Connect with us

ECONOMIC

Optimizarea SEO, o filosofie de business

Optimizarea SEO – acronim ce desemnează termenul provenit din engleză Search Engine Optimization – presupune, pe larg și mai precis, prin traducere în limba română, optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare.

Cel mai utilizat motor de căutare la scară largă, atât în țara noastră, cât și în restul lumii, este nimeni altul decât giganticul Google. Compania americană deține cota majoritară la nivel global atât în termeni de popularitate, cât și în ceea ce privește utilizarea motorului său de căutare în rândul nenumăraților internauți.

Ca atare, nu e deloc de mirare faptul că Google, prin tool-ul respectiv pe care îl oferă utilizatorilor de Internet, cu un succes covârșitor, încă de la aproximativ începutul anilor 2000, a devenit cel mai vizat astfel de tool pentru procesul de optimizare SEO.

Dar prin ce se remarcă, mai exact, SEO?

Această tehnică de e-marketing, cu rezultate notabile în zona comerțului electronic, în special, dar și pentru paginile web de prezentare a firmelor și companiilor din alte domenii (cum ar fi, de pildă, firmele de consultanță, agențiile de turism etc.), are drept scop propulsarea platformelor online cât mai sus în lista cu rezultate returnate de Google (SERPs).

Această propulsare, în topul poziților sugerate de Google, în urma unei căutari specifice efectuate de către utilizator, fiind interesat de anumite bunuri și/sau servicii, se realizează prin: creșterea traficului organic și îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site (UX). În felul acesta, rata de conversie (n.r. volumul încasărilor care au punct de plecare mediul virtual sau chiar se încheie direct pe site) este influențată în mod pozitiv pentru business-ul digital în cauză.

Procesul de optimizare SEO – pentru că, în definitiv, vorbim despre un fenomen mult mai amplu decât o simplă campanie de promovare pe Internet – își propune rezultate pe termen lung, urmărind atât targetarea unor cuvinte cheie strategic selecționate, cât și implementarea unor aspecte de ordin tehnic.

Mai pe larg, optimizarea SEO cuprinde diverse activități conexe și constante, precum:

– optimizare on-page și off-page (conținut original și relevant);

– research de cuvinte cheie și expresii de căutare / interes pentru utilizatorul vizat;

– creare / update arhitectură de link-uri interne (în urma research-ului mai sus amintit);

– optimizare tehnică;

– link-building (backlink-uri valoroase și cu autoritate);

– monitorizare permanentă a traficului și concurenței ș.a.m.d.

Toate aceste activități, desfășurate etapizat, implică o serie de resurse inepuizabile, procesul de optimizare fiind un proces care necesită timp, „mentenanță” continuă și menținere a implementărilor aferente pentru rezultate cu adevărat vizibile și… infailibile.

Acest aspect atrage, de la sine, și necesitatea unei echipe de lucru multidisciplinare, care să acopere toare cerințele specifice unui proces de optimizare SEO executat ca la carte. Search Engine Optimization reprezintă, așadar, mai mult decât o simplă tehnică de promovare pe Internet a bunurilor ori serviciilor oferite de un brand, ci și o privire de ansamblu asupra succesului unui business digital / digitalizat; o reflecție asupra viitorului, dorindu-se mai mult decât niște rezultate efemere.

Promovarea de tip Search Engine Optimization poate fi, deci, considerată, în acest context, chiar și o filosofie de business, un mod proactiv, responsabil și extrem de profitabil de a întreprinde afaceri pe Internet.

 

 

Recent:

PODCAST SPORT3 hours ago

Sabrina Voinea: Eu sunt câștigătoarea medaliei de la JO Paris în arena sportivă

Gimnasta Sabrina Voinea a fost invitata moderatorului Romeo Chiriac la podcastul Business Philosophy. DESCRIERE: 00:00:00 – Prezentare invitată – Sabrina...

TV Business Philosophy22 hours ago

Mental coaching-ul, arma secretă a campionilor din sport

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Sorin Chiriac, le-a avut ca invitate pe gemenele...

ECONOMIC4 days ago

Menține-te hidratat, chiar și în perioada iernii!

În sezonul rece senzația de sete este mai redusă. Cu toate acestea, este indicat să avem totuși grijă să rămânem...

PODCAST Entertainment7 days ago

Miracolul descoperit de chinezi în coarnele cerbilor

Biolog, jurnalist și expert în faună cinegetică, Nicu Pârlog, a fost invitatul lui Laurențiu Ciornei la podcastul Business Philosophy. 00:00...

ECONOMIC1 week ago

Modele de paltoane pe care le poți purta cu rochii negre elegante și accesorii care să îți completeze outfitul

Rochiile negre reprezintă o alegere clasică, potrivită pentru o mulțime de ocazii speciale. Însă, pentru a completa un astfel de...

ECONOMIC2 weeks ago

Cvartetul “Pas de Quatre va susține un eveniment cameral de excepție la Ateneul Român

În data de 26.01 – duminică! – la Sala Mare a Ateneului Român va avea loc un eveniment cameral de...

PODCAST Entertainment2 weeks ago

Arta instructajului canin și mondioring în România

Podcastul Business Philosophy, moderat de Ileana Vlăduț, i-a avut ca invitați pe Alexandru Davidescu, fondator K9 Team Club, instructor canin...

ECONOMIC2 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă pentru luna ianuarie 2025

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST - SUSTENABILITATE3 weeks ago

Povești cu bonsai, trandafiri japonezi, mușcate și mentă

Alexandra Pîrîianu, fondator şi peisagist “Bonsai Landscape & Design” a fost invitată în cadrul Podcastului Business Philosophy, care a fost...

PODCAST PR & MARKETING4 weeks ago

Podcastul Business Philosophy, premiat la Gala Fotbalului Românesc

Podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe Mihai Igiroșanu, Redactor Șef al Revistei Sport Magazin....

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: