Connect with us

Analize & Studii

Cum reacționează românii la criza COVID-19 – STUDIU

Unlock Research a realizat un studiu despre cum se adaptează românii la criza COVID-19 pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.

Aproape 40% dintre români cred că va crește sentimentul de neîncredere în ceilalți98% dintre români consideră că statul este principalul responsabil cu luarea de măsuri. 71% consideră că brandurilor și companiilor mari le revine responsabilitatea de a susține la rândul lor economia și oamenii în această perioadă dificilă.

Românii par mai îngrijorați de situația financiară (46%) decât de sănătate (40%). Printre motivele de îngrijorare se numără și sănătatea mentală (28%), petrecerea timpului liber (21%), menținerea relațiilor sociale (18%).

70% dintre respondenții studiului spun că li s-a schimbat viața total sau parțial, doar pentru 30% viața a rămas la fel (semnificativ mai mult în cazul bărbaților și al persoanelor cu educație medie sau scăzută – blue collars).

89% declară că lucrează diferit și că la locul de muncă s-au luat măsuri de protecție și 30% lucrează de acasă.

În ceea ce privește rutina zilnică, 81% au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână și, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, dar ieșirile prioritare în ultima săptămâna au fost la farmacie (41%), supermarket (35%), spital, cabinet medical (29%), bancă (28%), biserică (23%), parc (22%), vizite familiei (22%).

Principalele surse de informare

Se remarcă în această perioadă o reîntoarcere la canalele tradiționale de informare, ca surse oficiale, de știri adevărate: 85% se informează de la televizor și 60% folosesc presa online ca sursă de informare adițională. Facebook este a doua sursă alternativă de informare, după presa online.

Produsele dezinfectate, în topul cumpărăturilor

În timpul vizitelor la supermarket, au cumpărat mai mult decât de obicei produse dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), precum și produse de curățenie și îngrijire a casei (28%) și produse de îngrijire personală (21%).

Au fost, de asemenea, cumpărate legume și fructe proaspete – 24% și conserve – 20%

Cum se va schimba calitatea interacțiunilor umane în următoarea perioadă?

51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie și doar unul din trei oameni crede că această perioadă va duce la creșterea empatiei și că oamenii se vor ajuta mai mult unii pe alții.

Ce spun românii că vor face în perioada izolării?

Se vor juca online (59%), vor avea mai multă grijă de ei (57%) și vor găti mai mult (54%).

De asemenea, 46% spun că vor sancționa mărcile care nu se comportă responsabil în această perioadă și aproape jumătate spun că vor fi mai disciplinați în a recicla și a consuma responsabil resurse. Totodată 40% spun că vor cumpăra mai mult produse locale, din România.

În jur de 40% spun că se vor dedica hobby-urilor sau vor citi mai mult.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.

Recent:

ECONOMIC1 week ago

Tinerii inovatori români zboară spre stele: O șansă unică la Conferința International Space Development

Într-o demonstrație impresionantă de inteligență, pasiune și dedicare, echipa Derzis Hospital, formată din șase elevi excepționali ai Colegiului Național „Cantemir-Vodă”...

ECONOMIC2 weeks ago

STOICA & ASOCIAȚII câștigă definitiv litigiul având ca obiect anularea actelor administrative care au stat la baza edificării unui important depozit ecologic de deșeuri finanțat cu fonduri UE nerambursabile

În data de 4 aprilie 2024, a fost soluționat definitiv un litigiu complex inițiat în anul 2018 de o societate...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Cătălin Munteanu, despre mentalitatea de victimă a fotbaliștilor români care joacă în străinătate

Podcastul Business Philosophy, intitulat “Despre mentalitatea de victimă a fotbalistului român care joacă în străinătate”, l-a avut ca invitat pe...

ECONOMIC2 weeks ago

Nike te trimite în spațiu direct din Piața Universității!

Nike își invită fanii să descopere noul model Air Max DN, experimentând senzația de plutire în spațiu printr-o activare ce...

TV Business Philosophy2 weeks ago

House of Cookies: prăjituri cu gust de artă, la birou şi acasă. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 10 aprilie,  de la ora 18:00, i-a avut ca invitaţi pe Cristian Şerban, CEO House of...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna martie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” și “Facebook...

PODCAST - Business2 weeks ago

Importanța sistemelor performante de irigații, cu Hasan Atmeh (CEO AFKO România)

DESCRIERE: 00:00 – Intro 00:40 – prezentare Hasan Atmeh – CEO AFKO România – una dintre cele mai mari companii...

ECONOMIC3 weeks ago

AQUA Carpatica a obținut 6 noi distincții Monde Selection – International Quality Institute

AQUA Carpatica a obținut 6 noi distincții Monde Selection – International Quality Institute după cum urmează: AQUA Carpatica Natural Mineral...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Antreprenoriat pe note muzicale. Cuplul Cristi şi Iulia Ivan la Emisiunea „Business Philosophy”

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 3 aprilie, de la ora 18:00, a avut ca invitaţi un...

ECONOMIC3 weeks ago

Ce ar trebuii sa stii inainte de a inchiria o masina

Autoturismul este un instrument indispensabil în viața de zi cu zi, facilitându-ne să ne desfășurăm activitățile cotidiene și să ajungem...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: