Connect with us

Stiri

Pierderea mirosului, unul dintre simptomele posibile COVID-19

Pe lângă simptomele cunoscute până acum ale COVID-19 – febra, tusea, dispneea (greutate în respiraţie) -, medici ORL francezi avertizează asupra unui alt simptom asociat, în opinia acestora, bolii provocate de noul coronavirus: pierderea mirosului.

Specialişti ORL au observat în aceste ultime zile o ”dispariţie bruscă a mirosului”, dar fără nas înfundat, iar câteodată însoţită de o dispariţie a gustului (ageuzie).

Anosmia descrisă de mai multe persoane diagnosticate cu COVID-19 poate surveni în mod izolat sau împreună cu alte simptome asociate virusului.

În cazul anosmiei, ”trebuie să sunaţi la medicul de familie şi să evitaţi automedicaţia fără avizul specialistului”, a subliniat Jerome Salomon.

Acest simptom se întâlneşte cu toate acestea ”destul de rar” şi este observat ”în general” la pacienţi tineri, care dezvoltă forme ”mai puţin severe” ale bolii, a precizat directorul pentru Sănătate.

Societatea franceză de ORL a lansat vineri o alertă vizând recrudescenţa acestor cazuri, mesaj distribuit de medici pe reţelele de socializare.

“Există o legătură evidentă” între anosmie şi virus, a afirmat Jean-Michel Klein, preşedintele Consiliului naţional profesional al medicilor ORL, cu sediul la Paris. “Nu toate cazurile pozitive de COVID-19 prezintă anosmie, dar toate cazurile de anosmie izolată, fără cauză locală, fără inflamaţie, sunt COVID-19 pozitive”, a precizat specialistul pentru AFP.

Potrivit primelor cazuri urmărite de asociaţia profesională a medicilor ORL, pacienţii în cauză sunt mai degrabă tineri, cu vârste cuprinse între 23 şi 45 de ani.

“Persoanele care resimt anosmie, trebuie să se autoizoleze ca măsură de precauţie şi să poarte mască, chiar şi în cadru familial”, potrivit Jean-Michel Klein.

Spre deosebire de protocolul de tratament al unei anosmii clasice, medicul recomandă să nu fie administrată corticoterapie, ”care slăbeşte răspunsul imunitar”, sau o spălare a foselor nazale care ar risca să ”trimită virusul din mucoasa nazală în plămâni”.

Recent:

PODCAST CULTURA10 hours ago

“Cartea Brâncuși, dragostea mea” va fi publicată și în limba hindi

Claudia Motea, actriţa de origine romȃno-canadiană, care a reușit  să se impună pe scena vieții culturale românești ca poetă, scriitoare,...

ECONOMIC2 days ago

Câştigă puncte, răscumpără vouchere şi profită la maximum de fiecare achiziţie pe Infinity Marketplace

Cumpărăturile online devin și mai avantajoase cu Infiniversul, programul de loialitate de la Infinity Marketplace. Acum ai posibilitatea să fii...

PODCAST SPORT4 days ago

Daniel Pancu: “Cine vine nou la națională cântă pe masă“

Daniel Pancu, selecționerul naționalei U 21, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la Podcastul Business Philosophy. 00:00:00 – Colega Diana...

TV Business Philosophy5 days ago

Daniel Pancu, despre fotbal și mentalitatea de campion

Selecționerul naționalei U 21, Daniel Pancu, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33...

ECONOMIC6 days ago

AQUA Carpatica sustine public inițiativa UNATC de a introduce educația teatrală în licee

Inițiativa UNATC “I.L. Caragiale” de a introduce educația teatrală în licee este susținută de argumente solide bazate pe cercetări științifice....

ECONOMIC1 week ago

AQUA Carpatica și Untold 2025: O fuziune epică de hidratare și euforie muzicală pe meleaguri românești

După succesul răsunător al parteneriatului Untold Dubai 2024, AQUA Carpatica își aduce experiența internațională acasă. Această colaborare în premieră promite...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Polivalența artistică şi harul gorjean. Actriţa Claudia Motea la emisiunea Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 05 februarie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată  pe actriţa...

ECONOMIC2 weeks ago

Rolul uniformelor pentru business în strategia de marketing a unei companii

Într-o lume de afaceri în continuă schimbare, unde concurența este acerbă, găsirea unor metode inovatoare de a-ți diferenția brandul te...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna ianuarie 2025

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

ECONOMIC2 weeks ago

O sticlă de AQUA Carpatica reciclată poate însemna de-acum o pisică ajutată!

O sticlă de AQUA Carpatica reciclată poate însemna de acum înainte o pisicuță ajutată! Fiecare PET de AQUA Carpatica reciclat...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: