Piața de publicitate va atinge valoarea de 514 milioane de euro în acest an. În 2019, online-ul a atins cote record de 306 miliarde de dolari

Agenția Initiative estimează că piața de media din România a crescut în 2019 cu 7%, iar în 2020 se va majora cu 5,5%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book. Astfel, piața de media din România este așteptată să atingă valoarea de 514 milioane de euro anul acesta, după ce în 2019 a înregistrat 487 milioane de euro.

Ne așteptăm ca, la finalul anului 2020, piața de media să depășească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică. Cheltuielile urmează evoluția consumului de media în tranziția sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creștere se temperează pe măsură ce economia României încetinește ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecință, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

În 2019, investițiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluție pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro.

Cea mai mare rată de creștere a înregistrat-o piața de digital, ajungând la 99.1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018.

Piața de OOH a ajuns în 2019 la un estimat de 32.2 milioane de euro în 2019, cu 5% mai mult decât în 2018.

Piața de radio a avut anul trecut o creștere estimată la 10%, atingând valoarea de 28.3 milioane de euro.

Consumul TV a scăzut în 2019 cu 7% față de 2018, ceea ce s-a tradus și într-un volum mai mic de GRP-uri livrate (-5%). Audiența reclamelor a fost mai mică, pentru că a fost mai puțin public.  

Domeniile care au investit cel mai mult în publicitate, în 2019, au fost: pharma, retail, cosmetice, telecomunicații și banking&asigurări. 

2019 s-a încheiat cu o creștere de 17% pentru publicitatea online, atingând suma de 99,1 milioane de euro, arată estimările Media Fact Book.

În 2020 creșterea va fi de 16%, atingând suma de 114,5 milioane de euro. Publicitatea online se va concentra ca și până acum la Google și Facebook, în timp ce publicitatea locală tip „dispaly” va scădea cu 20%, la aproximativ 13,9 milioane de euro. 

La nivel global, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte și Initiative, se arată că investițiile nete în publicitate au crescut în 2019 cu 5,2% și se vor majora cu 5,7% în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari.

Piața globală de TV a fost într-o ușoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanță (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului și de lipsa evenimentelor mari generatoare de audiență.

În 2019, online-ul continuă să domine piața de media globală, atingând cote record din total piață, pană la 51,5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari.

Social media înregistrează cea mai rapidă creștere din online +25%, peste cifrele generate de video digital (23%) sau search (14%). Search-ul rămâne numărul 1 în digital, fiind formatul care înregistrează 144 miliarde de dolari și 47% din bugetele totale din online.

Piața de OOH a înregistrat creșteri semnificative la nivel global (+6.1%), ajungând la cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o creștere de 20%.

MAGNA preconizează că evenimentele ciclice din anul 2020 (alegerile din U.S., Jocurile Olimpice de vară și Campionatul European de Fotbal) vor compensa prin aportul suplimentar de bugete, deficitul creat în piață de publicitate de încetinirea creșterii economice la nivel global.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997.

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password