Analize & Studii
STUDIU: Pandemia i-a făcut pe români să mănânce mai sănătos și să redescopere produsele locale


În prima jumătate a acestui an, agenția de cercetare de piață IZI Data a realizat trei sondajecu scopul de a evalua atitudinile românilor față de produsele locale, în cadrul unui proiect de consultanță al Fundației Friends For Friends dedicat food-hub-urilor: Nord Natural, Nod Verde, Roade și Merinde și Cumsecade. Rezultatele vizează și modificările de comportament ale românilor față de alimentație în contextul pandemiei de COVID-19. Sondajele au relevat că perioada pandemiei a fost una de conștientizare și schimbare de comportament pentru români, care declară că acum fac alegeri mai sănătoase în materie de alimente și sprijină producătorii locali.
Pandemia a reprezentat și o perioadă de conștientizare a comportamentului alimentar: 26% dintre români declarând că mănâncă mai sănătos. De asemenea, 30% dintre tineri (18-24 ani) susțin că achiziționează alimente sănătoase, în timp ce 35% din bucureșteni se încadrează în același trend.
O treime dintre românii care locuiesc la oraș au început să gătească mai des, în timp ce 74% au comandat mai rar mâncare gata preparată.
Tinerii sunt fruntașii clasamentului când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declară că gătesc mai des în perioada pandemiei, cu o scădere liniară corelată cu înaintarea în vârstă. Persoanele mature găteau oricum și înainte de perioada pandemiei: 60% din total eșantion susțin că gătesc la fel de des ca înainte.
Producătorii locali au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor
Un studiu iZi data realizat la începutul anului, înainte de pandemie arăta că 19% din români achiziționau din online produse de la micii producători locali.
Una dintre schimbările de comportament din pandemie este preferința în creștere pentru produsele locale – 36% din total eșantion a declarat că în pandemie au cumpărat mai des de la producătorilor locali.
În același timp, în perioada pandemiei, cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade și Merinde, Nod Verde și Cumsecade, food hub-uri ce susțin producătorii locali, în medie, s-au triplat.
De ce cumpărăm produse locale?
Printre motivațiile clienților hub-urilor de produse locale se numără faptul că se simt bine pentru că ajută oameni care fac o treabă bună (68%), în timp ce 57% consideră că produsele locale sunt superioare celor de la supermarket.
În ceea ce privește profilul vizitatorilor site-urilor de produse locale, studiul indică faptul că 23% sunt bărbați, iar 77% sunt femei. Dintre aceștia, 65% au copii.
Cele trei studii utilizate ca referință în prezentul material sunt următoarele:
- Studiul iZi data din luna mai 2020, a fost realizat în rândul clienților hub-urilor alimentare Roade și Merinde, Nord Natural și Helyénvaló. Au fost realizate 412 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani.
- Studiul iZi data din luna mai a fost realizat pe o populație generală, reprezentativ urbană de 1010 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani din toată România.
- Studiu iZi data din luna februarie a fost realizat pe o populație generală, reprezentativ urbană de 1020 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani din toată România.

IZI data este o agenție de studii de piață al carei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.
Recent:

Maine Coon este o rasă de pisici iubitoare a apei. Lumânări în formă de pisică
Motanul Taboo din rasa Main Coon și Speranța Anghel, consilier guvernamental și antreprenor lumȃnări handmade, au fost invitații moderatoarei Ileana...

Despre pasiunea pentru cǎţǎrat la sala de escaladǎ. Andreea Burcea, invitata emisiunii Business Philosophy
Emisiunea “Business Philosophy”, de la Canal 33, programată pe 12 noiembrie, de la ora 16:00, a avut-o ca invitatǎ pe Andreea...

Performanţă fantastică pentru România la Campionatul European de tineret de șah. Vladimir Cnejev a câştigat medalia de argint
Performanţă fantastică pentru România la Campionatul European de Şah pentru tineret. Vladimir Cnejev a terminat la egalitate cu ocupantul primului...

AQUA Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna octombrie
Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii“ pentru luna...

AQUA Carpatica & Cravata Galbenă, un parteneriat al autenticității românești
Pe 1 noiembrie, AQUA Carpatica a prezentat premiera de gală a filmului Cravata Galbenă, la cadrul Sala Palatului din București,...

Black Friday Seroussi: Profită de până la 40% reducere la o selecție exclusivă de produse, în limita stocului disponibil
Black Friday aproape că bate la ușă aducând oportunitatea de a-ți completa garderoba. Vrei un outfit în care să arăți...

Joc Responsabil. Studiu de caz
Expertul în gambling, Mihai Igiroșanu, Redactor Șef al Revistei Sport Magazin, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la podcastul Business...

Pentru prima dată un club din România câștigă Cupa Europeană a Cluburilor la Șah
Victorie istorică! Pentru prima dată un club din România câștigă Cupa Europeană a Cluburilor la Șah! SuperChess a terminat întrecerea...

Autenticitatea în era AI: cum comunicăm cu sens în 2025
https://www.youtube.com/live/BjwmTDfSIcA Într-o lume dominată de tehnologie și inteligență artificială, autenticitatea devine cea mai valoroasă formă de comunicare. În această ediție...

Cum a fost vindecat miraculos David Popovici după o accidentare gravă
Prezentatorul TVR, Cristian Mîndru, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy. DESCRIERE: 00:00:00 – Ritualul de dat...
Publicitate
Email: contact@clubulmedia.ro
Telefon: 0744525607
Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.
O publicatie marca Clubul Media.
- https://businessphilosophy.ro
- https://sportm.ro
- https://sportprofit.ro
- https://totceeaceeste.ro
- https://superprofit.ro
- https://www.toptabu.ro
- https://sportpesurse.ro
- https://focustolife.ro
- https://elennaq.com
- http://cronicaromana.eu/
- http://cotidianul.eu/
- https://chiromelu.blogspot.com/
- https://teodorchiriac.ro/
- https://victoriei35b.ro/
Recomandarea noastra:


