Connect with us

Emisiunea TV Business Philosophy

Emisiune Business Philosophy: Sportul, vector de imagine pentru Putin

 

Emisiunea Business Philosophy a avut ca temă modul cum Vladimir Putin a folosit sportul ca vector de imagine, informează Revista Sport Magazin.

Sportul a strânit și va stârni în continuare multe pasiuni, informează Revista Sport Magazin. Pe de o parte creează eroi și transmite valori adevărate, dar pe de alta a ajuns să ruleze și sume amețitoare într-o industrie care nu e întotdeauna cea mai curată.

Așa că, din păcate, sportul a fost de-a lungul timpului și un vector important în industria spălării de imagine a unor țări sau a unor dictatori precum Mussolini, Hitler, Mobutu Sese Seko, Ceaușescu sau Muammar Gaddafi. Iar acum, de către Putin.

Cu complicitatea marilor foruri sportive internaționale, pe acest teren de joc nu tocmai verde au pătruns “jucători“ precum corupția, lăcomia, calculele politice, ba chiar și ignoranța.

Și așa s-a ajuns acest la caz Putin, care a apelat ani de zile la vectorul sport pentru a-și spăla imaginea și a-și comunica presupusa grandoare și superioritate.

Încă din anul 2000 eminențele cenușii ale marketingului aservit lui din Rusia au lansat prin tehnici persuasive foarte fine “Putin branding”, apăsând pe butonul ce a avut ca vector sportul și având ca țintă transmiterea mesajului “omul rus, sănătos și viril”.

Acest marketing politic având ca vârf de lance sportul a dorit să-l prezinte pe Putin drept eroul salvator, care să vizeze atât publicul național, cât și pe cel internațional.

Astfel, campania lui Putin a început mai întâi prin a arăta “talentele” acestuia ca judoka, în hochei, înot, pescuit sau chiar culturism.

A continuat folosind una din tehnicile mai puțin știute de persuasiune, prin care se încearcă apropierea oamenilor de personaje ce nu sunt foarte populare, făcută prin intermediul pamfletului, ironiei sau a parodiei. A fost folosită cu succes și  de Trump și este utilizată și acum.

La Putin cel mai cunoscut caz prin care a folosit această tehnică fină de persuasiune este probabil montajul care îl arată călărind un urs, o comunicare a cărui popularitate pe internet a fost uriașă, ba chiar a fost și foarte eficientă în sondaje.

Iar lovitura decisivă a dat-o prin Gazprom, firma prin care Rusia influențează deciziile politice ale Europei, care este sponsor al UEFA pentru Liga Campionilor, turneele Euro 2020, Euro 2024 sau Liga Națiunilor. Și la multe competiții importante din alte discipline sportive. Având acces atu Gazprom în mână, dar și diverse alte combinații, Putin a folosit ani de zile ca vector de imagine sportul.

S-au consumat sume enorme de bani de ruși în acest sens, prin organizarea Campionatului Mondial de Fotbal în Rusia, a Jocurilor Olimpice de iarnă la Soci, competiții care au reprezentat de fapt „perdele” de fum pentru mârșăviile politice ale lui Putin. Ori nu cred că forurile internaționale n-au văzut atunci aceste abuzuri politice, dar bugetele alocate prin Gazprom și celelalte interese au primat.

Din păcate, deabia acum după ce Putin a ordonat invazia Ucrainei și începerea războiului, organizaţiile internaţionale din sport s-au distanţat de fostul lor prieten. Astfel că:

  • Marele Premiu al Rusiei nu va face parte din sezonul de Formula 1 din acest an;
  • Federaţia Internaţională de Judo (IJF) a anunţat că a suspendat statutul liderului rus de preşedinte de onoare şi ambasador al forului;
  • UEFA a rupt parteneriatul cu Gazprom absolut la toate nivelurile, de la Champions League, la echipele naționale și la preliminariile pentru EURO 2024. Toate echipele ruse au fost suspendate în competițiile internaționale;
  • UEFA a înmânat Parisului finala Ligii Campionilor, care ar fi trebuit să se desfășoare la St. Petersburg;
  • Federaţia Internaţională de Schi (FIS) a anunţat, tot azi, anularea tuturor competiţiilor sale prevăzute în Rusia până la finalul sezonului;
  • FIFA a suspendat Rusia din toate competițiile internaționale.

Redactorul Șef al Revistei Sport Magazin, Mihai Igiroșanu, a prezentat Rubrica de Pariuri Sportive Pontul Verde”.

Iar terapueta Ileana Vlăduț a prezentat rubrica „Alegeri Potrivite” .

Recent:

ECONOMIC6 days ago

Evoluția cazinourilor online: Siguranță, distracție și decizii informate

În ultimele două decenii, cazinourile online au cunoscut o creștere exponențială, transformându-se într-o industrie globală evaluată la miliarde de dolari....

ECONOMIC6 days ago

Cum găsești cele mai bune oferte de cumpărături în rate pentru tehnologie de ultimă generație?

Tehnologia avansează într-un ritm uluitor, iar gadgeturile de ultimă generație devin din ce în ce mai accesibile. Totuși, prețurile pot...

ECONOMIC6 days ago

Implementare ERP eficientă: TOP 5 greșeli de evitat

Implementarea unui sistem ERP eșuează atunci când firmele au așteptări nerealiste. Se întâmplă când apare rezistență internă din partea angajaților,...

ECONOMIC1 week ago

Vinurile Domeniile Panciu au obținut trei medalii la prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles

La prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles 2024, categoria Wine – Sparkling, vinurile noastre au strălucit și au fost recunoscute la...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Pregătirea tinerilor pentru viață și performanță prin kempo, cu Amatto Zaharia

Președintele Federației Române de Kempo, sensei Amatto Zaharia, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy, informează sportm.ro....

Monitorizare presa podcast3 weeks ago

Adevărul, sport.ro, Pro Sport și Revista Psychologies citează Podcastul Business Philosophy cu Adrian Ilie

https://www.psychologies.ro/timp-liber/alice-nicolae-invitata-la-podcastul-business-philosophy-2201143 Adrian Ilie a făcut calculele și știe cum România poate ajunge în optimi la EURO 2024: „Nu este o...

ECONOMIC3 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna iunie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST SPORT3 weeks ago

Alina Dumitru: Am câștigat în toată cariera cât un fotbalist în jumătate de sezon

Campioana olimpică la judo, Alina Dumitru, a fost invitata lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy, informează sportm.ro. DESCRIERE:...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Provocările întâmpinate de afaceri în marketingul digital

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 l-a avut ca invitat pe expertul în marketing digital, Călin Roman. “Provocările întâmpinate...

PODCAST - Business3 weeks ago

Semnal de alarmă din Diaspora față de neregulile organizatorilor de evenimente din România. Cazul Taste of Belgium

Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe antreprenorul Titus Marin, patronul Taste of Belgium. Fostul...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: