ECONOMIC
Ce să aleg: optimizare SEO sau publicitate PPC?
Promovarea în mediul online devine tot mai esențială pentru multe afaceri. Având în vedere varitatea metodelor de promovare online disponibile pe piață, nu de puține ori, alegerea între acestea poate fi foarte dificilă.
O strategie de marketing poate include atât optimizare SEO cât și promovare PPC, fiecare dintre cele două putând contribui activ la atingerea obiectivelor de marketing, ambele venind cu diferite avantaje și dezavantaje.
Optimizarea SEO
SEO reprezintă un set complex de tehnici, operațiuni și practici menite să îmbunătățească vizibilitatea unui site web în rezultatele interogărilor relevante din motoarele de căutare. Scopul principal al SEO este acela de a atrage trafic organic (neplătit) către un site web prin afișarea și creșterea poziționării acestuia în rezultatele căutărilor relevante pentru anumite cuvinte sau expresii cheie. Unele optimizări SEO on-page pot aduce avantaje tuturor utilizatorilor site-ului indiferent de metoda prin care îl accesează, iar un exemplu pertinent poate fi: îmbunătățirea vitezei de încărcare a unui site, de care vor beneficia toți utilizatorii site-ului, inclusiv aceia care îl vor accesa dintr-o reclamă PPC.
Prin optimizare SEO profesională site-ul tău poate ajunge să fie afișat în zona rezultatelor organice din motoarele de căutare, iar dacă acesta va fi accesat din această zonă, nu va trebui să plătești un cost per click pentru accesarea respectivă.
O poziție superioară în rezultatele căutarilor relevante din motoarele de căutare poate genera credibilitate brandului, deoarece mulți utilizatori pot percepe că site-urile care apar în partea superioară a rezultatelor organice pot fi mai de încredere sau mai autoritare.
Un alt avantaj al optimizării SEO este acela că, chiar dacă din diferite considerente nu vei mai investi în SEO pentru o perioadă, site-ul tău poate să se afișeze în continuare în rezultatele organice iar utilizatorii îl vor putea accesa în continuare, asta chiar dacă, în timp, site-ul va putea să nu mai fie în același poziții.
Dacă anumite rezultate SEO on-page se pot vedea imediat, afișarea site-ului în zona rezultatelor organice relevante, mai ales în poziții superioare, poate fi de durată, uneori durând mai multe luni sau chiar ani, deoarece sunt mulți factori care pot influența rezultatele.
Publicitatea PPC
Publicitatea de tip PPC (Pay Per Click) este o formă de publicitate online în care plătești pentru fiecare click dat de un utilizator pe anunțul tău promovat prin acest tip de reclamă. De regulă, atunci când un utilizator va da click pe o reclamă PPC acesta va fi redirecționat către o pagină a site-ului advertiserului.
Avantajul principal al publicității PPC poate fi acela că poate genera trafic și aduce rezultate într-un timp foarte scurt, ceea ce poate fi ideal pentru companii cu obiective urgente.
Un alt avantaj al reclamelor PPC este că platformele care oferă aceste servicii pun la dispoziția clienților diferite opțiuni de targetare dar și de gestionare a bugetului.
În anumite situații, astfel de reclame pot permite o măsurare ușoară a ROI-ului (return of investment), ceea ce poate duce la o mai bună întelegere a eficienței unei campanii publicitare și la optimizarea strategiilor viitoare pentru a încerca de a obține rezultate mai bune.
Un dezavantaj important al reclamelor PPC poate fi acela că după terminarea bugetului pentru respectivele reclame, acestea nu se vor mai afișa deloc, iar dacă acestea erau sursa principală de generare de clienți, atunci afacerea cel mai probabil va fi afectată imediat. În plus, costul per click poate fi destul de mare, mai ales în industrii competitive.
Ce să aleg între optimizare SEO și PPC?
În primul rând poți începe prin a-ți defini clar obiectivele, dacă vrei rezultate imediate atunci PPC poate fi o alegere potrivită, în schimb, dacă vizezi o prezență durabilă și dezvoltarea pe termen lung, atunci poate SEO va fi o alegere mai adecvată, însă sunt multe situații în care SEO și PPC pot fi integrate cu succes în strategia de marketing.
Alegerea dintre SEO și PPC depinde de nevoile și obiectivele specifice ale afacerii tale, dar și de bugetul pe care îl poți aloca. Analizează cu atenție fiecare optiune și nu te limita doar la cele câteva avantaje și dezavantaje prezentate în acest articol, documentează-te temeinic înainte de a lua o decizie și nu ezita să apelezi la firme specializate în marketing online.
Recent:
Sabrina Voinea: Eu sunt câștigătoarea medaliei de la JO Paris în arena sportivă
Gimnasta Sabrina Voinea a fost invitata moderatorului Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy. DESCRIERE: 00:00:00 – Prezentare invitată – Sabrina...
Mental coaching-ul, arma secretă a campionilor din sport
Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Sorin Chiriac, le-a avut ca invitate pe gemenele...
Menține-te hidratat, chiar și în perioada iernii!
În sezonul rece senzația de sete este mai redusă. Cu toate acestea, este indicat să avem totuși grijă să rămânem...
Miracolul descoperit de chinezi în coarnele cerbilor
Biolog, jurnalist și expert în faună cinegetică, Nicu Pârlog, a fost invitatul lui Laurențiu Ciornei la podcastul Business Philosophy. 00:00...
Modele de paltoane pe care le poți purta cu rochii negre elegante și accesorii care să îți completeze outfitul
Rochiile negre reprezintă o alegere clasică, potrivită pentru o mulțime de ocazii speciale. Însă, pentru a completa un astfel de...
Cvartetul “Pas de Quatre va susține un eveniment cameral de excepție la Ateneul Român
În data de 26.01 – duminică! – la Sala Mare a Ateneului Român va avea loc un eveniment cameral de...
Arta instructajului canin și mondioring în România
Podcastul Business Philosophy, moderat de Ileana Vlăduț, i-a avut ca invitați pe Alexandru Davidescu, fondator K9 Team Club, instructor canin...
Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna ianuarie 2025
Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...
Povești cu bonsai, trandafiri japonezi, mușcate și mentă
Alexandra Pîrîianu, fondator şi peisagist “Bonsai Landscape & Design” a fost invitată în cadrul Podcastului Business Philosophy, care a fost...
Podcastul Business Philosophy, premiat la Gala Fotbalului Românesc
Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe Mihai Igiroșanu, Redactor Șef al Revistei Sport Magazin....
Publicitate
Email: contact@clubulmedia.ro
Telefon: 0744525607
Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.
O publicatie marca Clubul Media.
- https://businessphilosophy.ro
- https://sportm.ro
- https://sportprofit.ro
- https://totceeaceeste.ro
- https://superprofit.ro
- https://www.toptabu.ro
- https://sportpesurse.ro
- https://focustolife.ro
- https://elennaq.com
- http://cronicaromana.eu/
- http://cotidianul.eu/
- https://chiromelu.blogspot.com/
- https://teodorchiriac.ro/
- https://victoriei35b.ro/