Connect with us

ECONOMIC

Domeniile Panciu, singurul spumant românesc premiat la cea mai importantă competiție internațională de vinuri, Concours Mondial de Bruxelles

Domeniile Panciu a fost singurul vin spumant  din România medaliat la cea mai importantă competiție internațională de vinuri, Concours Mondial de Bruxelles. De altfel, Natura SRL (Domeniile Panciu) a primit 3 medalii de argint pentru două vinuri roșii (Fetească Neagră 2017, Cabernet Sauvignon Grand Riserva 2016) și un vin spumant (Blanc de Blancs 2015).

Tot în acest an, Vinurile Domeniile Panciu au primit două medalii de aur la International Wine Contest Bucharest – IWCB 2020.

Astfel, vinurile spumant Blanc de Noir 20515 și Fetească Neagră Gran RISERVA 2017 au fost recompensate cu medalii de aur la IWCB 2020.

 

Situată pe treptele piemontane ale Subcarpaţilor de Curbură, localitatea Ţifeşti se găseşte în mijlocul viilor din nordul judeţului Vrancea care formează podgoria Panciu.

Scăldat de apele Putnei la vest si cele ale Şuşiţei la est, este un paradis al viţei de vie, unde Șarba, Băbeasca Neagră, Plăvaia, Feteasca Neagră si Feteasca albă au fost reginele acestei podgorii de mii de ani.

Calitatea vinurilor din Dealul Sârbilor nu l-au lăsat indiferent nici pe domnitorul Eustatie Dabija (1661-1665), care şi-a cumpărat vii în Podgorie şi a construit în apropierea acestora o superbă reşedinţă domneasca, la Oleşeşti, pe malul Putnei. Renumele vinurilor din Dealul Sârbilor a cucerit cetatea de scaun a Moldovei, iar domnitorul Gheorghe Duca (1665-1666, 1668-1672, 1678-1683), nimeni altul decât ginerele lui Dabija, a cerut cancelariei domneşti sa adauge pe sigiliul domnesc viţa de vie. Graţie vinurilor din Codrii Sârbilor (veche denumire a localităţii), viţa de vie a ajuns pe stema Moldovei, iar viile lui Dabija Vodă au devenit Podgorie Domnească. Tot aici au mai avut vii domnitorii Mihail Racoviţă (1703-1705, 1707-1709, 1716-1726) si Alexandru Moruzi (1792-1793, 1802-1806, 1806-1807), familia prinţului Sturza, şi cronicarul Miron Costin. De peste 2000 de ani, pe Dealul Sârbilor se produc unele din cele mai bune vinuri albe din estul Europei.

Particularităţile solului, umiditatea echilibrată şi excelenta expunere la soare pe care o oferă poziţia geografica fac din licoarea strugurilor una cu cea mai mare aciditate din țară. Particularităţile Dealului Sârbilor sunt solul baticalcaric lutoargilos, dezvoltat pe depozite loessoide mijlociu fine, umiditatea echilibrată, temperaturile moderate cu o medie anuală de 10,2 ℃ şi expunere la soare cu o înclinare 3° spre ESE. Astfel, podgoria Panciu devine în 1969 locul în care i-a naştere primul spumant clasic „de Panciu”, devenit ulterior un brand cunoscut în toată ţara.

Din 2009 Domeniile Panciu sunt inima şi sufletul vinurilor provenite din cele peste 120 hectare de viţă de vie situate în această zonă.

Iar misiunea care de-a lungul anilor a stat la baza activităților și deciziiilor luate a fost atinsă, anume fabricarea unui produs natural de calitate românesc prin valorificarea continuă a potențialului podgoriei Panciu.

Astfel munca dedicată a echipei s-a fructificat prin prezenţa pe piaţa a unui portofoliu ce cuprinde vinuri liniştite albe, rose şi roşii, frizzante, şi spumante, toate încadrate în 3 game: Domeniile Panciu, Panciu Riserva şi Casa Panciu.

Cele 120 ha cuprind numeroase soiuri precum: Fetească Albă, Fetească Regală, Şarba, Aligote, Galbena de Odobeşti, Muscat Ottonel, Tămâioasă Românescă, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Băbeasca Neagră, Feteasca Neagră, Pinot Noir şi Cabernet Sauvignon.

Crama este dotată cu utilaj tehnologic de ultimă generaţie care asigură o capacitate de producere şi stocare de 2 milioane litri.

Din 2017, vinurile Domeniilor Panciu au o nouă denumire şi o înfăţişare îmbunătățită, croită pe gusturile consumatorului modern şi pe măsura calităţii vinurilor, Casa Panciu fiind redefinita ca „Domeniile Panciu – Podgorie Domneasca”.

Pentru a putea face posibil acest lucru, s-a lucrat intens alături de echipe de consultanţă de profil pentru a pregăti o nouă strategie de prezenţă pe piaţa vinului, fiind vizate cele 4 aspecte de bază: produsul, plasarea, prețul și promovarea. Toate au fost trecute prin prisma celei mai importante valori de la care a pornit istoria fermei de la Ţifeşti – pasiunea.

Totul a pronit de la pasiunea domnului Daniel Guzu pentru pământ, calitatea produsului, precum și faptul că a insuflat aceasta stare de spirit echipei.

Toate acestea au făcut ca produsele Domeniile Panciu – Podgorie Domnească să fie foarte bine apreciate pe plan international, fiind prezenți și premiate la târguri internaționale din toată lumea.

Calitate produselor a fost apreciată de specialiștii din domeniu atât la nivel internațional, cât și national, fiind premiați la numeroase târguri, precum cele de Bruxelles, Beijing, Londra, Verona, Shanghai sau Berlin.

Recent:

ECONOMIC11 hours ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna noiembrie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

TV Business Philosophy17 hours ago

Ce este efectul Placebo, cu dr. Cristian Sălăvastru

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, moderată de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe Cristian Sălăvastru, medic în...

PODCAST Entertainment2 days ago

Rolul șoimăritului în preîntâmpinarea accidentelor din aeroporturi

Podcastul Business Philosophy, care este moderat de Romeo Chiriac,  i-a avut ca invitați pe Nicu Pârlog, biolog, jurnalist și expert...

ECONOMIC4 days ago

AQUA Carpatica Kids, apa care răspunde la toate întrebările copilului tău

AQUA Carpatica Kids încurajează curiozitatea neîngrădită a copiiilor. Campania ,,De ce?’’ își propune să răspundă la orice întrebare pe care...

ECONOMIC6 days ago

Jean Valvis, îndemn la vot: “Democrația nu se dăruiește, nu o primești cadou, se revendică!”

Jean Valvis, fondatorul brandurilor Aqua Carpatica și Domeniile Sâmburești, îndeamnă cetățenii români pe pagina personală de Facebook să meargă la...

PODCAST Entertainment6 days ago

Jocul interior în teatru, cu Alice Nicolae

Alice Ioana Nicolae, actriță, trainer, îndrumător și fondator Teatru Simplu, a fost invitata lui moderatorului Romeo Chiriac la podcastul Business...

TV Business Philosophy1 week ago

Jurnaliști români la evenimente internaționale media. Emisiune Business Philosophy

Rezultate internaționale ale ziariștilor români  –  Emisiunea BUSINESS PHILOSOPHY în direct la Canal 33, pe 27.11.2024, de la orele 17:00,...

ECONOMIC1 week ago

Proiectul Nestlé ”Pădurea de Miere” ajunge la 110.000 de copaci plantați în sudul României

Nestlé România a continuat și în 2024 proiectul ”Pădurea de Miere”, parte din angajamentul companiei față de mediul înconjurător, plantând...

PODCAST Dezvoltare Personală2 weeks ago

Ce fotbalist de la Steaua a ajuns la psiholog din cauza tatălui său – Podcast cu Florin Gardoș

Florin Gardoș a vorbit în podcastul Businesss Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, despre ce fotbalist de la Steaua a avut...

ECONOMIC2 weeks ago

De ce ai nevoie de un program de facturare și gestionare stocuri?

Într-o lume a afacerilor în continuă schimbare, eficiența este cheia succesului. Gestionarea resurselor, în special a stocurilor și a proceselor...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: