Connect with us

Analize & Studii

Comercializare instalațiiilor pentru distilarea alcoolului, afacere ilegală? Demersuri CMB în acest sens către instituțiile statului

Clubul Media Business a făcut demersuri către instituțiiile abilitate pentru reducerea victimelor consumului dăunător de alcool și ca statul să intervină activ în reglementarea producerii și comercializării băuturilor alcoolice.

Printre intițiativele CMB se numără cea care a avut loc în urma evenimentelor tragice petrecute la Spitalul de Psihiatrie Săpoca. Atunci, s-a solicitat Ministerului Sănătații Publice, dar și Ministerului de Finanțe să intervină activ în reglementarea producerii și comercializării băuturilor alcoolice, dar și în prevenirea consumului dăunător. Sau demersul legat de încurajarea producerii alcoolului nefiscalizat, care poate distruge sănătatea, ba chiar viața oamenilor.

Acum, Clubul Media Business revine cu un semnal de alarmă și întreabă cum e posibil să fie comercializate instalații pentru distilarea alcoolului și dacă acest lucru reprezintă o afacere legală.

În țările civilizate producerea alcoolului în regim casnic se află, firesc, în afara legii. Implicit și comercializarea instalațiilor pentru distilarea alcoolului.

Aproximativ 50% din piața băuturilor spirtoase din România este reprezentată de comerțul la negru, producția de palincă, țuică sși rachiu fiind în proporție de 90-95% nemonitorizate si nedeclarate.

Piața băuturilor spirtoase este de aproximativ 800 milioane de euro, din care aproape jumătate este nefiscalizată, la negru, iar asta trebuie să ne puna pe gânduri.

”La noi, se comercializează până și în marile lanțuri de magazine instalații pentru distilarea alcoolului. Dacă se continuă așa, o să se ajungă să se sacrifice porci vii în marile lanțuri de magazine din România, ca să se servească țuică fiartă cu șorici”, a declarat un membru din conducerea CMB.

Legislația din România precizează că dacă produci alcool pentru consum propriu, trebuie doar să plătești accize. În plus, alambicul va trebui autorizat înainte de folosire. Instalațiile folosite trebuie să fie, în mod obligatoriu, de „tip alambic” și să corespundă „condiţiilor tehnice minimale stabilite de Ministerul Agriculturii şi avizate de Ministerul Sănătăţii”. Apoi, legea prevede că “toate gospodăriile individuale care deţin instalaţii de producţie de ţuică şi rachiuri de tip alambic au obligaţia de a se înregistra la autoritatea vamală teritorială în raza căreia îşi au domiciliul”. Pentru nereguli, amenzile sunt cuprinse între 2.000 și 5.000 de lei. Unele abateri, cum ar fi comercializarea produselor în vrac sau fără marcajele legale, constituie infracțiuni și se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 3 ani. Dacă dai căutare pe Google “vând cazan de țuică”, apar sute de anunțuri în acest sens. Ba mai mult, aceste adevărate “bombe cu ceas“ se vând până și în marile lanțuri de magazine din România sub titulatura “instalație pentru distilare alcool“. CMB solicită răspuns în acest sens de la Ministerul Sănătații Publice, Ministerul de Finanțe și a tuturor instituțiilor abilitate dacă această comercializare a instalațiiilor pentru distilarea alcoolului este o afacere legală.

Tragediile de la Spitalul de Psihiatrie Săpoca și din numeroase alte locuri din țară sau comercializarea instalațiilor pentru distilarea alcoolului au adus în atenția opiniei publice câteva dintre problemele profunde ale societății  române. Mai mult, au scos la lumină, din nou, domenii insuficient reglementate și lipsa măsurilor preventive când vine vorba despre consumul de alcool contrafăcut și comercializarea ilegală a instalațiilor pentru distilarea alcoolului. 

Recent:

ECONOMIC6 days ago

Evoluția cazinourilor online: Siguranță, distracție și decizii informate

În ultimele două decenii, cazinourile online au cunoscut o creștere exponențială, transformându-se într-o industrie globală evaluată la miliarde de dolari....

ECONOMIC6 days ago

Cum găsești cele mai bune oferte de cumpărături în rate pentru tehnologie de ultimă generație?

Tehnologia avansează într-un ritm uluitor, iar gadgeturile de ultimă generație devin din ce în ce mai accesibile. Totuși, prețurile pot...

ECONOMIC6 days ago

Implementare ERP eficientă: TOP 5 greșeli de evitat

Implementarea unui sistem ERP eșuează atunci când firmele au așteptări nerealiste. Se întâmplă când apare rezistență internă din partea angajaților,...

ECONOMIC1 week ago

Vinurile Domeniile Panciu au obținut trei medalii la prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles

La prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles 2024, categoria Wine – Sparkling, vinurile noastre au strălucit și au fost recunoscute la...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Pregătirea tinerilor pentru viață și performanță prin kempo, cu Amatto Zaharia

Președintele Federației Române de Kempo, sensei Amatto Zaharia, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy, informează sportm.ro....

Monitorizare presa podcast3 weeks ago

Adevărul, sport.ro, Pro Sport și Revista Psychologies citează Podcastul Business Philosophy cu Adrian Ilie

https://www.psychologies.ro/timp-liber/alice-nicolae-invitata-la-podcastul-business-philosophy-2201143 Adrian Ilie a făcut calculele și știe cum România poate ajunge în optimi la EURO 2024: „Nu este o...

ECONOMIC3 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna iunie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST SPORT3 weeks ago

Alina Dumitru: Am câștigat în toată cariera cât un fotbalist în jumătate de sezon

Campioana olimpică la judo, Alina Dumitru, a fost invitata lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy, informează sportm.ro. DESCRIERE:...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Provocările întâmpinate de afaceri în marketingul digital

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 l-a avut ca invitat pe expertul în marketing digital, Călin Roman. “Provocările întâmpinate...

PODCAST - Business3 weeks ago

Semnal de alarmă din Diaspora față de neregulile organizatorilor de evenimente din România. Cazul Taste of Belgium

Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe antreprenorul Titus Marin, patronul Taste of Belgium. Fostul...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: