Connect with us

Analize & Studii

STUDIU: Pandemia i-a făcut pe români să mănânce mai sănătos și să redescopere produsele locale

Studiu de piață: Pandemia i-a făcut pe români să mănânce mai sănătos și să redescopere produsele locale

În prima jumătate a acestui an, agenția de cercetare de piață IZI Data a realizat trei sondajecu scopul de a evalua atitudinile românilor față de produsele locale, în cadrul unui proiect de consultanță al Fundației Friends For Friends dedicat food-hub-urilor: Nord Natural, Nod Verde, Roade și Merinde și Cumsecade. Rezultatele vizează și modificările de comportament ale românilor față de alimentație în contextul pandemiei de COVID-19. Sondajele au relevat că perioada pandemiei a fost una de conștientizare și schimbare de comportament pentru români, care declară că acum fac alegeri mai sănătoase în materie de alimente și sprijină producătorii locali.

Pandemia a reprezentat și o perioadă de conștientizare a comportamentului alimentar: 26% dintre români declarând că mănâncă mai sănătos. De asemenea, 30% dintre tineri (18-24 ani) susțin că achiziționează alimente sănătoase, în timp ce 35% din bucureșteni se încadrează în același trend.

O treime dintre românii care locuiesc la oraș au început să gătească mai des, în timp ce 74% au comandat mai rar mâncare gata preparată.

Tinerii sunt fruntașii clasamentului când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declară că gătesc mai des în perioada pandemiei, cu o scădere liniară corelată cu înaintarea în vârstă. Persoanele mature găteau oricum și înainte de perioada pandemiei: 60% din total eșantion susțin că gătesc la fel de des ca înainte.

Producătorii locali au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor

Un studiu iZi data realizat la începutul anului, înainte de pandemie arăta că 19% din români achiziționau din online produse de la micii producători locali.

Una dintre schimbările de comportament din pandemie este preferința în creștere pentru produsele locale – 36% din total eșantion a declarat că în pandemie au cumpărat mai des de la producătorilor locali.

În același timp, în perioada pandemiei, cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade și Merinde, Nod Verde și Cumsecade, food hub-uri ce susțin producătorii locali, în medie, s-au triplat.

De ce cumpărăm produse locale?

Printre motivațiile clienților hub-urilor de produse locale se numără faptul că se simt bine pentru că ajută oameni care fac o treabă bună (68%), în timp ce 57% consideră că produsele locale sunt superioare celor de la supermarket.

În ceea ce privește profilul vizitatorilor site-urilor de produse locale, studiul indică faptul că 23% sunt bărbați, iar 77% sunt femei. Dintre aceștia, 65% au copii.

Cele trei studii utilizate ca referință în prezentul material sunt următoarele:

  • Studiul iZi data din luna mai 2020, a fost realizat în rândul clienților hub-urilor alimentare Roade și Merinde, Nord Natural și Helyénvaló. Au fost realizate 412 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani.
  • Studiul iZi data din luna mai a fost realizat pe o populație generală, reprezentativ urbană de 1010 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani din toată România.
  • Studiu iZi data din luna februarie a fost realizat pe o populație generală, reprezentativ urbană de 1020 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani din toată România.

IZI data este o agenție de studii de piață al carei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.

Recent:

ECONOMIC2 days ago

Alege un stil de viață sănătos și relaxant, alege un apartament nou la malul mării

Este binecunoscut faptul că stresul și ritmul alert al vieții cotidiene și-au pus amprenta asupra sănătății multor persoane. Din această...

SPORT4 days ago

Cine sunt câștigătorii celei de a XIII-a ediții a Dr. Oetker Junior Trophy

Arina Fomina a câștigat cea de a XIII-a editie a Dr. Oetker Junior Trophy, după ce a învins-o în finală,...

SPORT5 days ago

Doi jucători de la Academia Victor Hănescu, în semifinalele Dr. Oetker Junior Trophy

Doi jucători de la Academia Victor Hănescu s-au calificat în semifinalele celei de a XIII-a ediții a Dr. Oetker Junior...

PODCAST SPORT1 week ago

Frații Grosu, studiu de caz despre ce înseamnă handbalul profesionist

Podcastul Business Philosophy, care a fost moderată de Olivia Cucoș, i-a avut ca invitati pe frații Ioan și Ștefan Grosu...

SPORT2 weeks ago

Începe cea de a XII-a ediție a Dr. Oetker Junior Trophy

Cea de a XIII-a ediție a Dr. Oetker Junior Trophy, competiție internațională din cadrul Tennis Europe, categoria 1, va avea...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Frații Grosu, despre performanța în handbal

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Olivia Cucoș, i-a avut ca invitati pe frații...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Hănescu, despre vecinul de academie Mutu, Halep, David Popovici și cazul Sinner

Victor Hănescu a fost invitatul lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy. DESCRIERE: 00:00:00 – Fostul nr. 26 ATP,...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna aprilie

Aqua Carpatican este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST CULTURA3 weeks ago

Arta este un act de curaj, nu trebuie ascunsă

Fabiana Dima, pictor, instructor de artă, pictură și grafică la Center for Arts by Fabiana Dima, a fost invitata Ilenei...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Tenisul viitorului: tehnologie și performanță la Academia Victor Hănescu

https://www.youtube.com/watch?v=Nj4Gikq9wJY Fostul nr. 26 ATP, Victor Hănescu, a fost învitat la emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, moderată de...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: