Analize & Studii
Cum reacționează românii la criza COVID-19 – STUDIU

Unlock Research a realizat un studiu despre cum se adaptează românii la criza COVID-19 pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.
Aproape 40% dintre români cred că va crește sentimentul de neîncredere în ceilalți98% dintre români consideră că statul este principalul responsabil cu luarea de măsuri. 71% consideră că brandurilor și companiilor mari le revine responsabilitatea de a susține la rândul lor economia și oamenii în această perioadă dificilă.
Românii par mai îngrijorați de situația financiară (46%) decât de sănătate (40%). Printre motivele de îngrijorare se numără și sănătatea mentală (28%), petrecerea timpului liber (21%), menținerea relațiilor sociale (18%).
70% dintre respondenții studiului spun că li s-a schimbat viața total sau parțial, doar pentru 30% viața a rămas la fel (semnificativ mai mult în cazul bărbaților și al persoanelor cu educație medie sau scăzută – blue collars).
89% declară că lucrează diferit și că la locul de muncă s-au luat măsuri de protecție și 30% lucrează de acasă.
În ceea ce privește rutina zilnică, 81% au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână și, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, dar ieșirile prioritare în ultima săptămâna au fost la farmacie (41%), supermarket (35%), spital, cabinet medical (29%), bancă (28%), biserică (23%), parc (22%), vizite familiei (22%).
Principalele surse de informare
Se remarcă în această perioadă o reîntoarcere la canalele tradiționale de informare, ca surse oficiale, de știri adevărate: 85% se informează de la televizor și 60% folosesc presa online ca sursă de informare adițională. Facebook este a doua sursă alternativă de informare, după presa online.
Produsele dezinfectate, în topul cumpărăturilor
În timpul vizitelor la supermarket, au cumpărat mai mult decât de obicei produse dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), precum și produse de curățenie și îngrijire a casei (28%) și produse de îngrijire personală (21%).
Au fost, de asemenea, cumpărate legume și fructe proaspete – 24% și conserve – 20%
Cum se va schimba calitatea interacțiunilor umane în următoarea perioadă?
51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie și doar unul din trei oameni crede că această perioadă va duce la creșterea empatiei și că oamenii se vor ajuta mai mult unii pe alții.
Ce spun românii că vor face în perioada izolării?
Se vor juca online (59%), vor avea mai multă grijă de ei (57%) și vor găti mai mult (54%).
De asemenea, 46% spun că vor sancționa mărcile care nu se comportă responsabil în această perioadă și aproape jumătate spun că vor fi mai disciplinați în a recicla și a consuma responsabil resurse. Totodată 40% spun că vor cumpăra mai mult produse locale, din România.
În jur de 40% spun că se vor dedica hobby-urilor sau vor citi mai mult.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.
Recent:


Cavalerul Negru de la Curtea de Argeș, un mare inițiat al vechilor mistere
Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe Doctorul în Medicină, Dragoș Slăvescu. Dragos e medic...


Un tânăr afacerist din Gorj ajută la digitalizarea microîntreprinderilor la un preț accesibil
*Reporter:* Ce este NetLoom.ro, cine este fondatorul și cu ce se ocupă? *Claudiu:* Bună ziua! Numele este Claudiu Gaita,profesez în...


Femei emblematice, scenografie şi design vestimentar. Emisiune Business Philosophy
Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 19 martie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată pe Beatrice...


Vinul Rosé din gama premium Chateau Valvis a fost distins cu medalia de aur în cadrul renumitului concurs Vinalies Internationales, organizat la Paris
Vinul Rosé din gama premium Chateau Valvis a fost distins cu medalia de aur în cadrul renumitului concurs Vinalies Internationales,...


Povestea motivațională a unui soldat Invictus cu brațele amputate
Podcastul Business Philosophy, care a fost moderat de Romeo Chiriac, i-a avut ca invitați pe Maiorul Gabriel Ion, coordonatorul proiectului...


Arta recuperării campionilor
Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, moderată de Sorin Chiriac, l-a avut ca invitat pe kinetoterapeutul Gelu Cosma (Kinetic...


Indicii care îți arată că tratamentul cu aparat dentar funcționează și dinții tăi se vor alinia perfect
Tratamentul cu aparat dentar este un proces de lungă durată, care necesită răbdare și perseverență, dar rezultatele finale sunt adesea...


Inițieri în tainele înotului, pentru copii și bebeluși
Alexandra Vrabie, instructor înot, inițiere copii și bebeluși (Alexandreea Club Fitness & SPA) a fost invitata Ilenei Vlăduț la podcastul...


Prestația militarilor români răniți în teatrele de operații la Jocurile Invictus Vancouver & Whistler
https://www.youtube.com/watch?v=mR8wjU30nRA Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, realizată de Romeo Chiriac, i-a avut ca invitați pe Maiorul Gabriel Ion,...


Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna februarie 2025
Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...
Publicitate
Email: contact@clubulmedia.ro
Telefon: 0744525607
Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.
O publicatie marca Clubul Media.
- https://businessphilosophy.ro
- https://sportm.ro
- https://sportprofit.ro
- https://totceeaceeste.ro
- https://superprofit.ro
- https://www.toptabu.ro
- https://sportpesurse.ro
- https://focustolife.ro
- https://elennaq.com
- http://cronicaromana.eu/
- http://cotidianul.eu/
- https://chiromelu.blogspot.com/
- https://teodorchiriac.ro/
- https://victoriei35b.ro/
Recomandarea noastra:
