Connect with us

Editorial

Blestemul pădurii. Campania vrăjitoarelor

(de Romeo Chiriac)

Scribii medievali își protejau cărţile de hoţi prin mici texte ce conțineau blesteme inserate în mansucrise.

„Cel ce va fura cartea să piară de sabia blestemului” sau “Cine va îndrăzni să fure această carte să aibă parte de o moarte cruntă. Să-l ardă focul și să cadă la pat bolnav. Să fie tras pe roată și spînzurat”, sunt doar câteva din blestemele îndreptate împotriva hoţilor.

Ori, cum bine se știe, hârtia pentru cărți se face din copacii pădurilor.
În acest context, cartea nu poate avea un preţ în bani, reprezentând o comoară inestimabilă!

Pentru mulți oameni, pădurea reprezintă un spațiu al nostalgiei, simbolul liniștii și al naturii neatinse. Însă pentru unii dintre români pădurea reprezintă doar o sursă de venit ilicit.

Șase hectare de pădure dispar în fiecare oră de pe harta României — prin tăieri cu sau fără acte. La fiecare copac tăiat legal, altul este doborât ilegal de aproape un deceniu. Anual, pierdem fără urmă 20 milioane de metri cubi de lemn din pădurile României (inclusiv din cele seculare), ceea ce se traduce printr-un prejudiciu de peste 5 miliarde de lei (0,6% din PIB-ul României), fără a pune la socoteală consecințele sociale și ecologice în plină criză climatică.

Se pare că blestemul scribilor îndreptat împotriva hoților de cărți nu a pierit, astfel că Greenpeace lansează o campanie inspirată în care ia atitudine în fața indiferenței și complicității autorităților din România privind tăierile ilegale de păduri.

În spotul “Blestem de bine“, cei de la Greenpeace România au apelat la o vrăjitoare, care le cere autorităților să rezolve urgent problema tăierilor ilegale și aruncă blestem asupra celor care exploatează abuziv pădurile.

Greenpeace România își propune prin această campanie să pună presiune pe Ministerul Apelor și Pădurilor pentru modernizarea urgentă a SUMAL (Sistemul de Urmărire a Materialelor Lemnoase), care reprezintă soluția tehnologică de secol XXI pentru supravegherea automată și incoruptibilă a codrilor României. Aproximativ 50.000 de oameni au semnat o petiție în acest sens.

Recent:

PODCAST CULTURA22 hours ago

“Cartea Brâncuși, dragostea mea” va fi publicată și în limba hindi

Claudia Motea, actriţa de origine romȃno-canadiană, care a reușit  să se impună pe scena vieții culturale românești ca poetă, scriitoare,...

ECONOMIC2 days ago

Câştigă puncte, răscumpără vouchere şi profită la maximum de fiecare achiziţie pe Infinity Marketplace

Cumpărăturile online devin și mai avantajoase cu Infiniversul, programul de loialitate de la Infinity Marketplace. Acum ai posibilitatea să fii...

PODCAST SPORT5 days ago

Daniel Pancu: “Cine vine nou la națională cântă pe masă“

Daniel Pancu, selecționerul naționalei U 21, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la Podcastul Business Philosophy. 00:00:00 – Colega Diana...

TV Business Philosophy6 days ago

Daniel Pancu, despre fotbal și mentalitatea de campion

Selecționerul naționalei U 21, Daniel Pancu, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33...

ECONOMIC6 days ago

AQUA Carpatica sustine public inițiativa UNATC de a introduce educația teatrală în licee

Inițiativa UNATC “I.L. Caragiale” de a introduce educația teatrală în licee este susținută de argumente solide bazate pe cercetări științifice....

ECONOMIC1 week ago

AQUA Carpatica și Untold 2025: O fuziune epică de hidratare și euforie muzicală pe meleaguri românești

După succesul răsunător al parteneriatului Untold Dubai 2024, AQUA Carpatica își aduce experiența internațională acasă. Această colaborare în premieră promite...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Polivalența artistică şi harul gorjean. Actriţa Claudia Motea la emisiunea Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 05 februarie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată  pe actriţa...

ECONOMIC2 weeks ago

Rolul uniformelor pentru business în strategia de marketing a unei companii

Într-o lume de afaceri în continuă schimbare, unde concurența este acerbă, găsirea unor metode inovatoare de a-ți diferenția brandul te...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna ianuarie 2025

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

ECONOMIC2 weeks ago

O sticlă de AQUA Carpatica reciclată poate însemna de-acum o pisică ajutată!

O sticlă de AQUA Carpatica reciclată poate însemna de acum înainte o pisicuță ajutată! Fiecare PET de AQUA Carpatica reciclat...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: