Connect with us

Analize & Studii

Cum reacționează românii la criza COVID-19 – STUDIU

Unlock Research a realizat un studiu despre cum se adaptează românii la criza COVID-19 pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.

Aproape 40% dintre români cred că va crește sentimentul de neîncredere în ceilalți98% dintre români consideră că statul este principalul responsabil cu luarea de măsuri. 71% consideră că brandurilor și companiilor mari le revine responsabilitatea de a susține la rândul lor economia și oamenii în această perioadă dificilă.

Românii par mai îngrijorați de situația financiară (46%) decât de sănătate (40%). Printre motivele de îngrijorare se numără și sănătatea mentală (28%), petrecerea timpului liber (21%), menținerea relațiilor sociale (18%).

70% dintre respondenții studiului spun că li s-a schimbat viața total sau parțial, doar pentru 30% viața a rămas la fel (semnificativ mai mult în cazul bărbaților și al persoanelor cu educație medie sau scăzută – blue collars).

89% declară că lucrează diferit și că la locul de muncă s-au luat măsuri de protecție și 30% lucrează de acasă.

În ceea ce privește rutina zilnică, 81% au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână și, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, dar ieșirile prioritare în ultima săptămâna au fost la farmacie (41%), supermarket (35%), spital, cabinet medical (29%), bancă (28%), biserică (23%), parc (22%), vizite familiei (22%).

Principalele surse de informare

Se remarcă în această perioadă o reîntoarcere la canalele tradiționale de informare, ca surse oficiale, de știri adevărate: 85% se informează de la televizor și 60% folosesc presa online ca sursă de informare adițională. Facebook este a doua sursă alternativă de informare, după presa online.

Produsele dezinfectate, în topul cumpărăturilor

În timpul vizitelor la supermarket, au cumpărat mai mult decât de obicei produse dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), precum și produse de curățenie și îngrijire a casei (28%) și produse de îngrijire personală (21%).

Au fost, de asemenea, cumpărate legume și fructe proaspete – 24% și conserve – 20%

Cum se va schimba calitatea interacțiunilor umane în următoarea perioadă?

51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie și doar unul din trei oameni crede că această perioadă va duce la creșterea empatiei și că oamenii se vor ajuta mai mult unii pe alții.

Ce spun românii că vor face în perioada izolării?

Se vor juca online (59%), vor avea mai multă grijă de ei (57%) și vor găti mai mult (54%).

De asemenea, 46% spun că vor sancționa mărcile care nu se comportă responsabil în această perioadă și aproape jumătate spun că vor fi mai disciplinați în a recicla și a consuma responsabil resurse. Totodată 40% spun că vor cumpăra mai mult produse locale, din România.

În jur de 40% spun că se vor dedica hobby-urilor sau vor citi mai mult.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.

Please follow and like us:

Recent:

Emisiunea TV Business Philososphy13 ore ago

Educația limpezește apele și-n sport – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 04 august, de la ora 18:00, îl va...

Creatii5 zile ago

#împreunăprinfilm la Gala de deschidere TIFF 2021

Proiecția în premieră a comediei spaniole Dineu cu vecinii de sus/ Sentimental (r. Cesc Gay), organizată simultan în 20 de...

Emisiunea TV Business Philososphy7 zile ago

Emisiune Business Philosophy: Pelerinaj istoric și spiritual în Iordania, cu ghidul Adel Mahadin

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, l-a avut ca invitat special pe ghidul turistic iordanian Adel Mahadin. Adel a...

Creatiio săptămână ago

Proiecție specială DANCER la TIFF 2021

Un documentar revelator despre superstarul rebel al dansului mondial: Sergei Polunin, în prezența artistului, poate fi vizionat miercuri, 28 iulie,...

Creatiio săptămână ago

Micile detalii pentru nunta, sau cum sa nu uitati ceva

Magazinul online „Nunta-Lux” va face ca evenimentul principal al vietii dvs. sa fie de neuitat si memorabil. Aici puteti cumpara...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Pelerinaj istoric și spiritual în Iordania, cu ghidul Adel Mahadin

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 28 iulie, de la ora 18:00, îl va...

Creatiio săptămână ago

“Fotbal pentru Prietenie”, programul celor nouă valori umane 

Fotbal pentru Prietenie este un program international pentru copii implementat de compania Gazprom – partener oficial al FIFA și al Cupei...

Creatiio săptămână ago

Elena Chiriac promovează sucurile naturale Ana Are

Elena Chiriac, finalista reality-show-ului Ferma Vedetelor de la Pro TV, promovează sucurile naturale Ana Are. Fosta campioană națională la taekwondo...

Emisiunea TV Business Philososphy2 săptămâni ago

Emisiune Business Philosophy: Alina Dumitru, despre Jocurile Olimpice și industria sportului

https://www.youtube.com/watch?v=SEoZnpIHgps Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 i-a avut ca invitați pe campioana olimpică la judo Alina Dumitru și...

Emisiunea TV Business Philososphy2 săptămâni ago

Alina Dumitru, despre Jocurile Olimpice și industria sportului în Emisiunea Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 21 iulie, de la ora 18:00, o va...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: