Connect with us

ECONOMIC

Optimizarea SEO, o filosofie de business

Optimizarea SEO – acronim ce desemnează termenul provenit din engleză Search Engine Optimization – presupune, pe larg și mai precis, prin traducere în limba română, optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare.

Cel mai utilizat motor de căutare la scară largă, atât în țara noastră, cât și în restul lumii, este nimeni altul decât giganticul Google. Compania americană deține cota majoritară la nivel global atât în termeni de popularitate, cât și în ceea ce privește utilizarea motorului său de căutare în rândul nenumăraților internauți.

Ca atare, nu e deloc de mirare faptul că Google, prin tool-ul respectiv pe care îl oferă utilizatorilor de Internet, cu un succes covârșitor, încă de la aproximativ începutul anilor 2000, a devenit cel mai vizat astfel de tool pentru procesul de optimizare SEO.

Dar prin ce se remarcă, mai exact, SEO?

Această tehnică de e-marketing, cu rezultate notabile în zona comerțului electronic, în special, dar și pentru paginile web de prezentare a firmelor și companiilor din alte domenii (cum ar fi, de pildă, firmele de consultanță, agențiile de turism etc.), are drept scop propulsarea platformelor online cât mai sus în lista cu rezultate returnate de Google (SERPs).

Această propulsare, în topul poziților sugerate de Google, în urma unei căutari specifice efectuate de către utilizator, fiind interesat de anumite bunuri și/sau servicii, se realizează prin: creșterea traficului organic și îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site (UX). În felul acesta, rata de conversie (n.r. volumul încasărilor care au punct de plecare mediul virtual sau chiar se încheie direct pe site) este influențată în mod pozitiv pentru business-ul digital în cauză.

Procesul de optimizare SEO – pentru că, în definitiv, vorbim despre un fenomen mult mai amplu decât o simplă campanie de promovare pe Internet – își propune rezultate pe termen lung, urmărind atât targetarea unor cuvinte cheie strategic selecționate, cât și implementarea unor aspecte de ordin tehnic.

Mai pe larg, optimizarea SEO cuprinde diverse activități conexe și constante, precum:

– optimizare on-page și off-page (conținut original și relevant);

– research de cuvinte cheie și expresii de căutare / interes pentru utilizatorul vizat;

– creare / update arhitectură de link-uri interne (în urma research-ului mai sus amintit);

– optimizare tehnică;

– link-building (backlink-uri valoroase și cu autoritate);

– monitorizare permanentă a traficului și concurenței ș.a.m.d.

Toate aceste activități, desfășurate etapizat, implică o serie de resurse inepuizabile, procesul de optimizare fiind un proces care necesită timp, „mentenanță” continuă și menținere a implementărilor aferente pentru rezultate cu adevărat vizibile și… infailibile.

Acest aspect atrage, de la sine, și necesitatea unei echipe de lucru multidisciplinare, care să acopere toare cerințele specifice unui proces de optimizare SEO executat ca la carte. Search Engine Optimization reprezintă, așadar, mai mult decât o simplă tehnică de promovare pe Internet a bunurilor ori serviciilor oferite de un brand, ci și o privire de ansamblu asupra succesului unui business digital / digitalizat; o reflecție asupra viitorului, dorindu-se mai mult decât niște rezultate efemere.

Promovarea de tip Search Engine Optimization poate fi, deci, considerată, în acest context, chiar și o filosofie de business, un mod proactiv, responsabil și extrem de profitabil de a întreprinde afaceri pe Internet.

 

 

Recent:

Creatii16 hours ago

Elemente de amenajări interioare inedite care vor transforma complet locuința ta

Amenajarea interioară reprezintă o modalitate minunată de a-ți exprima personalitatea și de a crea un spațiu unic și reconfortant în...

Creatii16 hours ago

Cum îți surprinzi iubitul de Crăciun? Top 3 idei de cadou inedite

Perioada Crăciunului se apropie, iar odată cu ea și dăruirea cadourilor între prieteni și cei apropiați. Dacă ai un partener...

ECONOMIC16 hours ago

Analiza datelor și automatizarea în auditul financiar: beneficii pentru businessul tău

Auditul financiar a evoluat semnificativ în ultimele decenii, odată cu avansarea tehnologiei și creșterea volumului de date disponibile pentru auditori....

ECONOMIC20 hours ago

Îți dorești să menții aroma proaspătă în casă? Iată 3 metode mai puțin cunoscute pentru a menține mirosul plăcut acasă

Mirosul din casă este primul detaliu care descrie atmosfera spațiului, fiind resimțit chiar din primele trei secunde de la intrarea...

ECONOMIC2 days ago

Alexandrion Group, premiu special în cadrul Galei dedicate aniversării a 25 de ani de la înființarea Ziarului Financiar

Alexandrion Group a primit un premiu special în cadrul Galei dedicate aniversării a 25 de ani de la înființarea Ziarului...

TV Business Philosophy6 days ago

Despre economia circulară, cu Neacşu Cristina, responsabil CSR GreenGroup

Emisiunea “Business Philosophy” de la Canal 33, programată miercuri, 22 noiembrie, de la ora 18:00, a avut-o ca invitată pe Neacşu...

PODCAST - Business1 week ago

Superstiții în lumea plantelor. Un business Verde – Podcast

Podcastul Business Philosophy a avut-o ca invitată pe Alexandra Pîrîianu, fondator şi peisagist “Bonsai Landscape & Design“. DESCRIERE: 01:00 Job...

ECONOMIC1 week ago

“Roata Norocului” de la Alexandrion, o adevărată atracție la deschiderea Supermarketului “La Cocoș 2”

“Roata Norocului” a fost o adevărată atracție pentru cei care au venit să facă cumpărături şi să se bucure de...

ECONOMIC2 weeks ago

AQUA Carpatica la doză a primit ”Premiul pentru cel mai bun produs nou” la Categoria Băuturi Nealcoolice

AQUA Carpatica la doză a primit ”Premiul pentru cel mai bun produs nou” la Categoria Băuturi Nealcoolice, îa cadrul ediției...

ECONOMIC2 weeks ago

Fundaţia Alexandrion anunţă laureaţii celei de-a zecea ediții a Galei Premiilor Constantin Brâncoveanu

Fundaţia Alexandrion anunţă laureaţii celei de-a X-a ediţii a Galei Premiilor Constantin Brâncoveanu. În cadrul galei au fost premiaţi oameni...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: