Connect with us

ECONOMIC

STOICA & Asociații câștigă definitiv litigiul AQUA Carpatica

După o luptă judiciară întinsă pe parcursul a 7 ani, desfășurată în două cicluri procesuale, atât intern, cât și în fața instanțelor europene, titularii mărcilor ce înfățișează sticlele AQUA Carpatica se pot bucura de recunoașterea valabilității înregistrării acestora.

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a pronunțat astăzi hotărârea definitivă, prin care a fost respinsă acțiunea în anulare a mărcilor formulată de un pretins competitor.

Echipa de avocați STOICA & Asociații, coordonată de Valeriu Stoica (Founding Partner), a fost  formată din Dragoș Bogdan (Senior Partner) și Mihai Stănescu (Managing Associate).

Avocații STOICA & Asociații au intrat în acest dosar după soluționarea cauzei de către prima instanță, care admisese acțiunea și dispusese anularea mărcilor.

În acel moment, clienții erau puși în fața situației de a schimba complet ambalajele folosite, după ani de zile de muncă dedicată promovării acestora.

În apelul și recursul din primul ciclu procesual, aplicând temeinic cea mai recentă jurisprudență a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), Curtea de Apel București (CAB) și ICCJ au constat, printr-o hotărâre esențială la nivel european pentru domeniul analizat, că nu există niciun drept de autor asupra formei sticlei pretinsului competitor, aceasta fiind lipsită de elementele de originalitate necesare pentru existența protecției.

În al doilea ciclu procesual, încheiat astăzi prin decizia ICCJ, s-a constat că nu există niciun risc de confuzie între marca europeană anterioară a pretinsului competitor și mărcile naționale ulterioare AQUA Carpatica.

Complexitatea întregii cauze a fost una deosebit de ridicată, argumentele decisive care au înclinat balanța fiind bazate pe interpretări curajoase ale criteriilor stabilite în jurisprudența instanțelor europene pentru evaluarea existenței riscului de confuzie între mărci tridimensionale.

Atât CAB, cât și ICCJ au aplicat consistent jurisprudența CJUE, consfințind astfel colaborarea constantă, de înaltă ținută intelectuală, a instanțelor române cu cea mai importantă instanță europeană în materia proprietății intelectuale.

Dragoș Bogdan: “Litigiul a avut și o importantă componentă europeană. La nivel european, contenciosul a fost purtat pe patru grade de jurisdicție: două faze la nivelul Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală, apoi în calea de atac în fața Tribunalului Uniunii Europene și, în final, în fața Curții de Justiție.

Argumentele noastre scrise au fost completate cu pledoariile orale și în discuțiile specifice, pe care le-am purtat cu judecătorii în ședința publică din fața Tribunalului Uniunii Europene, în care am avut onoarea și plăcerea să apăr interesele clienților mei.

În toate cele patru faze, atât Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală, cât și ambele instanțe ale Uniunii Europene au decis că nu există niciun fel de risc de confuzie, iar mărcile europene ale clienților, identice celor care au făcut obiectul litigiului intern, au fost admise la înregistrare pentru întreg teritoriul Uniunii Europene.”

Soluțiile definitive din aceste dosare vor rămâne unele de referință în domeniul mărcilor tridimensionale constând în ambalajele destinate băuturilor, nu doar din România, ci și din Uniunea Europeană în ansamblul său, constituind totodată un important instrument de lucru pentru practicieni sub aspectul elementelor care pot face obiectul protejării prin marcă și drept de autor în cazul unor astfel de obiecte.

Constituită în anul 1995, Societatea Civilă de Avocați STOICA & Asociații a câștigat recunoaștere națională şi internațională în lumea dreptului şi a mediului de afaceri, prin întreaga sa activitate de asistență juridică şi de reprezentare a unui portofoliu vast de clienți.

De la înființare și până în prezent, avocații din cadrul STOICA & Asociații au făcut dovada că sunt o echipă puternică, întemeiată pe respectarea principiilor sale: Fidelitas, Integritas, Fortitudo. STOICA & Asociații a dobândit o excelentă reputație națională şi internațională.

Performanțele sale profesionale sunt recunoscute ca atare în cele mai importante ghiduri juridice: Chambers Europe, Legal 500, WTR 1000, IAM Patent 1000.

Recent:

ECONOMIC14 hours ago

Un tânăr afacerist din Gorj ajută la digitalizarea microîntreprinderilor la un preț accesibil

*Reporter:* Ce este NetLoom.ro, cine este fondatorul și cu ce se ocupă? *Claudiu:* Bună ziua! Numele este Claudiu Gaita,profesez în...

Emisiunea TV Business Philosophy2 days ago

Femei emblematice, scenografie şi design vestimentar. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 19 martie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată pe Beatrice...

ECONOMIC2 days ago

Vinul Rosé din gama premium Chateau Valvis a fost distins cu medalia de aur în cadrul renumitului concurs Vinalies Internationales, organizat la Paris

Vinul Rosé din gama premium Chateau Valvis a fost distins cu medalia de aur în cadrul renumitului concurs Vinalies Internationales,...

PODCAST Dezvoltare Personală7 days ago

Povestea motivațională a unui soldat Invictus cu brațele amputate

Podcastul Business Philosophy, care a fost moderat de Romeo Chiriac, i-a avut ca invitați pe Maiorul Gabriel Ion, coordonatorul proiectului...

TV Business Philosophy1 week ago

Arta recuperării campionilor

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, moderată de Sorin Chiriac, l-a avut ca invitat pe kinetoterapeutul Gelu Cosma (Kinetic...

ECONOMIC1 week ago

Indicii care îți arată că tratamentul cu aparat dentar funcționează și dinții tăi se vor alinia perfect

Tratamentul cu aparat dentar este un proces de lungă durată, care necesită răbdare și perseverență, dar rezultatele finale sunt adesea...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Inițieri în tainele înotului, pentru copii și bebeluși

Alexandra Vrabie, instructor înot, inițiere copii și bebeluși (Alexandreea Club Fitness & SPA) a fost invitata Ilenei Vlăduț la podcastul...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Prestația militarilor români răniți în teatrele de operații la Jocurile Invictus Vancouver & Whistler

https://www.youtube.com/watch?v=mR8wjU30nRA Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, realizată de Romeo Chiriac, i-a avut ca invitați pe Maiorul Gabriel Ion,...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna februarie 2025

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

ECONOMIC3 weeks ago

Direktcar.ro – Prima piață online de mașini second-hand dedicată exclusiv persoanelor fizice

București, 3 martie 2025 – Direktcar.ro redefineşte piața auto SH din România prin lansarea primei platforme online destinată exclusiv tranzacțiilor...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: