Connect with us

ECONOMIC

STUDIU – Unde ies românii, în funcție de cifra de afaceri a principalelor companii din domeniu. Gamblingul, pe primul loc

Potrivit studiului KeysFin „The Business of Going Out”, sălile de jocuri de noroc dețin în continuare supremația, cu 75% din totalul cifrei de afaceri realizate de companiile din sectorul cultură și divertisment – definit în studiu pornind de la metodologia Registrului Comerțului și incluzând sub-diviziunile concerte&festivaluri, cultură, jocuri de noroc și sport&recreere, informează keysfin.com.

Dintre cele 4 sub-segmente, în comparație cu 2009, cultura a scăzut cu aproape 8 puncte procentuale, de la 10% la 2% din cifra de afaceri a sectorului, iar jocurile de noroc au pierdut 3 puncte procentuale, de la 78% la 75% din cifra de afaceri a sectorului, în timp ce concertele și sportul & recreerea au câștigat teren, avansând cu aproape 4, respectiv 7 puncte procentuale.

Valoarea însumată a cifrei de afaceri a companiilor care activează în sectorul cultură și divertisment ajuns la 11,3 miliarde de lei în 2018, în creștere cu 80% față de 2009 și cu 48% față de 2014. Pentru 2019 analistii KeysFin estimează continuarea tendinței de creștere, peste media economiei, respectiv cu 7%, la peste 12 miliarde de lei.

„Timpul liber a devenit un bun important, mai ales pentru românii din mediul urban, iar acest lucru se reflectă și în sumele pe care le alocă activităților de timp liber. Este de remarcat faptul că rezultatul net a avansat exponențial de la o pierdere de 309 milioane de lei în 2009, la un profit de peste 1,1 miliarde de lei în 2018. Categoria cultură și divertisment se mândrește astfel cu unul dintre cele mai ridicate niveluri ale rentabilității capitalului din economia românească. Cu alte cuvinte, acesta este sectorul în care acționarii au obținut unul dintre cele mai mari randamente în urma investiției lor – peste 90% – mult peste media economiei de 10,8% în 2018, raportând informațiile analizate la studiul nostru anual Condițiile de business din România.” a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România. 

Mai mult, domeniul culturii și al divertismentului este unul dintre puținele în care numărul de companii a crescut cu 116% față de 2009 și cu 51% față de 2014, la peste 12 mii de companii în 2018.

Deși companiile care activează în categoria jocurilor de noroc reprezintă doar 7% din numărul total de companii din sector, acestea generează trei sferturi (75%) din cifra de afaceri și 70% din rezultatul net.

La polul opus categoria sport & recreere include 56% dintre companiile din domeniu, însă acestea generează doar 15% din cifra de afaceri totală și 9% din rezultatul net.

Sub-domeniul jocurilor de noroc își însușește atât cea mai mare cifră de afaceri a companiilor din domeniu, cât și cel mai mare profit net. Astfel, profitul realizat în 2018 de companiile din această categorie se ridică la aproximativ un miliard de lei, în creștere cu aproape 400%, de la 210,8 milioane lei, în 2009.

În ceea ce priveste topul companiilor din sub-segmentul jocurilor de noroc, pe primul loc se află COMPANIA NAȚIONALĂ LOTERIA ROMÂNĂ SA, cu o cifră de afaceri de aproximativ un miliard de lei, reprezentând 12% din totalul sub-segmentului în 2018, fiind urmată de MAX BET SRL, cu o cifră de afaceri de 443 milioane de lei și 5,2% din totalul sub-segmentului, și SUPERBET BETTING&GAMING SA, cu o cifră de afaceri de aproximativ 359 milioane de lei și 4,2% din totalul sub-segmentului.

Piaţa de spectacole și concerte din România creşte de la an la an cu cifre spectaculoase. Fie că aleg festivalurile sau concertele unor artiști locali, românii se bucură de muzică și plătesc pentru a intra la astfel de evenimente în proporție mult mai mare decât în trecut. Potrivit studiului KeysFin, numărul firmelor din acest domeniu a crescut cu 165% față de acum 10 ani, de la 1546 în 2009 la 4095 în 2018. Iar rezultatele de business ale principalelor companii din domeniu arată o creștere atât a cifrei de afaceri, cât și a profitului în comparație cu acum 10 ani: cifra de afaceri s-a triplat, de la 267,2 milioane de lei și până la 890,8 milioane de lei, iar profitul a crescut cu 600%, de la 34 milioane de lei și până la 239,5 milioane de lei.

Pe primul loc se află UNTOLD SRL, cu o cifră de afaceri de 68,4 milioane de lei, reprezentând 7,7% din totalul sub-categoriei, urmat de GLOBAL RECORS SRL, 45,9 milioane de lei, cu 5,2% din total și de  FESTIVAL TICKETS MANAGEMENT SRL cu 26,9 milioane de lei, 3% din total (ELECTRIC CASTLE). Topul este completat de NEVERSEA SRL (25,3 milioane de lei), FIVE’S INTERNATIONAL SRL (23,3 milioane de lei), STAGE EXPERT SRL (11,3 milioane de lei) și SUNFEST SRL (10,6 milioane de lei ).

Creșterile din ultimii 10 ani din categoriile concerte și sport& recreere se datorează numărului mare de evenimente care se organizează anual în România: pe lângă festivaluri și concerte, românii participă la maratoane sau urmăresc competiții sportive.

Iar festivalurile organizate în România primesc atât recunoaștere locală, cât și internațională. Pe lângă faptul că au devenit o atracție  pentru turiștii din toată lumea, acestea primesc nominalizari și din partea competițiilor europene.

Astfel, 5 festivaluri din România sunt nominalizate la European Festival Awards 2019: UNTOLD și Neversea la categoria “Best Major Festival”, Electric Castle și Summer Well  la categoria “Best Medium Sized Festival”, iar Jazz in the Park a fost la categoria “Best Small Festival”.

Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente diviziunilor: 90- activități de creație si interpretare artistica (concerte & festivaluri), 91 – activități ale bibliotecilor, arhivelor, muzeelor și alte activități culturale (cultură), 92 – activități de jocuri de noroc și pariuri (jocuri de noroc) și 93 – activități sportive, recreative și distractive (sport & recreere).

– – – – – – – –

KeysFin oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa românească. Detalii aflaţi de pe www.keysfin.com.

Informaţiile publicate in aceasta analiza pot fi reproduse doar în limita doar cu acordul scris al KeyFin si cu citarea sursei. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFin Mobile, prin intermediul căreia utilizatorul poate accesa usor şi rapid informaţii de contact, situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste un milion de companii active din România. Informaţiile pot fi salvate şi vizualizate în format PDF şi trimise via e-mail sau SMS oricărui contact din agendă.

(FOTO: gamblerspost.com)

Recent:

SPORT1 day ago

Echipa României, campioană europeană la șah la categoria sub 12 ani

Echipa României a ocupat primul loc la Campionatul European de Şah pentru tineret pe echipe la categoria sub 12 ani....

PODCAST2 days ago

Dan Chilom, invitat special în podcastul Hai să vorbim: „Am jucat contra lui Iniesta, apoi am fost în comă după un meci în Finlanda”

Un nou episod din podcastul Hai să vorbim îl aduce în prim-plan pe Dan Chilom, un personaj fascinant al fotbalului...

ECONOMIC3 days ago

Theo Rose: Domeniile Sâmburești mi-au fost alături la Pe Vechi

https://www.youtube.com/watch?v=uymwURnmOi0 Pe malul Oltului, descoperim o poveste nespusă a unui vin special. Noblețe franțuzească cu suflet românesc, unite într-un pahar...

TV Business Philosophy6 days ago

Dincolo de fotbal – sport, carieră, viziune

Ce se întâmplă când experiența din teren se transformă în lecție de viață?  Dincolo de aplauze, trofee și cronici sportive,...

ECONOMIC7 days ago

AQUA Carpatica susține setea de informație la UBtalks

Într-o lume în care lucrurile nu sunt mereu ceea ce par a fi, am vrut să aflăm cum gândesc tinerii...

PODCAST - Business1 week ago

Ce şi cine face diferenţa pentru accesarea finanţărilor

Andreea Szabo, consultant fonduri nerambursabile Startup Projects, a fost invitata Ilenei Vlăduț la podcastul Business Philosopy.  DESCRIERE: 0:00 Intro Prezentare...

ECONOMIC1 week ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna iunie

Aqua Carpatican este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST2 weeks ago

Ionuț Stancovici, despre cartea „Viața e afară” și puterea transformatoare a sportului, în podcastul „Hai să vorbim” cu Olivia Cucoș

Într-un episod profund și inspirațional al podcastului „Hai să vorbim”, moderat de Olivia Cucoș, Ionuț Stancovici – fondatorul asociației Caiac...

Emisiunea TV Business Philosophy2 weeks ago

Experiențe inedite ȋn Grădinile Cunoașterii. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea “Business Philosophy”, de la Canal 33, programată pe 2 iulie, de la ora 16:00, a avut-o ca invitată pe...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Ovidiu Herea, despre situațiile de criză întâlnite în carieră

Ovidiu Herea a vorbit despre situațiile de criză întâlnite în carieră în cadrul podcastului Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac....

Publicitate

Recomandarea noastra: