Connect with us

Stiri

Program special spriijinit de Gazprom, la Euro 2020, pentru cei care vor sa devina jurnalisti

La Campionatului European de fotbal a fost infiintat Biroul de știri Euro 2020, care a început să functioneze pe 11 iunie.

Acesta include tineri jurnaliști din cadrul programului internațional pentru copii pentru “Fotbal pentru Prietenie” Gazprom din țările care găzduiesc campionatul.

In cadrul proiectului, tinerii jurnaliști relatează despre toate meciurile de la EURO 2020 pentru colegii lor din întreaga lume. În calitate de tineri ambasadori ai Programului „Fotbal pentru Prietenie”, ei acoperă evenimentele turneului final prin prisma celor nouă valori împărtășite de participanți la program: prietenie, egalitate, justiție, sănătate, pace, loialitate, victorie, tradiție și onoare.

Pentru a face fata corespunzător in misiunea lor, tinerii jurnaliști urmează cursuri de formare la scoala celor nouă valori, iar, in plus, față de valorile menționate, cursurile se concentrează pe tendințele actuale din jurnalismul sportiv și abilitățile de jurnalism mobil.

Pentru Luca Lie (12 ani), provocarea de anul acesta a fost de a participa ca jurnalist la meciul Ucraina – Macedonia,  din cadrul Euro 2020, desfasurat la Bucuresti.

„Mi-am pregătit câteva informații despre istoricul acestui eveniment și despre echipe. Important este să fii curios si pregătit pentru situații neprevăzute si efort prelungit si să te conectezi la atmosfera evenimentului, să fii focusat asupra meciului și să ai o stare pozitivă”, a explicat acesta.

Cum si-a structurat agenda tanarul jurnalist, oferind cateva sfaturi de care pot tine cont si alti pusti care vor sa devina ziaristi

  • M-am asigurat cu cateva zile inainte de meci cine joaca, cand si unde anume.
  • Mi-am facut cateva notite inaintea meciului despre cativa jucatori importanti subliniind calitatile acestora, premile castigate etc.
  • Mi-am luat au un carnetel, instrumente de scris, un telefon si un incarcator, pentru a fi sigur ca prind si nu scap cele mai importante faze si noutati.
  • Am mers la meci incantat si vesel, dar serios si atent.
  • In timpul meciului nu vorbim, fluieram sau huiduim ci ne notam momentele importante, plusurile si minusurile jucatorilor.
  • Trebuie sa fim cat mai concentrati asupra meciului, ceea ce înseamnă ca incercam sa nu fim distrasi de cei din jur.
  • Daca avem o dilema in privinta anumitor momente ale jocului, de exemplu cine a avut mai mult control aspura mingii, ne sfatuim cu celalalt jurnalist, deoarece fiecare are dreptul sa intrebe cand este confuz.
  • Ideal e sa sa ai cuvintele la tine atunci cand iei interviul unui jucator

Filip Mergiani (12 ani), un alt tanar jurnalist, a abordat si conceptul de  lifehacks, asa zisele trucuri care te ajuta sa te orientezi si sa iti faci treaba cat mai bine, dincolo de jocul propriu-zis. „Aș incepe prin a afla unde sunt cantonate ambele echipe si as merge acolo pentru a face poze sau mici filmulețe. As cauta un loc in stadion din care sa am o vizibilitate buna la ambele porti si posibil la bancile de rezerve. Să ai un charger puternic la tine este necesar”, a explicat acesta.

Una dintre variantele jurnalismului sportiv care a luat amploare este Mobile Journalism sau „Jurnalism cu telefonul mobil”, un nou trend media ce presupune folosirea smartphone-ului in scopuri jurnalistice.

Jurnalistul MoJo e socotit jurnalistul viitorului, deoarece acest gen reprezinta un pas inainte intr-o lume in permanenta miscare, in care „viteza” este cuvantul cheie.

De acest lucru s-a convins si Mihai Blanaru, un alt pusti, in varsta de 13 ani, care a imbratisat meseria de tanar jurnalist.

„In primul rand pentru a fi  jurnalist, trebuie sa fii o persoana curioasa, care sa caute toate caile necesare dezvoltarii unui reportaj. Curiozitatea, pasiunea, dorința de a fi de folos, curajul, capacitatea de a te pune in pielea celuilalt, de a-i intelege nevoile,  dispoziția de a fi conectat mereu la actualitate, dar si de a-i tine pe ceilalti conectati cu evenimentele zilnice sunt cateva calitati care definesc un jurnalist.

Un jurnalist invata tot timpul, din orice – invata sa se promoveze, sa se reinventeze, sa se adapteze la viata care mereu este intr-o continua schimbare.

Atunci cand esti prezent la un meci Euro 2020 in calitate de jurnalist, trebuie sa te asiguri ca pleci cu toate dispozitivele necesare prezentarii publicului cat mai multe momente din timpul derularii partidelor.

Pentru a nu avea parte de evenimente neplacute, ar trebui sa ai grija sa pleci cu telefonul incarcat dar sa ai de rezerva si o baterie externa. Acestea sunt doua dintre cele mai importante obiecte pentru un jurnalist mobil. Pentru ca, cu ajutorul mobilului, vei putea filma cele mai importante momente ale unui meci.

In fapt, in calitate de jurnalist mobil, cel mai important lucru la un meci de fotbal este sa reusesti sa transmiti si celor care nu sunt prezenti pe teren  emotiile traite”, a povestit acesta.

Biroul de știri Euro 2020 va selecta cei mai buni tineri jurnaliști care vor acoperi ceremonia de decernare a obiectivelor campionatului.

Premiul a fost stabilit de Gazprom ca parte a sponsorizării Campionatului UEFA EURO 2020.

Recent:

ECONOMIC7 days ago

Tinerii inovatori români zboară spre stele: O șansă unică la Conferința International Space Development

Într-o demonstrație impresionantă de inteligență, pasiune și dedicare, echipa Derzis Hospital, formată din șase elevi excepționali ai Colegiului Național „Cantemir-Vodă”...

ECONOMIC1 week ago

STOICA & ASOCIAȚII câștigă definitiv litigiul având ca obiect anularea actelor administrative care au stat la baza edificării unui important depozit ecologic de deșeuri finanțat cu fonduri UE nerambursabile

În data de 4 aprilie 2024, a fost soluționat definitiv un litigiu complex inițiat în anul 2018 de o societate...

PODCAST SPORT1 week ago

Cătălin Munteanu, despre mentalitatea de victimă a fotbaliștilor români care joacă în străinătate

Podcastul Business Philosophy, intitulat “Despre mentalitatea de victimă a fotbalistului român care joacă în străinătate”, l-a avut ca invitat pe...

ECONOMIC1 week ago

Nike te trimite în spațiu direct din Piața Universității!

Nike își invită fanii să descopere noul model Air Max DN, experimentând senzația de plutire în spațiu printr-o activare ce...

TV Business Philosophy1 week ago

House of Cookies: prăjituri cu gust de artă, la birou şi acasă. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 10 aprilie,  de la ora 18:00, i-a avut ca invitaţi pe Cristian Şerban, CEO House of...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna martie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” și “Facebook...

PODCAST - Business2 weeks ago

Importanța sistemelor performante de irigații, cu Hasan Atmeh (CEO AFKO România)

DESCRIERE: 00:00 – Intro 00:40 – prezentare Hasan Atmeh – CEO AFKO România – una dintre cele mai mari companii...

ECONOMIC2 weeks ago

AQUA Carpatica a obținut 6 noi distincții Monde Selection – International Quality Institute

AQUA Carpatica a obținut 6 noi distincții Monde Selection – International Quality Institute după cum urmează: AQUA Carpatica Natural Mineral...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Antreprenoriat pe note muzicale. Cuplul Cristi şi Iulia Ivan la Emisiunea „Business Philosophy”

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 3 aprilie, de la ora 18:00, a avut ca invitaţi un...

ECONOMIC3 weeks ago

Ce ar trebuii sa stii inainte de a inchiria o masina

Autoturismul este un instrument indispensabil în viața de zi cu zi, facilitându-ne să ne desfășurăm activitățile cotidiene și să ajungem...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: