Connect with us

ECONOMIC

STOICA & Asociații salvează un lanț românesc de restaurante de tip fast-food

Echipa de avocați din cadrul STOICA & Asociații, formată din Dragoș Bogdan (Senior Partner) și Mihai Stănescu (Managing Associate), salvează un lanț românesc de restaurante de tip fast-food, obținând respingerea cererii de emitere a unei ordonanțe președințiale, prin care clientului i se interzicea folosirea semnelor distinctive sub care își desfășura activitatea.

 

 

 

Partea adversă, operator al unui lanț internațional de restaurante care nu este prezent pe piața din România, a solicitat în justiție interzicerea utilizării semnelor folosite de client pentru că acestea ar fi adus atingere propriilor mărci înregistrate pe plan european. Tribunalul București, în prima fază procesuală, a admis cererea și a dispus, cu efect imediat, încetarea folosirii semnelor contestate. Astfel, ca urmare a soluției instanței, clientul ar fi trebuit, măcar temporar, să își înceteze activitatea, schimbarea semnelor distinctive nefiind posibilă într-un termen atât de scurt.

În apelul formulat de client prin avocații de la STOICA & Asociații, Curtea de Apel București a întors soluția Tribunalului. Este de remarcat că, pentru a obține o ordonanță președințială în materia proprietății intelectuale, titularului dreptului trebuie să demonstreze existența unui prejudiciu greu de reparat. Jurisprudența română, în deplin acord cu legislația și cu practica la nivel european, analizează această condiție în cadrul testului de proporționalitate. Efectuând testul în această procedură, Curtea de Apel București a dat câștig de cauză lanțului românesc de restaurante fast-food.

Dragoș Bogdan: ”Particularitatea speței, în apel, a constat în dezbaterea aprinsă asupra condiției „prejudiciului greu de reparat”, pe care riscă să îl sufere titularul dreptului ca urmare a pretinsei acțiuni ilicite. Curtea de Apel București, într-o abordare pragmatică, de evidentă respirație europeană, a pus în balanță interesele ambelor părți și a luat în calcul varianta care produce pagube mai mici sau mai ușor de reparat. Între interesele titularului mărcilor europene, care însă nu este prezent pe piața din România și interesele clientului român, a cărui activitate ar fi fost oprită prin emiterea ordonanței, balanța a înclinat, în acest caz, în favoarea celui din urmă. Este de salutat această decizie, care confirmă un trend anterior, prin care judecătorii români, specializați în proprietatea intelectuală, preferă o abordare economică, rațională, iar nu una, dogmatică, ce nu ține seama de interesele economice reale ale părților.”

Recent:

PODCAST Entertainment4 days ago

Filozofia unui fotograf. Viața și trăirile din spatele aparatului

Podcastul Business Philosophy, care l-a avut ca invitat pe fotograful profesionist Ovidiu Ștefan, a fost moderat de Ileana Vlăduț. 0:00...

ECONOMIC5 days ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna august 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

TV Business Philosophy6 days ago

„Fata de Aur”, Anamaria Gherghel, multiplă campioană la fotbal tenis. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată pe 4 septembrie, de la ora 17:00, a avut-o ca invitată pe Anamaria...

PODCAST SPORT1 week ago

Culisele transferului la Steaua, cartea autobiografică a Andreei Prisăcariu și cazul Halep – Sinner

Andreea Prisăcariu a fost invitata lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy DESCRIERE:. 00:00 – “Mi-am echilibrat chakrele“ 01:00...

ECONOMIC1 week ago

Jean Valvis – Preşedinte AQUA Carpatica anunță extinderea producției AQUA Carpatica. Investiţie de 20 de mil. de euro

Jean Valvis – Preşedinte AQUA Carpatica anunță extinderea producției AQUA Carpatica, cu o investiţie de 20 de milioane de euro,...

ECONOMIC2 weeks ago

Lansarea noului model auto MG ZS HEV+ în România: Inovație, design modern și fiabilitate garantată

Noul MG ZS Hybrid+ va oferi clienților unul dintre cele mai cuprinzătoare pachete din segmentul B-SUV Sistemul revoluționar Hybrid+ oferă...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Factorul mental în tenis, cu Andreea Prisăcariu

Jucătoarea de tenis Andreea Prisăcariu a vorbit despre importanța factorului mental în sportul alb în cadrul emisiunii Business Philosophy, de...

PODCAST SPORT3 weeks ago

Vasile Maftei: “Nu mai alergăm pe șine, dar putem alerga pe șosea” 

Vasile Maftei a fost invitatul lui Romeo Chiriac în cadrul podcastului Business Philosophy, informează sportm.ro. DESCRIERE: 0:00 – INTRO 1:42...

ECONOMIC3 weeks ago

Ce presupune lichidarea voluntară a unei persoane juridice în România?

Procesul de lichidare voluntară implică mai multe etape esențiale, menite să asigure respectarea obligațiilor legale și protejarea intereselor tuturor părților...

ECONOMIC4 weeks ago

Un licean francez, genial la matematică, participant la APEXMATHS de la Reşița, încântat de Aqua Carpatica

Un licean francez, Pierre Gallois, genial la matematică, participant la APEXMATHS de la Reşița este încântat de încântat de Aqua...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: