Connect with us

Analize & Studii

Cum reacționează românii la criza COVID-19 – STUDIU

Unlock Research a realizat un studiu despre cum se adaptează românii la criza COVID-19 pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.

Aproape 40% dintre români cred că va crește sentimentul de neîncredere în ceilalți98% dintre români consideră că statul este principalul responsabil cu luarea de măsuri. 71% consideră că brandurilor și companiilor mari le revine responsabilitatea de a susține la rândul lor economia și oamenii în această perioadă dificilă.

Românii par mai îngrijorați de situația financiară (46%) decât de sănătate (40%). Printre motivele de îngrijorare se numără și sănătatea mentală (28%), petrecerea timpului liber (21%), menținerea relațiilor sociale (18%).

70% dintre respondenții studiului spun că li s-a schimbat viața total sau parțial, doar pentru 30% viața a rămas la fel (semnificativ mai mult în cazul bărbaților și al persoanelor cu educație medie sau scăzută – blue collars).

89% declară că lucrează diferit și că la locul de muncă s-au luat măsuri de protecție și 30% lucrează de acasă.

În ceea ce privește rutina zilnică, 81% au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână și, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, dar ieșirile prioritare în ultima săptămâna au fost la farmacie (41%), supermarket (35%), spital, cabinet medical (29%), bancă (28%), biserică (23%), parc (22%), vizite familiei (22%).

Principalele surse de informare

Se remarcă în această perioadă o reîntoarcere la canalele tradiționale de informare, ca surse oficiale, de știri adevărate: 85% se informează de la televizor și 60% folosesc presa online ca sursă de informare adițională. Facebook este a doua sursă alternativă de informare, după presa online.

Produsele dezinfectate, în topul cumpărăturilor

În timpul vizitelor la supermarket, au cumpărat mai mult decât de obicei produse dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), precum și produse de curățenie și îngrijire a casei (28%) și produse de îngrijire personală (21%).

Au fost, de asemenea, cumpărate legume și fructe proaspete – 24% și conserve – 20%

Cum se va schimba calitatea interacțiunilor umane în următoarea perioadă?

51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie și doar unul din trei oameni crede că această perioadă va duce la creșterea empatiei și că oamenii se vor ajuta mai mult unii pe alții.

Ce spun românii că vor face în perioada izolării?

Se vor juca online (59%), vor avea mai multă grijă de ei (57%) și vor găti mai mult (54%).

De asemenea, 46% spun că vor sancționa mărcile care nu se comportă responsabil în această perioadă și aproape jumătate spun că vor fi mai disciplinați în a recicla și a consuma responsabil resurse. Totodată 40% spun că vor cumpăra mai mult produse locale, din România.

În jur de 40% spun că se vor dedica hobby-urilor sau vor citi mai mult.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 628 de persoane, la nivel urban mare și mediu, în perioada 14 -17 martie 2020.

Please follow and like us:

Recent:

Stirio zi ago

Blat uriaș în fotbalul românesc?! Juristul LPF, acuzat că a luat bani de la Casa Pariurilor ca să contacteze fotbaliști din Liga 1

Asocierea dintre casele de pariuri si cluburile de fotbal n-a fost văzută niciodată cu ochi buni de către pariori, informează sportpesurse.ro....

Stiri2 zile ago

Numeroase vedete joacă pentru Leon Kamara la Trofeul Artistilor

Prima editie a Trofeului Artistilor, dedicata lui Leon, baietelul lui Kamara de la Alb-Negru, se va disputa, sambata, 22 mai,...

PR Emotional2 zile ago

40 de ani de la primul zbor al unui român în spațiu

Fundația Cosmonaut Dumitru Dorin Prunariu organizează între 14 – 22 mai o serie de evenimente științifice și culturale Între 14...

Emisiunea TV Business Philososphy4 zile ago

Emisiune Business Philosophy: Turismul în zodia pandemiei

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Laurențiu Ciornei, a avut-o ca invitată specială pe...

Emisiunea TV Business Philososphy5 zile ago

Turismul în zodia pandemiei – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 12 mai, de la ora 18:00, o va avea ca invitată...

PR Emotional6 zile ago

Artiștii și fotbaliștii au sărbătorit cu Alexandrion și Kreskova!

Miodrag Belodedici, Daniel Chiriță, Valentin Bădoi, Cornel Păsat, Ionică Moroșanu, Alex Cîrțu, Mattyas, Haiducii sunt doar câțiva dintre cei care...

PR Emotionalo săptămână ago

Copiii învață să prevină bullyingul și agresiunea în școli. Proiect sponsorizat de Aqua Carpatica,

Asociația Părinților Isteți continuă demersurile de prevenire a bullyingului fiind alături de părinți și cadre didactice, cu informații practice și...

PR Emotionalo săptămână ago

A șasea ediție a Galei Premiilor Matei Brâncoveanu. Finaliştii ediției 2021

Cea de-a șasea ediție a Galei Premiilor Matei Brâncoveanu continuă misiunea Fundației Alexandrion de a identifica și premia tineri care contribuie ȋn mod...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Emisiune Business Philosophy: Dosarul dropiei în istoria recentă a României

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Laurențiu Ciornei, l-a avut avea ca invitat special...

Analize & Studii2 săptămâni ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook din luna aprilie

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook în luna martie...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: