Connect with us

ECONOMIC

Brandul Personal, pe intelesul tuturor

In ultima vreme, se discuta si se scrie tot mai mult despre Brand Personal, insa exista inca multi oameni care nu stiu ce inseamna mai exact notiunea aceasta, dar mai ales la ce foloseste sa ai un brand personal bine construit.

Cea mai scurta si mai simpla definitie a Brandului Personal ar fi aceea data Jeff Bezos, CEO si fondator al Amazon.com, care spune ca ,,Brandul Personal reprezinta ceea ce spun ceilalti ca esti atunci cand tu nu esti cu ei in aceeasi incapere”. Cu alte cuvinte, Brandul Personal are legatura cu tine, dar tine cont de perspectiva celorlalti.

Desi notiunea in sine suna pompos si complicat, adevarul este ca fiecare om are un brand personal, pentru ca fiecare om lasa o impresie in mediul social in care traieste si isi desfasoara activitatea. Chiar daca brandul personal tine de parerea celorlalti, nu se poate spune ca persoana care are un anumit brand este exonerata de responsabilitatea brandului respectiv. Dimpotriva, ea contribuie prin tot ceea ce face si spune la construirea brandului sau, influentand opinia celorlalti prin felul in care se infatiseaza.

Lasand la o parte ideea de brand personal si analizand numai notiunea de brand, descoperim ca brandul este suma perceptiilor pe care un anumit public il are fata de un anumit subiect. Spre exemplu, in cazul unei companii producatoare de masini, brandul pe care aceasta il are inseamna totalitatea parerilor emise de clientii companiei respective in urma experientei avute atat cu produsele acesteia, cat si cu alte servicii pe care le pune la dispozitia clientilor sai.

In acelasi mod, fiecare interactiune pe care am o persoana a avut-o sau o are cu ceilalti, contribuie la formarea brandului sau personal. Acesta este punctul in care intervine cea de-a doua chestiune extrem de importanta in povestea Brandului Personal, anume aceea a felului in care oamenii aleg sa isi construiasca acest brand, astfel incat sa aiba numai de castigat de pe urma lui.

Iata de ce este foarte important ca, inainte de a porni pe drumul construirii unui Brand Personal, sa incercam ne raspundem toti la o intrebare simpla, dar esentiala: cine are nevoie de un Brand Personal si pentru ce?

Am stabilit deja ca fiecare om are deja un Brand Personal – mai mult sau mai putin coerent si clar, de care este mai mult sau mai putin constient. Reducand notiunea de Brand Personal la imagine, desprindem concluzia ca orice om are o anumita imagine care contribuie la tot ce tine de viata sa privata sau profesionala. Prin imaginea creata, oamenii ajung sa isi dezvolte business-uri, sa incheie parteneriate, sa obtina un loc de munca etc., ceea ce presupune in general eforturi si investitii de resurse de timp si energie.

Lucrurile se schimba insa atunci cand Brandul Personal este deja creat, consolidat si recognoscibil. In acest caz, eforturile de construire a unei imagini nu ar mai fi necesare, pentru ca lumea va sti din start cu cine interactioneaza.

Important de mentionat este faptul ca, atunci cand intelege necesitatea lui si alege sa investeasca in brandul sau personal, orice om trebuie sa aiba in vedere faptul ca Brandul Personal nu poate si nu trebuie sa fie confundat cu o imagine fabricata, cu o poleiala pe care sa ti-o aplici ca sa dai bine.

Dimpotriva, Brandul personal trebuie sa fie autentic, construit pe ceea ce esti tu ca om, punand accent pe acele calitati pe care doresti sa le aduci in lumina reflectoarelor – cu conditia ca ele sa existe cu adevarat in interiorul tau si sa te defineasca.

O imagine falsa, oricat de bine ar fi construita, la un moment dat va fi demascata, iar Brandul Personal pe care ai luptat sa il creezi ar fi compromis definitiv. De aceea, pentru a-l pune in folosul tau, Brandul Personal trebuie construit numai in acord cu tine, cu valorile care te definesc si cu scopurile la care iti serveste. Altfel, nu va fi decat o dezamagire inutila si un esec total – poate chiar ireversibil.

Recent:

ECONOMIC6 days ago

Evoluția cazinourilor online: Siguranță, distracție și decizii informate

În ultimele două decenii, cazinourile online au cunoscut o creștere exponențială, transformându-se într-o industrie globală evaluată la miliarde de dolari....

ECONOMIC6 days ago

Cum găsești cele mai bune oferte de cumpărături în rate pentru tehnologie de ultimă generație?

Tehnologia avansează într-un ritm uluitor, iar gadgeturile de ultimă generație devin din ce în ce mai accesibile. Totuși, prețurile pot...

ECONOMIC6 days ago

Implementare ERP eficientă: TOP 5 greșeli de evitat

Implementarea unui sistem ERP eșuează atunci când firmele au așteptări nerealiste. Se întâmplă când apare rezistență internă din partea angajaților,...

ECONOMIC1 week ago

Vinurile Domeniile Panciu au obținut trei medalii la prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles

La prestigiosul Concours Mondial de Bruxelles 2024, categoria Wine – Sparkling, vinurile noastre au strălucit și au fost recunoscute la...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Pregătirea tinerilor pentru viață și performanță prin kempo, cu Amatto Zaharia

Președintele Federației Române de Kempo, sensei Amatto Zaharia, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy, informează sportm.ro....

Monitorizare presa podcast3 weeks ago

Adevărul, sport.ro, Pro Sport și Revista Psychologies citează Podcastul Business Philosophy cu Adrian Ilie

https://www.psychologies.ro/timp-liber/alice-nicolae-invitata-la-podcastul-business-philosophy-2201143 Adrian Ilie a făcut calculele și știe cum România poate ajunge în optimi la EURO 2024: „Nu este o...

ECONOMIC3 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna iunie 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST SPORT3 weeks ago

Alina Dumitru: Am câștigat în toată cariera cât un fotbalist în jumătate de sezon

Campioana olimpică la judo, Alina Dumitru, a fost invitata lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy, informează sportm.ro. DESCRIERE:...

TV Business Philosophy3 weeks ago

Provocările întâmpinate de afaceri în marketingul digital

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33 l-a avut ca invitat pe expertul în marketing digital, Călin Roman. “Provocările întâmpinate...

PODCAST - Business3 weeks ago

Semnal de alarmă din Diaspora față de neregulile organizatorilor de evenimente din România. Cazul Taste of Belgium

Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe antreprenorul Titus Marin, patronul Taste of Belgium. Fostul...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: