ECONOMIC
STOICA & Asociații salvează un lanț românesc de restaurante de tip fast-food

Echipa de avocați din cadrul STOICA & Asociații, formată din Dragoș Bogdan (Senior Partner) și Mihai Stănescu (Managing Associate), salvează un lanț românesc de restaurante de tip fast-food, obținând respingerea cererii de emitere a unei ordonanțe președințiale, prin care clientului i se interzicea folosirea semnelor distinctive sub care își desfășura activitatea.
Partea adversă, operator al unui lanț internațional de restaurante care nu este prezent pe piața din România, a solicitat în justiție interzicerea utilizării semnelor folosite de client pentru că acestea ar fi adus atingere propriilor mărci înregistrate pe plan european. Tribunalul București, în prima fază procesuală, a admis cererea și a dispus, cu efect imediat, încetarea folosirii semnelor contestate. Astfel, ca urmare a soluției instanței, clientul ar fi trebuit, măcar temporar, să își înceteze activitatea, schimbarea semnelor distinctive nefiind posibilă într-un termen atât de scurt.
În apelul formulat de client prin avocații de la STOICA & Asociații, Curtea de Apel București a întors soluția Tribunalului. Este de remarcat că, pentru a obține o ordonanță președințială în materia proprietății intelectuale, titularului dreptului trebuie să demonstreze existența unui prejudiciu greu de reparat. Jurisprudența română, în deplin acord cu legislația și cu practica la nivel european, analizează această condiție în cadrul testului de proporționalitate. Efectuând testul în această procedură, Curtea de Apel București a dat câștig de cauză lanțului românesc de restaurante fast-food.
Dragoș Bogdan: ”Particularitatea speței, în apel, a constat în dezbaterea aprinsă asupra condiției „prejudiciului greu de reparat”, pe care riscă să îl sufere titularul dreptului ca urmare a pretinsei acțiuni ilicite. Curtea de Apel București, într-o abordare pragmatică, de evidentă respirație europeană, a pus în balanță interesele ambelor părți și a luat în calcul varianta care produce pagube mai mici sau mai ușor de reparat. Între interesele titularului mărcilor europene, care însă nu este prezent pe piața din România și interesele clientului român, a cărui activitate ar fi fost oprită prin emiterea ordonanței, balanța a înclinat, în acest caz, în favoarea celui din urmă. Este de salutat această decizie, care confirmă un trend anterior, prin care judecătorii români, specializați în proprietatea intelectuală, preferă o abordare economică, rațională, iar nu una, dogmatică, ce nu ține seama de interesele economice reale ale părților.”
Recent:


Elemente de amenajări interioare inedite care vor transforma complet locuința ta
Amenajarea interioară reprezintă o modalitate minunată de a-ți exprima personalitatea și de a crea un spațiu unic și reconfortant în...


Cum îți surprinzi iubitul de Crăciun? Top 3 idei de cadou inedite
Perioada Crăciunului se apropie, iar odată cu ea și dăruirea cadourilor între prieteni și cei apropiați. Dacă ai un partener...


Analiza datelor și automatizarea în auditul financiar: beneficii pentru businessul tău
Auditul financiar a evoluat semnificativ în ultimele decenii, odată cu avansarea tehnologiei și creșterea volumului de date disponibile pentru auditori....


Îți dorești să menții aroma proaspătă în casă? Iată 3 metode mai puțin cunoscute pentru a menține mirosul plăcut acasă
Mirosul din casă este primul detaliu care descrie atmosfera spațiului, fiind resimțit chiar din primele trei secunde de la intrarea...


Alexandrion Group, premiu special în cadrul Galei dedicate aniversării a 25 de ani de la înființarea Ziarului Financiar
Alexandrion Group a primit un premiu special în cadrul Galei dedicate aniversării a 25 de ani de la înființarea Ziarului...


Despre economia circulară, cu Neacşu Cristina, responsabil CSR GreenGroup
Emisiunea “Business Philosophy” de la Canal 33, programată miercuri, 22 noiembrie, de la ora 18:00, a avut-o ca invitată pe Neacşu...


Superstiții în lumea plantelor. Un business Verde – Podcast
Podcastul Business Philosophy a avut-o ca invitată pe Alexandra Pîrîianu, fondator şi peisagist “Bonsai Landscape & Design“. DESCRIERE: 01:00 Job...


“Roata Norocului” de la Alexandrion, o adevărată atracție la deschiderea Supermarketului “La Cocoș 2”
“Roata Norocului” a fost o adevărată atracție pentru cei care au venit să facă cumpărături şi să se bucure de...


AQUA Carpatica la doză a primit ”Premiul pentru cel mai bun produs nou” la Categoria Băuturi Nealcoolice
AQUA Carpatica la doză a primit ”Premiul pentru cel mai bun produs nou” la Categoria Băuturi Nealcoolice, îa cadrul ediției...


Fundaţia Alexandrion anunţă laureaţii celei de-a zecea ediții a Galei Premiilor Constantin Brâncoveanu
Fundaţia Alexandrion anunţă laureaţii celei de-a X-a ediţii a Galei Premiilor Constantin Brâncoveanu. În cadrul galei au fost premiaţi oameni...
Publicitate
Email: contact@clubulmedia.ro
Telefon: 0744525607
Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.
O publicatie marca Clubul Media.
- https://businessphilosophy.ro
- https://sportm.ro
- https://sportprofit.ro
- https://totceeaceeste.ro
- https://superprofit.ro
- https://www.toptabu.ro
- https://sportpesurse.ro
- https://focustolife.ro
- https://elennaq.com
- http://cronicaromana.eu/
- http://cotidianul.eu/
- https://chiromelu.blogspot.com/
- https://teodorchiriac.ro/
- https://victoriei35b.ro/
Recomandarea noastra:
