Connect with us

Analize & Studii

Românii, afectați financiar de pandemie: 3 din 10 câștigă mai puțin, în medie, cu 30% decât anterior răspândirii coronavirusului la noi în țară

3 din 10 români declară că le-au scăzut veniturile în perioada pandemiei de Covid-19, conform celui mai recent studiu iSense Solutions, reprezentativ la nivel național (atât pentru mediul urban cât și pentru cel rural). În medie, românii cărora le-au scăzut veniturile au pierdut aproximativ 800 de lei din veniturile lor lunare, de la 2800 de lei la 2000 de lei, ceea ce înseamnă că impactul financiar al ultimei perioade este unul semnificativ, traducându-se intr-o reducere a veniturilor cu aproape 30%.

Românii din mediul urban au fost afectați într-o proporție mai mare de scăderea venitului (36%) față de cei care locuiesc în mediul rural (22%). De asemenea, cei cu venituri mici au fost mai afectați de micșorarea veniturilor (42%),  față de 38% dintre cei cu venituri medii și 25% dintre cei cu venituri peste medie.

Impactul financiar important al pandemiei asupra românilor este dublat și de impactul psihologic: consumatorii români tind acum sa adopte comportamente mai precaute din punct de vedere al cheltuielilor. În contextul veniturilor mai mici, cei mai mulți (70%) declară că vor cumpăra doar strictul necesar în următoarea perioadă. Categoria cu cel mai mic procent de români precauți este cea formată din tinerii între 18 și 29 de ani, procentul celor care își propun să cumpere doar strictul necesar în următoarea perioadă fiind de doar 29%.

Cu toate că românii își propun să cumpere mai puțin nu înseamnă însă că vor cumpăra și mai ieftin. Doar un sfert (25%) dintre români spun că vor cumpăra produse mai ieftine decât înainte de pandemie, iar 82% declară că vor cumpăra mărcile de produse cu care sunt deja obișnuiți.

“Epidemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ pentru o bună parte a populației. Dincolo de șocul inițial, mai problematică este revenirea care se anunță a fi foarte lentă, atât pentru business-uri, cât și pentru consumatori, iar cauza principală aici este pierderea încrederii: în stat, în partenerii de business, în civismul celorlalți. Însă situația nu este nici atât de neagră pe cât pare. Toate semnalele de la consumatori ne indică faptul că nu ne-am pierdut deloc din vitalitate și din capacitatea de adaptare. Iubim și simțim la fel ca înainte de epidemie. Ne plac aceleasi branduri, cumpărăm aceleași lucruri, chiar dacă poate mai rar, suntem la fel de exigenți cu noi înșine și cu ceilalți. Drumul spre normalitate nu va fi scurt, dar pentru a ne recâștiga încrederea în ceilalți principalele schimbări se vor petrece în noi. Va trebui să fim mai generoși și mai atenți la nevoile celorlalți, să ne asumăm mai multe riscuri și să fim mai activi.”, afirmă Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Pandemia schimbă și comportamentul românilor legat de plăți: 62% spun că vor plăti cu cardul mai mult decât o făceau înainte. În ceea ce privește planurile românilor de a se redresa financiar, 62% declară că vor cheltui mai puțin, 61% că vor face economii, 24% vor să se împrumute de la prieteni/familie, 18% se gândesc să își caute un al doilea loc de muncă, în timp ce 11% consideră că vor fi nevoiți să apeleze la un împrumut.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia CATI (Computer-Assisted Telephonic Interviews), în luna mai a anului 2020 și este reprezentativ național, la un grad de eroare de +/-4%.

Datele prezentate fac parte din raportul ROCK (Recovery after Outbreak – Champions Kit), dedicat companiilor care își doresc să ia decizii informate în contextul nesigur al zilelor noastre. Kit-ul conține trei capitole ce constituie rapoarte de cercetare la cheie: Management insights & Innovation Reccomandations, New Online Shopping Behaviour și iSense Modern Consumer Macro Trends Changes – 24 trenduri adoptate de consumatori analizate pentru piața din România, măsurate înainte și după izbucnirea epidemiei de coronavirus).

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 15 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Recent:

ECONOMIC1 day ago

Evoluția cazinourilor online: Siguranță, distracție și decizii informate

În ultimele două decenii, cazinourile online au cunoscut o creștere exponențială, transformându-se într-o industrie globală evaluată la miliarde de dolari....

ECONOMIC2 days ago

Cum găsești cele mai bune oferte de cumpărături în rate pentru tehnologie de ultimă generație?

Tehnologia avansează într-un ritm uluitor, iar gadgeturile de ultimă generație devin din ce în ce mai accesibile. Totuși, prețurile pot...

ECONOMIC6 days ago

Vinurile Domeniile Panciu au obținut trei medalii la prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles

La prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles 2024, categoria Wine – Sparkling, vinurile noastre au strălucit și au fost recunoscute la...

PODCAST SPORT1 week ago

Pregătirea tinerilor pentru viață și performanță prin kempo, cu Amatto Zaharia

Președintele Federației Române de Kempo, sensei Amatto Zaharia, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy, informează sportm.ro....

Monitorizare presa podcast2 weeks ago

Adevărul, sport.ro, Pro Sport și Revista Psychologies citează Podcastul Business Philosophy cu Adrian Ilie

https://www.psychologies.ro/timp-liber/alice-nicolae-invitata-la-podcastul-business-philosophy-2201143 Adrian Ilie a făcut calculele și știe cum România poate ajunge în optimi la EURO 2024: „Nu este o...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna iunie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Alina Dumitru: Am câștigat în toată cariera cât un fotbalist în jumătate de sezon

Campioana olimpică la judo, Alina Dumitru, a fost invitata lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy, informează sportm.ro. DESCRIERE:...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Provocările întâmpinate de afaceri în marketingul digital

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 l-a avut ca invitat pe expertul în marketing digital, Călin Roman. “Provocările întâmpinate...

PODCAST - Business3 weeks ago

Semnal de alarmă din Diaspora față de neregulile organizatorilor de evenimente din România. Cazul Taste of Belgium

Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe antreprenorul Titus Marin, patronul Taste of Belgium. Fostul...

ECONOMIC3 weeks ago

Aqua Carpatica Forte – Superbula

AQUA Carpatica FORTE a intrat de acum la Universul “Superbula”, acolo unde apa acidulată a căpătat o altă dimensiune. “Superbula...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: