Connect with us

ECONOMIC

Ce să aleg: optimizare SEO sau publicitate PPC?

Promovarea în mediul online devine tot mai esențială pentru multe afaceri. Având în vedere varitatea metodelor de promovare online disponibile pe piață, nu de puține ori, alegerea între acestea poate fi foarte dificilă.

O strategie de marketing poate include atât optimizare SEO cât și promovare PPC, fiecare dintre cele două putând contribui activ la atingerea obiectivelor de marketing, ambele venind cu diferite avantaje și dezavantaje.

Optimizarea SEO

SEO reprezintă un set complex de tehnici, operațiuni și practici menite să îmbunătățească vizibilitatea unui site web în rezultatele interogărilor relevante din motoarele de căutare. Scopul principal al SEO este acela de a atrage trafic organic (neplătit) către un site web prin afișarea și creșterea poziționării acestuia în rezultatele căutărilor relevante pentru anumite cuvinte sau expresii cheie. Unele optimizări SEO on-page pot aduce avantaje tuturor utilizatorilor site-ului indiferent de metoda prin care îl accesează, iar un exemplu pertinent poate fi: îmbunătățirea vitezei de încărcare a unui site, de care vor beneficia toți utilizatorii site-ului, inclusiv aceia care îl vor accesa dintr-o reclamă PPC.

Prin optimizare SEO profesională site-ul tău poate ajunge să fie afișat în zona rezultatelor organice din motoarele de căutare, iar dacă acesta va fi accesat din această zonă, nu va trebui să plătești un cost per click pentru accesarea respectivă.

O poziție superioară în rezultatele căutarilor relevante din motoarele de căutare poate genera credibilitate brandului, deoarece mulți utilizatori pot percepe că site-urile care apar în partea superioară a rezultatelor organice pot fi mai de încredere sau mai autoritare.

Un alt avantaj al optimizării SEO este acela că, chiar dacă din diferite considerente nu vei mai investi în SEO pentru o perioadă, site-ul tău poate să se afișeze în continuare în rezultatele organice iar utilizatorii îl vor putea accesa în continuare, asta chiar dacă, în timp, site-ul va putea să nu mai fie în același poziții.

Dacă anumite rezultate SEO on-page se pot vedea imediat, afișarea site-ului în zona rezultatelor organice relevante, mai ales în poziții superioare, poate fi de durată, uneori durând mai multe luni sau chiar ani, deoarece sunt mulți factori care pot influența rezultatele.

Publicitatea PPC

Publicitatea de tip PPC (Pay Per Click) este o formă de publicitate online în care plătești pentru fiecare click dat de un utilizator pe anunțul tău promovat prin acest tip de reclamă. De regulă, atunci când un utilizator va da click pe o reclamă PPC acesta va fi redirecționat către o pagină a site-ului advertiserului.

Avantajul principal al publicității PPC poate fi acela că poate genera trafic și aduce rezultate într-un timp foarte scurt, ceea ce poate fi ideal pentru companii cu obiective urgente.

Un alt avantaj al reclamelor PPC este că platformele care oferă aceste servicii pun la dispoziția clienților diferite opțiuni de targetare dar și de gestionare a bugetului.

În anumite situații, astfel de reclame pot permite o măsurare ușoară a ROI-ului (return of investment), ceea ce poate duce la o mai bună întelegere a eficienței unei campanii publicitare și la optimizarea strategiilor viitoare pentru a încerca de a obține rezultate mai bune.

Un dezavantaj important al reclamelor PPC poate fi acela că după terminarea bugetului pentru respectivele reclame, acestea nu se vor mai afișa deloc, iar dacă acestea erau sursa principală de generare de clienți, atunci afacerea cel mai probabil va fi afectată imediat. În plus, costul per click poate fi destul de mare, mai ales în industrii competitive.

Ce să aleg între optimizare SEO și PPC?

În primul rând poți începe prin a-ți defini clar obiectivele, dacă vrei rezultate imediate atunci PPC poate fi o alegere potrivită, în schimb, dacă vizezi o prezență durabilă și dezvoltarea pe termen lung, atunci poate SEO va fi o alegere mai adecvată, însă sunt multe situații în care SEO și PPC pot fi integrate cu succes în strategia de marketing.

Alegerea dintre SEO și PPC depinde de nevoile și obiectivele specifice ale afacerii tale, dar și de bugetul pe care îl poți aloca. Analizează cu atenție fiecare optiune și nu te limita doar la cele câteva avantaje și dezavantaje prezentate în acest articol, documentează-te temeinic înainte de a lua o decizie și nu ezita să apelezi la firme specializate în marketing online.

Recent:

PODCAST MEDICINA3 days ago

Fizioterapeutul Simonei Halep a lansat o aplicație revoluționară pentru sportivi

Podcastul Business Philosophy, care a fost moderat de Sorin Chiriac, l-a avut ca invitat pe fizioterapeutul Gelu Cosma. DESCRIERE: 00:00...

TV Business Philosophy4 days ago

Artă, licitații și expoziții dedicate artiștilor. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 16 aprilie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată pe Stanciu...

SPORT5 days ago

Naţionala de futsal a României merge la barajul pentru Euro-2026

Naţionala de futsal a României şi-a atins obiectivul din preliminariile pentru Campionatul European de anul viitor, competiţie care va fi...

Stiri1 week ago

Irina Bulmaga a obținut argintul la Campionatul European de șah

Performanță remarcabilă pentru șahul românesc: Irina Bulmaga obține argintul la Campionatul European Feminin 2025 După ce România a fost gazda...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Energia nevazută a acelor de acupunctură ȋn Romȃnia. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 9 aprilie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată pe Dr....

PODCAST CULTURA2 weeks ago

Balada Soarelui Răsare. Legenda Sfântului Apostol Andrei

Podcastul Business Philosophy i-a avut ca invitați de Doctorul în Medicină, Dragoș Slăvescu, om de cultură și pe preotul Florin...

ECONOMIC2 weeks ago

AQUA Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook în luna martie 2025

AQUA Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă atât în online, cât și pe Facebook în...

ECONOMIC2 weeks ago

Importanța colaborării cu firme specializate în transportul de marfă

Sectorul transporturilor de marfă joacă un rol esențial în economie, facilitând mișcarea bunurilor și menținerea unei aprovizionări constante pe piețele...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Studiu de caz al modului cum sunt folosite simbolurile religioase în creațiile artistice

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 i-a avut ca invitați de Doctorul în Medicină, Dragoș Slăvescu, om de cultură...

ECONOMIC3 weeks ago

REGINA MARIA 3.0: Rețeaua de sănătate semnează cea mai mare tranzacție de pe piața medicală din Europa Centrală și de Est

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, compania lider în calitatea serviciilor medicale din România, împreună cu MediGroup, compania lider de servicii...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: