Connect with us

Analize & Studii

STUDIU: Ce cafea beau românii și ce emoții le trezesc. Tabieturi și surse de informare

Inspirați de obiceiurile turcești, încă din epoca fanariotă, românii sunt mari iubitori și consumatori de cafea. Reveal Marketing Research a făcut un studiu despre preferințele consumatorilor de cafea la care a participat un eșantion reprezentativ de 1353 de persoane din mediul urban, 52% femei și 48% bărbați, conform cu distribuția generală a populației României.

CE CAFEA BEAU ROMÂNII?

În ceea ce privește înclinația acestora pentru anumite branduri, 80,6% din piață este dominată de patru jucători importanți: Jacobs (38,2%), Lavazza (20,8%), Nescafe (12,8%) și Tchibo (8,6%).

Alegerea cafelei de la Jacobs este relativ uniformă pe grupe de vârstă, peste o treime dintre români fiind consumatori declarați ai acestui brand.

Lavazza este preferată mai degrabă de bărbați (22,3%) și de persoanele între 25-34 de ani (23,7%), în timp ce Nescafe este mai mult pe placul doamnelor (16,1%) și a tinerilor sub 25 de ani (19,8%).

Celelalte 11 branduri menționate spontan de respondenți au procente mici, sub 7%, remarcându-se o preferință pentru Julius Meinl (7,3%) la grupele de vârstă 18-24, respectiv 35-44, probabil datorită prezenței puternice în HoReCa.

CU CE STĂRI ASOCIAZĂ ROMÂNII CONSUMUL DE CAFEA?

În mod cert, pentru aproape 90% dintre români, indiferent de câți ani au, cafeaua înseamnă relaxare, iar unul din trei români spun că atunci când se gândesc la o ceașcă aburindă, sunt mai fericiți.

O altă valență importantă este concentrarea, menționată cel mai des (30%) de cei între 25-34 de ani, dar mai  puțin de cei în vârstă (7,1%).

Pe aproximativ 16% dintre români o cană de cafea îi îndeamnă la visare, iar pe 8,9% la colaborare. Rezultatele ne arată că nu mai este la modă să inviți la o cafea, doar 7,5% dintre respondenți asociind această băutură cu flirtul, în special cei de 45-54 de ani. Din păcate, această băutură delicioasă este uneori aducătoare de stress dar la un procent mic, de 5,2% din populație.

CUM BEAU ROMÂNII CAFEAUA?

Jumătate dintre români, indiferent de vârstă, au declarat că preferă cafeaua cu zahăr. La polul opus, cafeaua neagră, simplă este pe placul a 44,3% dintre cei peste 65 de ani, și a 25% dintre tineri. Putem spune că, odată cu înaintarea în vârstă, se dezvoltă gustul pentru cafeaua neîndulcită, sau, din cauza problemelor de sănătate este preferată cea simplă.

În schimb, 18,8% dintre tinerii sub 25 de ani beau cafeaua cu arome, în special femeile.

O mică parte dintre respondenți au menționat cafeaua cu lapte, miere sau îndulcitor.

CE TABIETURI AU ROMÂNII LA CAFEA?

Aproape jumătate dintre români asociază cafelei un desert, doar tinerii sub 25 de ani au o preferință mai scăzută în acest sens (33%). Pe de altă parte, indiferent de vârstă, o treime dintre români nu savurează cafeaua fără țigară.

Foarte puțini (sub 3%) au menționat alte tabieturi la cafea cum ar fi presă, TV, socializare sau un pahar de apă.

DE UNDE SE INFORMEAZĂ ROMÂNII DESPRE CAFEA?

Pentru cei mai mulți (44,2%) români, în special la bărbați (53,3%) și la tineri (45,8%), internetul este principala sursă de informare în ceea ce privește cafeaua, poate chiar înaintea etichetei produselor (42,9%).

Sfatul unui prieten este considerat demn de luat în seamă de o treime dintre români, cei între 45-54 de ani fiind chiar mai atenți la astfel de recomandări. Rețelele de socializare sunt o sursă de informare, de o mai mică importanță, aproximativ 18% dintre români luându-le în considerare, cu un procent mai semnificativ (28%) în rândul celor sub 35 de ani.

CÂT DE IMPORTANTĂ E ETICHETA FAIR TRADE PE CAFEA?

Conceptul ”fair trade” este nou intrat în mentalul colectiv din România ca o măsură a unei experiente premium. În medie, peste o treime dintre cei intervievați dau importanță acestui aspect. Cei mai interesați (45,5%) au fost respondenții între 35-44 de ani, iar cei mai dezinteresați sunt tinerii sub 25, aproximativ 27% au spus că e foarte puțin important, infirmând astfel ideea că sunt cei mai interesați de probleme globale.

Recent:

Stirio zi ago

Meciuri false și decontări fictive, printre acuzele aduse FR de Hochei pe Gheață

Scandalul declanșat de jucătorii echipei naționale de hochei pe gheață care ar fi cântat Imnul Ținutului Secuiesc la finalul meciului...

Stiri2 zile ago

Cum poți amenaja o bucătărie modernă fără mari eforturi?

În vara asta ți-ai propus să faci o amenajare cum n-ai mai făcut, iar bucătăria merită ta toată atenția. Aici...

Emisiunea TV Business Philosophy2 zile ago

Aliuță a avut ofertă să joace pentru naționala Ucrainei – Emisiune Business Philosophy

Marian Aliuță a declarat în cadrul Emisiunii Business Philosophy de la Canal 33 că a avut ofertă să joace în...

Emisiunea TV Business Philosophy3 zile ago

Ghencea-Donețk-Baku. Traseul fotbalului spectacol, cu Marian Aliuță

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată joi, 23 iunie, de la ora 22:00, îl va avea ca invitat pe fostul fotbalist...

Succes Press & PR5 zile ago

Cauti fotolii pentru living? Iata 5 secrete pretioase!

Alegerea pieselor de mobilier pentru orice incapere se axeaza in principal pe gusturi, apoi pe functionalitate. Insa, lucrurile ar trebui...

Succes Press & PRo săptămână ago

Deratizarea – cea mai bună metodă pentru a scăpa de rozătoare fără prea multe eforturi

    Te confrunţi cu o invazie de şoareci şi şobolani şi ai nevoie de o intervenţie rapidă de deratizare...

Emisiunea TV Business Philosophyo săptămână ago

„Îndrăznește! Privește cerul!”, cu Elena Chiriac – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care este programată joi 16 iunie, ora 22:00, o va avea ca invitată specială pe vedeta...

Creatii2 săptămâni ago

Fundaţia Alexandrion a găzduit delegația Ordinului Sfântul Andrei, Arhonii Patriarhiei Ecumenice, ȋn cadrul misiunii de promovarea a libertăţii religioase

Domnul Nawaf Salameh, Preşedinte Fondator Alexandrion Group şi Fundaţia Alexandrion: ,,Ȋmi doresc ca România să devină un model de libertate religioasă pentru celelalte ţări.’’...

Emisiunea TV Business Philosophy2 săptămâni ago

Emisiune BP: Totul despre multibusiness, cu Vivian Stroe

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 l-a avut ca invitat pe omul de afaceri Vivian Stroe, Fondatorul SGV Group, informează Revista Sport Magazin....

PR Emotional2 săptămâni ago

Tehnologia neurofeedback şi osteopatie. Abordarea holistică care susţine o viaţă fără dureri

Neurofeedback şi osteopatie. Abordarea holistică a sănătăţii şi stării de bine imbina din ce in ce mai mult cunoasterea straveche...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: