Connect with us

Analize & Studii

ANALIZĂ – Producătorii români de dezinfectanți, semnal de alarmă: Atenție cum vă protejați împotriva coronavirusului

Producătorii români de dezinfectanți trag un semnal de alarmă în contextul creșterii semnificative a numărului cazurilor de coronavirus. Experții spun că se întâmplă acest lucru pentru că,  dincolo de măștile neconforme sau purtate incorect, există lacune semnificative în privința folosirii dezinfectanților. Producătorii fac apel la autorități, comercianți și clienți, să evite produse neautorizate care, pe lângă faptul că nu asigură o protecție reală, pot reprezenta un adevărat pericol pentru sănătate.

Deși în ultima vreme au avut loc ample controale în scopul depistării produselor falsificate și a comercianților ilegali, există în continuare pe piață produse care aduc atingere sănătății publice.

Printre acestea se află produse dezinfectante provenite în special din import care nu întrunesc toate condițiile de calitate și protecție sanitară prevăzute de legislația europeană în materie.

Potrivit producătorilor, acești dezinfectanți, care reprezintă un pericol real pentru sănătatea publică, sunt ușor de identificat după câteva elemente simple – produsul este lipicios, lasă dâre pe recipienții în care este stocat și se usucă mai greu pe mâini. În plus, poate crea senzația de încălzire a mâinilor sau poate da iritații.

,,Pe lângă faptul că nu au descrieri în limba română, marea majoritate a acestor produse prezintă abateri extrem de grave de la normele europene de etichetare a produselor chimice, respectiv nu au pe etichetă pictograme specifice pentru avertizarea consumatorilor cu privire la toxicitate și inflamabilitate. Mai mult de atât, există produse care nu au prevăzut un sistem de închidere de siguranță pentru copii, care să înlăture riscul ingestiei substanței. Astfel de produse au ajuns pe piață cu acte care nu reflectă produsele comercializate’’, afirmă Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce în România dezinfectanții Hygienium, exportați în 24 de țări din întreaga lume.

PERICOLUL FOLOSIRII DEZINFECTANȚILOR NEAUTORIZAȚI

În prezent, multe firme și instituții publice au ales să folosească soluții dezinfectante ,,no name’’, fără niciun fel de autorizare, doar pentru că prețul este unul foarte mic.

,,Folosirea acestor produse în spațiile publice, în magazine, spații industriale și birouri, în loc să ajute la prevenirea pandemiei COVID, creează și mai multe probleme, pentru că, indirect, contribuie la extinderea numărului cazurilor de îmbolnăviri’’, afirmă reprezentantul Hygienium.

Pe de altă parte, producătorii români de dezinfectanți remarcă și faptul că există firme, inclusiv din rândul celor care lucrează cu publicul, care folosesc dezinfectanți contrafăcuți în recipienți de branduri consacrate.

Dincolo de faptul că prejudiciază imaginea și produsele firmelor autorizate, producătorii trag un semnal de alarmă privind riscul folosirii unor astfel de soluții.

Într-o analiză lansată recent de Frames & Hygienium, experții afirmau că, din păcate, multe dintre firmele și instituțiile publice din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul COVID – 19.

Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecințe majore pe lanțurile economice.

,,Există lacune serioase în privința utilizării soluțiilor de protecție sanitară. Chiar dacă au acces la produse de calitate, sunt multe cazurile în care acestea sunt folosite incorect, fapt care le scade din eficiență și crește riscul îmbolnăvirilor’’, afirmă experții.

FOLOSIȚI NUMAI PRODUSE AUTORIZATE

Producătorii români de dezinfectanți au început demersurile pentru înființarea unei asociații care să le reprezinte interesele, ,,Protejăm România’’, și lansează un apel public prin care solicită comercianților și populației să folosească numai dezinfectanți autorizați de Ministerul Sănătății.

Potrivit reprezentanților producătorilor, în România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate standardele, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.

Companiile fac apel la Ministerul Sănătății și la celelalte autoritățile competente să joace un rol mai activ în acest sector, pe întregul lanț, de la import/producție la distribuție.

,,Este nevoie, în plus, de o accelerare a procedurilor de acreditare a produselor românești, pentru că birocrația reprezintă, în prezent, o mare provocare’’, afirmă reprezentanții companiilor.

Producătorii români își anunță disponibilitatea de a dezvolta, împreună cu autoritățile, un laborator special care să acrediteze produsele vândute pe piața românescă, inclusiv pe cele venite din import.

ÎMPREUNĂ PROTEJĂM ROMÂNIA

Producătorii și comercianții de dezinfectanți, reuniți în asociația patronală ,,Protejăm România’’, au pus bazele unei campanii publice de conștientizare a măsurilor de protecție sanitară în scopul limitării pandemiei.

,,Dezvoltăm o platformă de training în domeniul asigurării soluțiilor de protecție sanitară și încercăm să reunim, pe o hartă virtuală, toate companiile acreditate care vin și oferă astfel de soluții. De asemenea, vrem să inventariem toate business-urile din România, mai ales din HORECA, care respectă toate măsurile de siguranță sanitară și pe cele care au nevoie de sprijin pentru a evita pericolul îmbolnăvirilor’’, afirmă inițiatorii.

Totodată, companiile au început demersurile pentru dezvoltarea unei platforme de colaborare al cărei scop principal îl constituie revitalizarea industriei chimice din România.

,,Vrem să construim un ecosistem de business capabil să asigure întregul necesar de produse dezinfectante pentru țara noastră și export. Hygienium vinde deja în 24 de țări din întreaga lume și, împreună, vrem să conlucrăm pentru dezvoltarea unei oferte competitive de produse de siguranță sanitară made in Romania’’, afirmă Danciu.

Potrivit producătorilor, România are resursele economice și umane capabile să dezvolte o industrie de profil la standarde europene.

,,Împreună cu autoritățile și experții din domeniul sanitar, pe baza fondurilor europene aflate la dispoziția României, țara noastră are șansa de a construi rapid un sistem de protecție sanitară de ultimă generație, care să includă produsele și serviciile necesare care să-i asigure un răspuns prompt și eficace în cazul apariției unor crize sanitare de tipul pademiei COVID’’, a mai declarat expertul Constantin Danciu.

 

Please follow and like us:

Recent:

Analize & Studii18 ore ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook din luna aprilie

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online și pe Facebook în luna martie...

Emisiunea TV Business Philososphy20 de ore ago

Dosarul dropiei în istoria recentă a României – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată azi, de la ora 18:00, care va fi moderată de Laurențiu Ciornei,...

Stiri7 zile ago

Emisiune Business Philosophy: „Urmează-ți visul! Octavian Ciovică, povestea unui campion”

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat special pe...

Stiri7 zile ago

Ce vinuri se potrivesc la masa de Pasti

In apropierea sarbatorilor, la masa de Paste din familie, mancarea traditionala si vinurile bune trebuie sa mearga mana in mana....

Emisiunea TV Business Philososphy7 zile ago

Emisiune Business Philosophy: „Urmează-ți visul! Octavian Ciovică, povestea unui campion”

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat special pe...

Stirio săptămână ago

„Urmează-ți visul! Octavian Ciovică, povestea unui campion” – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 28 aprilie, de la ora 18:00, îl va...

Business-ul tau aicio săptămână ago

Mutu joacă cu Super Mutu

Adrian Mutu, ambasadorul FAVBET ROMÂNIA, a avut partea de o surpriză de proporții din partea partenerilor săi. De curând, Favbet...

Emisiuneo săptămână ago

„Urmează-ți visul! Octavian Ciovică, povestea unui campion” – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care va avea loc miercuri, 28 aprilie, de la ora 18:00, îl va...

Editorialo săptămână ago

Meriţi o viaţă fără dureri. Alege terapiile alternative de la Osteomedicare!

Specialiştii Osteomedicare te ajută sǎ spui STOP durerii, să-ți redobândești sănătatea, şi să-ți ȋmbunǎtǎţeşti calitatea vieţii. Apelȃnd la terapii personalizate și...

Stirio săptămână ago

Casa Pariurilor, 300.000 de euro cheltuiți pentru un spot tv pentru bonus, considerat illegal. Amendă de la ONJN!

Statul a pus tunurile pe sponsorul Ligii 1, operatorul de pariuri cu cele mai multe matrapazlâcuri realizate pe metru pătrat,...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: