ECONOMIC
STOICA & Asociații salvează un lanț românesc de restaurante de tip fast-food

Echipa de avocați din cadrul STOICA & Asociații, formată din Dragoș Bogdan (Senior Partner) și Mihai Stănescu (Managing Associate), salvează un lanț românesc de restaurante de tip fast-food, obținând respingerea cererii de emitere a unei ordonanțe președințiale, prin care clientului i se interzicea folosirea semnelor distinctive sub care își desfășura activitatea.
Partea adversă, operator al unui lanț internațional de restaurante care nu este prezent pe piața din România, a solicitat în justiție interzicerea utilizării semnelor folosite de client pentru că acestea ar fi adus atingere propriilor mărci înregistrate pe plan european. Tribunalul București, în prima fază procesuală, a admis cererea și a dispus, cu efect imediat, încetarea folosirii semnelor contestate. Astfel, ca urmare a soluției instanței, clientul ar fi trebuit, măcar temporar, să își înceteze activitatea, schimbarea semnelor distinctive nefiind posibilă într-un termen atât de scurt.
În apelul formulat de client prin avocații de la STOICA & Asociații, Curtea de Apel București a întors soluția Tribunalului. Este de remarcat că, pentru a obține o ordonanță președințială în materia proprietății intelectuale, titularului dreptului trebuie să demonstreze existența unui prejudiciu greu de reparat. Jurisprudența română, în deplin acord cu legislația și cu practica la nivel european, analizează această condiție în cadrul testului de proporționalitate. Efectuând testul în această procedură, Curtea de Apel București a dat câștig de cauză lanțului românesc de restaurante fast-food.
Dragoș Bogdan: ”Particularitatea speței, în apel, a constat în dezbaterea aprinsă asupra condiției „prejudiciului greu de reparat”, pe care riscă să îl sufere titularul dreptului ca urmare a pretinsei acțiuni ilicite. Curtea de Apel București, într-o abordare pragmatică, de evidentă respirație europeană, a pus în balanță interesele ambelor părți și a luat în calcul varianta care produce pagube mai mici sau mai ușor de reparat. Între interesele titularului mărcilor europene, care însă nu este prezent pe piața din România și interesele clientului român, a cărui activitate ar fi fost oprită prin emiterea ordonanței, balanța a înclinat, în acest caz, în favoarea celui din urmă. Este de salutat această decizie, care confirmă un trend anterior, prin care judecătorii români, specializați în proprietatea intelectuală, preferă o abordare economică, rațională, iar nu una, dogmatică, ce nu ține seama de interesele economice reale ale părților.”
Recent:


“Cartea Brâncuși, dragostea mea” va fi publicată și în limba hindi
Claudia Motea, actriţa de origine romȃno-canadiană, care a reușit să se impună pe scena vieții culturale românești ca poetă, scriitoare,...


Câştigă puncte, răscumpără vouchere şi profită la maximum de fiecare achiziţie pe Infinity Marketplace
Cumpărăturile online devin și mai avantajoase cu Infiniversul, programul de loialitate de la Infinity Marketplace. Acum ai posibilitatea să fii...


Daniel Pancu: “Cine vine nou la națională cântă pe masă“
Daniel Pancu, selecționerul naționalei U 21, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la Podcastul Business Philosophy. 00:00:00 – Colega Diana...


Daniel Pancu, despre fotbal și mentalitatea de campion
Selecționerul naționalei U 21, Daniel Pancu, a fost invitatul lui Romeo Chiriac la Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33...


AQUA Carpatica sustine public inițiativa UNATC de a introduce educația teatrală în licee
Inițiativa UNATC “I.L. Caragiale” de a introduce educația teatrală în licee este susținută de argumente solide bazate pe cercetări științifice....


AQUA Carpatica și Untold 2025: O fuziune epică de hidratare și euforie muzicală pe meleaguri românești
După succesul răsunător al parteneriatului Untold Dubai 2024, AQUA Carpatica își aduce experiența internațională acasă. Această colaborare în premieră promite...


Polivalența artistică şi harul gorjean. Actriţa Claudia Motea la emisiunea Business Philosophy
Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 05 februarie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată pe actriţa...


Rolul uniformelor pentru business în strategia de marketing a unei companii
Într-o lume de afaceri în continuă schimbare, unde concurența este acerbă, găsirea unor metode inovatoare de a-ți diferenția brandul te...


Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna ianuarie 2025
Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...


O sticlă de AQUA Carpatica reciclată poate însemna de-acum o pisică ajutată!
O sticlă de AQUA Carpatica reciclată poate însemna de acum înainte o pisicuță ajutată! Fiecare PET de AQUA Carpatica reciclat...
Publicitate
Email: contact@clubulmedia.ro
Telefon: 0744525607
Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.
O publicatie marca Clubul Media.
- https://businessphilosophy.ro
- https://sportm.ro
- https://sportprofit.ro
- https://totceeaceeste.ro
- https://superprofit.ro
- https://www.toptabu.ro
- https://sportpesurse.ro
- https://focustolife.ro
- https://elennaq.com
- http://cronicaromana.eu/
- http://cotidianul.eu/
- https://chiromelu.blogspot.com/
- https://teodorchiriac.ro/
- https://victoriei35b.ro/
Recomandarea noastra:
