Connect with us

Economie

Care va fi anul de referinta pentru pozitionarea Romaniei pe harta tarilor producatoare si consumatoare de single malt. Cu cat a crescut consumul de whisky în primele 8 luni ale acestui an

In primele opt luni ale anului 2019, in Romania, consumul de whisky a crescut cu 11% fata de aceeasi perioada a anului 2018, iar volumul a fost de 2.683.000 litri. Piata de single malt a crescut cu 13%, reprezentand o cota de 2% din consumul total de whisky, potrivit Audit Retail Nielsen.

Romania este intr-o continua dezvoltare atunci cand vine vorba despre consumul de whisky. Daca in anii anteriori, consumatorul era atras doar de branduri cunoscute, ultimii ani ne demonstreaza ca obiceiurile de consum s-au schimbat. Consumatorul roman aloca mai mult timp in identificarea bauturii potrivite, se informeaza, participa la workshop-uri si evenimente de specialitate.

In materie de whisky premium, consumul de whisky single malt a inregistrat o crestere double digit comparativ cu anul precedent, datorita interesului crescut pentru acest tip de whisky.

Alexandrion Group, liderul pietei de bauturi spirtoase in Romania, a lansat in 2017 proiectul Single Malt Society, prima comunitatate dedicata iubitorilor de whisky single malt. Comunitatea numara in prezent peste 3000 abonati in mediul online (site-ul sinlgemaltsociety.ro si social media), iar in mediul offline, la nivel national, aceasta activeaza prin degustari, worskhop-uri, dezbateri (peste 25 de evenimente doar in 2019), in orase precum Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, Craiova.

“Anul 2019 a fost un an excelent pentru lumea whisky-ului. Aceste procente in crestere nu fac decat sa ne demonstreze ca romanul a inceput sa fie foarte atent cu alegerile pe care le face. Consumatorul roman a invatat, treptat, sa treaca dincolo de numele unui brand si sa descopere aroma, gustul si povestea dintr-un pahar. Sunt convins ca anul 2020 ne va surpinde cu noi procente in crestere in materie de whisky. Totodata, anul 2020 va fi un an de referinta pentru industria producatoare de whisky din Romania, datorita lansarii primului single malt autohton. Anul acesta au fost adaugate la maturare alte 250 de butoaie, ceea ce inseamna un ritm sustinut al distilarii si atentie sporita asupra calitatii, aspect de care am tinut cont inca de la inceputul intregului procesului de maturare. Pentru toate acestea, un master blender dedicat se asigura de existenta unei constante pentru gama de baza”, spune Dragos Mateescu, specialist Single Malt Society.

La initiativa Alexandrion Group, anul 2020 va deveni an de referinta pentru lumea single malt, pentru Romania si pozitia acesteia pe harta tarilor producatoare si consumatoare de single malt. Anul viitor, ar urma sa fie lansat primul single malt produs 100% in Romania.

“In productia de single malt trebuie sa te folosesti toate resursele pe care le ai si aici ne referim inclusiv la vreme. In Romania, conditiile din crama sunt racoroase, ceea ce constituie un avantaj, in asociere cu o clima temperat continentala. In Scotia clima este mai rece, acesta este si motivul pentru care distilatul se matureaza pe o perioada mai lunga de timp”, spune Allan Anderson, International drinks specialist:

Conform ipotezelor emise de principalii jucatori din industria bauturilor spirtoase din Romania, anul 2020 va inregistra cresteri substantiale pe toate categoriile si va aduce imbunatatiri profilului consumatorului roman.

Alexandrion Group este lider in productia si distributia de vinuri si bauturi alcoolice din Romania si din 2017 singurul producator de single malt din tara. Grupul este format din Distileriile Alexandrion si Distileriile SABER 1789, care, impreuna, inglobeaza o istorie de peste 200 de ani in industria locala a bauturilor spirtoase si au creat unele dintre cele mai puternice brand-uri din Romania, recunoscute atat pe plan intern, cat si international pentru calitatea si rafinamentul lor.

Portofoliul de produse proprii cuprinde toate categoriile de bauturi spirtoase cerute pe piata, inclusiv bauturi traditionale romanesti si produse internationale. Dintre acestea, cele mai cunoscute sunt Alexandrion 5* si 7*, Alexandrion 100, editie speciala dedicata Centenarului, faimosul vinars Brancoveanu XO, VS si VSOP, lichiorul de fructe SABER Elyzia, distilatul de fructe Zolmyr, Vodka Kreskova, dar si alte produse care au asigurat companiei pozitia de lider pe piata bauturilor spirtoase si traditionale din Romania.

Brandurile aflate sub umbrela Alexander (Alexander Vodka, Alexander Lemon) au intrat in portofoliul companiei, prin achizitie, la inceputul anilor 2000. Incepand cu anul 2018, Grupul si-a extins activitatea in urma unei achizitii importante in 2018 a sase companii noi, care acum reprezinta o entitate separata in cadrul Grupului sub numele THE ICONIC ESTATE, completand portofoliul cu vinuri linistite si spumante premiate.

Please follow and like us:

Recent:

Creatii20 de ore ago

adidas lansează Ultraboost 21 – cea mai nouă versiune a modelului iconic oferă energie cu fiecare pas

adidas lansează astăzi ULTRABOOST 21, o nouă versiune a celui mai de succes model pentru alergare al brandului. O echipă...

Stiri20 de ore ago

Narcisa Lecuşanu, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: «Fundaţia Alexandrion trebuie să fie alături de sportul românesc ȋn continuare, aşa cum a făcut până acum, atât prin organizarea galelor cât şi prin acţiuni caritabile»

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...

Emisiunea TV Business Philososphyo zi ago

Emisiune Business Philosophy: Actorul Victor Yila, despre industria muzicală în perioada COVID-19

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Romeo Chiria, l-a avut ca invitat special pe...

Stiri3 zile ago

Gabi Balint, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: « Fundaţia Alexandrion sprijină sportul şi anul acesta prin acordarea acestor premii importante, care sunt foarte motivante pentru sportivi»

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...

Emisiunea TV Business Philososphy4 zile ago

Actorul Victor Yila, despre industria muzicală în perioada COVID-19 – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 13 ianuarie, de la ora 18:00, îl va...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Loredana Dinu, campioană olimpică la scrimă, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: «În această perioadă dificilă este necesar să căutăm motive frumoase prin care să aducem din nou sportul ȋn prim plan»

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Emisiune Business Philosophy: Participarea sportivilor români la J.O, un obiectiv între deziderat și realitate

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 i-a avut ca invitați pe Maestrul Internațional Constantin Apostol (7 DAN) – antrenor...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Participarea sportivilor români la J.O, un obiectiv între deziderat și realitate – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 6 ianuarie, de la ora 18:00, îi va...

Analize & Studiio săptămână ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook din luna ianuarie

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook în luna ianuarie...

PR Emotionalo săptămână ago

Andreea Chiţu, dublă vicecampioană mondială la judo, despre Gala Trofeelor Alexandrion 2021: «Mă gândesc la faptul că voi fi pe podium. Ar fi o imensă bucurie pentru mine »

În preambulul celei de-a şasea ediţii a Galei Trofeelor Alexandrion, cea mai importantă gală dedicata sportului din România, Fundaţia Alexandrion...