Connect with us

Analize & Studii

STUDIU: Ce cafea beau românii și ce emoții le trezesc. Tabieturi și surse de informare

Inspirați de obiceiurile turcești, încă din epoca fanariotă, românii sunt mari iubitori și consumatori de cafea. Reveal Marketing Research a făcut un studiu despre preferințele consumatorilor de cafea la care a participat un eșantion reprezentativ de 1353 de persoane din mediul urban, 52% femei și 48% bărbați, conform cu distribuția generală a populației României.

CE CAFEA BEAU ROMÂNII?

În ceea ce privește înclinația acestora pentru anumite branduri, 80,6% din piață este dominată de patru jucători importanți: Jacobs (38,2%), Lavazza (20,8%), Nescafe (12,8%) și Tchibo (8,6%).

Alegerea cafelei de la Jacobs este relativ uniformă pe grupe de vârstă, peste o treime dintre români fiind consumatori declarați ai acestui brand.

Lavazza este preferată mai degrabă de bărbați (22,3%) și de persoanele între 25-34 de ani (23,7%), în timp ce Nescafe este mai mult pe placul doamnelor (16,1%) și a tinerilor sub 25 de ani (19,8%).

Celelalte 11 branduri menționate spontan de respondenți au procente mici, sub 7%, remarcându-se o preferință pentru Julius Meinl (7,3%) la grupele de vârstă 18-24, respectiv 35-44, probabil datorită prezenței puternice în HoReCa.

CU CE STĂRI ASOCIAZĂ ROMÂNII CONSUMUL DE CAFEA?

În mod cert, pentru aproape 90% dintre români, indiferent de câți ani au, cafeaua înseamnă relaxare, iar unul din trei români spun că atunci când se gândesc la o ceașcă aburindă, sunt mai fericiți.

O altă valență importantă este concentrarea, menționată cel mai des (30%) de cei între 25-34 de ani, dar mai  puțin de cei în vârstă (7,1%).

Pe aproximativ 16% dintre români o cană de cafea îi îndeamnă la visare, iar pe 8,9% la colaborare. Rezultatele ne arată că nu mai este la modă să inviți la o cafea, doar 7,5% dintre respondenți asociind această băutură cu flirtul, în special cei de 45-54 de ani. Din păcate, această băutură delicioasă este uneori aducătoare de stress dar la un procent mic, de 5,2% din populație.

CUM BEAU ROMÂNII CAFEAUA?

Jumătate dintre români, indiferent de vârstă, au declarat că preferă cafeaua cu zahăr. La polul opus, cafeaua neagră, simplă este pe placul a 44,3% dintre cei peste 65 de ani, și a 25% dintre tineri. Putem spune că, odată cu înaintarea în vârstă, se dezvoltă gustul pentru cafeaua neîndulcită, sau, din cauza problemelor de sănătate este preferată cea simplă.

În schimb, 18,8% dintre tinerii sub 25 de ani beau cafeaua cu arome, în special femeile.

O mică parte dintre respondenți au menționat cafeaua cu lapte, miere sau îndulcitor.

CE TABIETURI AU ROMÂNII LA CAFEA?

Aproape jumătate dintre români asociază cafelei un desert, doar tinerii sub 25 de ani au o preferință mai scăzută în acest sens (33%). Pe de altă parte, indiferent de vârstă, o treime dintre români nu savurează cafeaua fără țigară.

Foarte puțini (sub 3%) au menționat alte tabieturi la cafea cum ar fi presă, TV, socializare sau un pahar de apă.

DE UNDE SE INFORMEAZĂ ROMÂNII DESPRE CAFEA?

Pentru cei mai mulți (44,2%) români, în special la bărbați (53,3%) și la tineri (45,8%), internetul este principala sursă de informare în ceea ce privește cafeaua, poate chiar înaintea etichetei produselor (42,9%).

Sfatul unui prieten este considerat demn de luat în seamă de o treime dintre români, cei între 45-54 de ani fiind chiar mai atenți la astfel de recomandări. Rețelele de socializare sunt o sursă de informare, de o mai mică importanță, aproximativ 18% dintre români luându-le în considerare, cu un procent mai semnificativ (28%) în rândul celor sub 35 de ani.

CÂT DE IMPORTANTĂ E ETICHETA FAIR TRADE PE CAFEA?

Conceptul ”fair trade” este nou intrat în mentalul colectiv din România ca o măsură a unei experiente premium. În medie, peste o treime dintre cei intervievați dau importanță acestui aspect. Cei mai interesați (45,5%) au fost respondenții între 35-44 de ani, iar cei mai dezinteresați sunt tinerii sub 25, aproximativ 27% au spus că e foarte puțin important, infirmând astfel ideea că sunt cei mai interesați de probleme globale.

Recent:

PODCAST SPORT6 hours ago

Vrei să reușesti? Antrenează-te ca Fata de Aur!

Podcastul Business Philosophy, care a fost moderat de Ileana Vlăduț, a avut-o ca invitată pe cea mai bună jucătoare din...

ECONOMIC4 days ago

A X-a ediție de ,,Strugurit’’, sărbătorită în Domeniile Sâmburești

În acest an, 2024, ,,Struguritul’’, această tradiție cu totul specială ce are loc în inima Domeniilor Sâmburești, aniversează a X-a...

ECONOMIC5 days ago

Profile PVC. De ce sunt potrivite pentru sălile de conferințe?

Atunci când vine vorba despre amenajarea sălilor de conferințe, unul dintre aspectele esențiale care trebuie luate în considerare este alegerea...

PODCAST SPORT2 weeks ago

De câte ori i-a doborât recordurile lui David Popovici. Cea mai bună versiune a lui Vlad Stancu

Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe înotătorul Vlad Stancu, participant la Jocurile Olimpice de...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Despre Generația de Aur a înotului românesc, cu Vlad Stancu

Înotătorul Vlad Stancu a fost invitatul emisiunii Business Philosophy de la Canal 33, moderată de Romeo Chiriac.  

ECONOMIC3 weeks ago

Vrei să te bucuri de pereți cu un design original, acasă sau la birou? Dream Prints îți oferă o colecție variată de modele de tapet premium

Dorești un spațiu interior care să te impresioneze? Decorarea pereților cu tapet de lux este opțiunea de care ai nevoie....

PODCAST PR & MARKETING3 weeks ago

Evenimente premium dedicate mediului de afaceri

Raluca Voivozeanu, Founder & CEO PRIA a fost invitata podcastului Business Philosophy, care a fost moderat de Ileana Vlăduț. DESCRIERE:...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Cum comunicam fără dificultăți, prin logopedie şi psihoterapie. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 11 septembrie, de la ora 17:00, i-a avut ca invitaţi pe Ana-Maria...

ECONOMIC3 weeks ago

Top 4 cele mai importante provocări din mediul antreprenorial românesc și soluțiile potrivite

Deși sintagma „este loc sub soare pentru toată lumea” a devenit un clișeu și în mediul antreprenorial, pe lângă alte...

ECONOMIC3 weeks ago

Domeniile Sâmburești: Cel mai bun producător național al anului 2024

Crama Domeniile Sâmburești, un nume de referință în industria vinului românesc, a fost distinsă cu titlul de „Cel mai bun...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: