Încălcări ale protecției consumatorilor în contextul inteligenţei artificiale și al recunoașterii faciale

În timpul manifestaţiilor de amploare contra Beijingului, ”oamenii au primit un mesaj pe smartphone: ‘Ştim că sunteţi acolo, ar trebui să vă întoarceţi acasă’. Acesta nu este un sprijin pentru libertatea de asociere sau de exprimare. Ceea ce am văzut la Hong Hong Kong m-a înspăimântat cu adevărat”, a spus vicepreşedintele executiv al CE Margrethe Vestager, responsabilă pentru o Europă pregătită pentru era digitală reprezentanta executivului UE.

Comisia Europeană a lansat o dezbatere cu privire la inteligenţa artificială, în vederea reglementării unui sector aflat în plină dezvoltare şi dominat în mare parte de SUA şi China.

Recunoaşterea facială este deja utilizată pe scară largă în multe domenii, de exemplu pentru a-ţi debloca smartphone-ul sau pentru a trece rapid prin controalele din aeroport.

Margrethe Vestager se gândeşte la o interdicţie, care ar avea nevoie de sprijinul statelor membre, şi preconizează un amplu proces de consultări.

La 12 februarie, Parlamentul European a adoptat o rezoluţie în care solicită un set solid de drepturi pentru a-i proteja pe consumatori în contextul inteligenţei artificiale şi al proceselor decizionale automatizate. Documentul atrage atenţia asupra mai multor provocări care decurg din dezvoltarea rapidă a tehnologiilor legate de inteligenţa artificială şi procesele decizionale automatizate, cu un accent special pe protecţia consumatorilor.

PE a solicitat o schemă de evaluare a riscurilor în cazul inteligenţei artificiale şi al proceselor decizionale automatizate şi o abordare comună a UE care să contribuie la asigurarea beneficiilor acelor procese şi la reducerea riscurilor în întreaga Uniune.

(FOTO: https://www.muckrock.com/news/archives/2019/jun/11/algorithms-facial-recognition-regulations/)

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password