Născut prin Decret. Despre magia poveștilor din presă și publicitate

La ceva vreme după căderea regimului comunist, Revista „22” a consemnat despre Romeo Chiriac într-un material intitulat „Decreţelul”:

Înainte de a-l naşte (n.r. – în 24 iulie 1968), maică-sa şi-a întrerupt câteva sarcini. Cu un fus de lemn, după cum putea şi cum o învăţaseră altele”.

Până să împlinească 14 ani, impulsionat de faptul că nici fusul nu-i putuse veni de hac, decrețelul a citit cam tot ce apăruse literatura clasică, majoritatea pieselor lui Shakespeare și numeroase volume de filozofie. Ulterior, celelalte „biblioteci care au căzut pe el” i-au dezvoltat și mai mult înclinația către povești. Această pasiune își va pune amprenta asupra carierei lui.

Născut într-o familie modestă dintr-un oraș de provincie (n.r. – Curtea de Argeș) nu are nicio șansă să-și pună în valoare adevăratele abilități. Așa că „a dat la o facultate tehnică ca să scape de armata de un an şi şase luni şi a unui motiv fantezist, specificul secţiei (n.r. – căi ferate) avea legatura cu echipa favorită (n.r. – Rapid)”, se precizează în „Decreţelul” din Revista 22.

Urmează adevărata școală a vieții, cu experiențe fabuloase în Armată, galeria Rapidului, selecționatele de fotbal sau din căminele studențești :

”Necorespunzând clişeelor vremii a dat din belsug de ‘mâncare’ turnătorilor, în special în facultate. Și tot din cauza delaţiunilor susţinute de sistem, a atras numeroase pedepse, mai ales în armata de la T.R…. Vine perioada de confuzie – Revoluţie, mineriade – participând activ la toate din prima până în ultima zi, cu speranţă de dreptate în suflet. În consecinţă, devine liderul actiunilor studenţesti antiturnători: pichete la uşa facultăţii în care se selectau profesorii lingăi, organizarea de mitinguri în urma cărora va demite întâi decanul, apoi rectorul. Refuză oferta decanului de înăbuşire a primului miting, neştiind că va plăti din plin pentru asta până la terminarea facultăţii. Bine, chiar daca ar fi ştiut, tot ar fi refuzat-o!”, mai se scrie în „Decreţelul” din Revista 22.

După terminarea facultății nu profesează nicio secundă în inginerie, că nu îl reprezenta. Având în vedere înclinația către literatură, trece direct către jurnalism, la Mediafax, unde va lucra preț de un sfert de secol, ca Redactor Șef de Departament.

Pasiunea pentru povești împletită cu școala vieții generează atragerea a numeroase premii media, printre care:

  • Premiul Clubului Român de Presă, 2011, al secțiunii Jurnalism Sportiv, Cross Media, la concursul de creație jurnalistică. Pentru Documentarul „Fotbal sub Ape la Ada Kaleh„. Reportajul mai suscită și acum, după 10 ani, interesul presei internaționale. Doar în România, un așa zis cotidian de sport a încercat după un an de la publicare să plagieze originalul, fără să citeze sursa, dar fără succes.
  • Premiul „Drepturile Copilului”, la Festivalul Drepturilor Copilului, ediția 2012, cu ancheta Cazul Pompița, care a fost preluată de presa internațională.

Apoi realizează numeroase reportaje de mare succes, printre care celebrul Caz Pompița – despre atrocitățile din natație, preluat de media internațională, despre victimele din România ale efectului Cernobâl sau dezvăluirea în premieră a faptului că trei dintre israelienii uciși la Jocurile Olimpice Munchen din 1972 erau născuți în România. Și investigații despre victimele radiațiilor de la uzinele comuniste, de cazuri de teroare instituită în sport, interviu cu Neagu Djuvara despre fenomenul corupției din România și multe altele.

MEDALII OLIMPICE ȘI MONDIALE

Dat de faptul că mereu i-a „curs sportul prin vene”, l-a făcut să adune în vitrina cu trofee peste 25 de medalii la cele 10 ediții ale Olimpiadelor Internaționale Media, Jocurilor Mondiale ale Jurnaliștilor, Cupa Europei etc.

A mai cucerit trofee și la alte discipline sportive, dar majoritatea le-a câștigat la fotbal, iar cel mai drag i-a rămas titlul de golgeter al presei la fotbal, ediția 2004.

Prinde repede tainele industriei publicității, făcând imagine prin naționala jurnaliștilor al cărui component este, unor companii mari, printre care Aqua Carpatica, Petrom, Loteria Română, Euroins, Stanleybet, Alexandrion Group, Superbet etc.

Organizează peste 250 de evenimente interne și internaționale cu participarea legendelor fotbalului de la Dobrin, Hagi, Balaci, Boloni, Chivu, componenții Generației de Aur, jucătoriii de la Steaua ’86, Rapid, Dinamo, până la vedete din lumea mondenă etc.

TRECEREA CĂTRE MARKETING ȘI PUBLICITATE

Pe lângă că și-a dovedit abilitățile manageriale prin conducerea unor echipe de zeci de oameni, lansează un produs de mare impact – Introducerea în premieră în România a serviciului de telefonie mobilă WAP-SMS-MMS. Serviciu care va genera bugete impresionante și va susține ani de zile multe instituții media ineficiente din cadrul trustului Mediapro. Nu a realizat că această mare lovitură financiară pentru trust îi va crea doar probleme, precum în balada Miorița, cu ciobănașul care avea oi mai multe.

Având în vedere priceperea pentru împachetarea poveștilor și eficientizarea lor începe să fie asaltat de companii mari ca să le ofere consultanță, printre care:

  1. Procter@Gamble la Jocurile Olimpice de la Londra, edița 2012, în campania „Mulțumesc Mamă”, unde este invitat;
  2. Danone, la Campionatul Mondial de fotbal pentru Copii, Danone Nations Cup, cu participarea lui Zidane și Hagi, fiind invitat la ediția 2010 din Varșovia;
  1. Alexandrion Group, Campionatul Mondial de fotbal din Rusia, ediția 2018 etc.

CLUBUL MEDIA BUSINESS, O AGENȚIE DE MODIFICARE A COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI

Dezmembrarea imperiului Mediapro și trădările mioritice îl determină pe Romeo Chiriac să se dedice total proiectului agenției de publicitate Clubul Media Business.

„Credem în puterea poveștilor, iar această abordare se concentrează asupra mixului media, prin care comportamentul consumatorilor e activat în puctele cheie de influență. Prin intermediul experților media CMB ‘împachetăm’ povești în orice domeniu de business, care devin în final evenimente sau campanii. De asemenea, oferim companiilor toate informațiile necesare despre publicul pe care îl vizează și strategia pe care să o adopte”, spune Romeo Chiriac, CEO Clubul Media Business.

Clubul Media Business funcționează ca un grup de comunicare ce integrează soluțiile de creație, strategie, digital, conținut social networks@ influencers, management, design, tehnologie, CRM și optimizare în cadrul unei singure echipe lărgite, dedicată brandurilor.

SERVICII OFERITE DE CLUBUL MEDIA BUSINESS:

– Campanii de PR specializate în crize
– Servicii foto/video la standarde internaționale
– Storytelling construit de experți media
– Studiii de caz al campaniilor de publicitate

Departamentele specializate pun la dispoziție servicii de PR, comunicare corporate și de brand, management de criză, organizare de evenimente, business coaching, conferințe și teambuildinguri, lansări, media planning-uri, campanii de criză, studiii de caz, advertising, media buylinng, web design, strategie de produs, servicii de creație, DTP, producție BTL, producție video.

GALE, OLIMPIADE ȘI ALTE EVENIMENTE:

  • Gala Trofeelor Alexandrion (din 2015 până în prezent), cu participarea celor mai importante personalități din sport;
  • Gala Fotbalului Românesc, (încă de la prima ediție) cu participarea vedetelor din fotbalul intern și internațional
  • Gala Mediafax, 20 de ani
  • Miss Press și Miss România
  • Galele Tenisului Românesc
  • Turnee ITF, Summer Cup, Press Cup

ACȚIUNI DE PR EMOȚIONAL organizate de CMB

  • Alexandrion 100 (Centenar) – Marea Unificare Sportivă
  • SOS Satele Copiilor – Dr. Oetker
  • Grădina cu Remedii – Secom
  • Dr. Oetker, Aqua Carpatica, Fundația AlexandrionTabere de mental coaching – Academia Victor Hănescu
  • Magia Apei InformateAqua Carpatica
  • Press Cup Dr. Oetker (din 2013 până în prezent), cu participarea vedetelor precum Ilie Năstate, Ana Maria Popescu (ex Brânză), Marian Drăgulescu, Alina Dumitru, Iosif Rotariu și Kassandra, etc.
  • Evenimente legate de sărbătorirea Câștigării Cupei Campionilor Europeni de către Steaua ’86.
  • OLIMPIADE INTERNAȚIONALE MEDIA, cu participarea a sute de ziariști de pe tot continentul, în Beirut, Tunisia, Liege, Almeria, Alcante, Umag, Porec, Buttgenbach, Balaton, Amettla del Mar, etc.
  • Jocuri Mondiale ale Jurnaliștilor, Cupe Europene și alte competiții internaționale.
  • Evenimente de responsabilitate socială pentru Kassandra, Viorel Turcu, etc. Cu participarea legendelor fotbalului românesc și personalități din lumea mondenă.

CLIENȚII pentru care lucrăm (de fapt prieteni de peste 10 ani) pot să confirme profesionalismul nostru în găsirea și aplicarea soluțiilor eficiente:

  • Domeniile Sâmburești
  • Aqua Carpatica
  • Dr. Oetker
  • Academia Victor Hănescu
  • Alexandrion Group
  • Fundația Alexandrion
  • Alexandrion Sport Management
  • The Iconic Estate
  • Domeniile Panciu
  • Sucurile Ana Are
  • Domeniile Panciu Winery&resort
  • Stanleybet
  • West Gate
  • Superbet
  • Loteria Română
  • Avestis Internațional
  • Euroins
  • Secom
  • Alexandrea Fitness@Spa,
  • Artistic Dent
  • Asociatia Succes in Educatie si Sport
  • Laser Technology
  • Kinetofit
  • Cardinal Motors
  • Angelli
  • Betano
  • Fortuna
  • CEC Bank

Team Clubul Media Business:

  • CEO: Romeo Chiriac
  • Marketing Manager Laurențiu Ciornei
  • Financial Manager – Ileana Vlăduț
  • Art Director – George Radu
  • Social Media Manager – Teodor Chiriac
  • PR Specialist – Mihai Igiroșanu
  • Digital Account Manager Vlad Panait.

(Material de Mihai Igiroșanu)

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password