptul că 23% sunt bărbați, iar 77% sunt femei. Dintre aceștia, 65% au copii.

Cele trei studii utilizate ca referință în prezentul material sunt următoarele:

  • Studiul iZi data din luna mai 2020, a fost realizat în rândul clienților hub-urilor alimentare Roade și Merinde, Nord Natural și Helyénvaló. Au fost realizate 412 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani.
  • Studiul iZi data din luna mai a fost realizat pe o populație generală, reprezentativ urbană de 1010 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani din toată România.
  • Studiu iZi data din luna februarie a fost realizat pe o populație generală, reprezentativ urbană de 1020 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani din toată România.

IZI data este o agenție de studii de piață al carei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.

Please follow and like us:

Recent:

Creatii20 de ore ago

adidas lansează Ultraboost 21 – cea mai nouă versiune a modelului iconic oferă energie cu fiecare pas

adidas lansează astăzi ULTRABOOST 21, o nouă versiune a celui mai de succes model pentru alergare al brandului. O echipă...

Stiri20 de ore ago

Narcisa Lecuşanu, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: «Fundaţia Alexandrion trebuie să fie alături de sportul românesc ȋn continuare, aşa cum a făcut până acum, atât prin organizarea galelor cât şi prin acţiuni caritabile»

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...

Emisiunea TV Business Philososphyo zi ago

Emisiune Business Philosophy: Actorul Victor Yila, despre industria muzicală în perioada COVID-19

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Romeo Chiria, l-a avut ca invitat special pe...

Stiri3 zile ago

Gabi Balint, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: « Fundaţia Alexandrion sprijină sportul şi anul acesta prin acordarea acestor premii importante, care sunt foarte motivante pentru sportivi»

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...

Emisiunea TV Business Philososphy4 zile ago

Actorul Victor Yila, despre industria muzicală în perioada COVID-19 – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 13 ianuarie, de la ora 18:00, îl va...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Loredana Dinu, campioană olimpică la scrimă, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: «În această perioadă dificilă este necesar să căutăm motive frumoase prin care să aducem din nou sportul ȋn prim plan»

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Emisiune Business Philosophy: Participarea sportivilor români la J.O, un obiectiv între deziderat și realitate

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 i-a avut ca invitați pe Maestrul Internațional Constantin Apostol (7 DAN) – antrenor...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Participarea sportivilor români la J.O, un obiectiv între deziderat și realitate – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 6 ianuarie, de la ora 18:00, îi va...

Analize & Studiio săptămână ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook din luna ianuarie

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook în luna ianuarie...

PR Emotionalo săptămână ago

Andreea Chiţu, dublă vicecampioană mondială la judo, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: «Mă gândesc la faptul că voi fi pe podium. Ar fi o imensă bucurie pentru mine »

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...