Connect with us

ECONOMIC

Cum îți afectează mentalul colectiv imaginea de profesionist

O vorbă spune că românul este un maestru al improvizațiilor. El este cel care își înlocuiește singur piesele de la mașină, el repară laptopuri și telefoane, el își zugrăvește singur și tot el își conectează aragazul la conducta de gaz sau își montează aparatul de aer condiționat.

Dacă ar putea, s-ar opera și și-ar scoate și măsele singur. Scepticismul cu care românul privește specialiștii este aproape inegalabil.

E suficient să petreci câteva ore în social media ca să sesizezi câtă neîncredere li se arată experților și câte meme-uri de amuzament generează aceștia, fără să-și fi propus vreodată asta.

De unde ni se trage asta? Poate din perioada comunistă în care lipsurile la care era supusă populația ne determinau să găsim fel și fel de soluții de compromis.

Așa s-au dezvoltat și încetățenit cel mai probabil zicale precum „Cine vede și nu știe zice c-așa tre’ să fie” sau „Lasă, că merge și-așa!”

Mai interesant este că improvizația își face loc nu doar la categoriile sociale din partea de jos a ierarhiei. Ea se strecoară subtil și insidios inclusiv în rândul intelectualilor.

Ne place sau nu, cei mai mulți dintre noi am vrea ca lucrurile să fie făcute, dar nu suntem dispuși să plătim oamenii specializați în anumite domenii.

Ca om de marketing, am văzut de zeci, poate chiar de sute de ori, persoane care nu doar că socoteau că banii pe marketing sunt bani aruncați în vânt, dar mai trăiau și cu convingerea că absolut orice face un marketer pe „o căruță de bani”, cum se exprimau, pot face și ei la fel de bine – chiar dacă nu au nici studii de specialitate, iar experiența lor în domeniu este nulă.

Se întâmplă la fel și în cazul celor care ar avea nevoie de un brand personal. Întocmai cum, atunci când au o durere fizică de orice natură, își caută simptomele pe net și, pe baza informațiilor peste care dau la întâmplare, își pun un diagnostic și chiar încep să se trateze singuri, mulți caută pe Sfântul Google câteva articole despre cum se construiește un brand personal și în felul acesta cred că au dobândit întreaga cunoaștere în domeniu.

Asta în cazul fericit în care oamenii înțeleg nevoia de a avea un brand personal și modul extraordinar în care acesta contribuie la consolidarea sau ridicarea nivelului în carieră.

Să fii specialist într-un domeniu, să ai diplome și experiență de zeci de ani în spate îți poate oferi recunoaștere profesională, dar nu îți aduce notorietate și nu te poziționează ca centru de referință în domeniul tău – cu precădere atunci când te consideri elitist sau ai un orgoliu profesional care te determină să nu vrei să lupți pentru imagine, pe motiv că nu vrei să intri în rând cu toți pseudo experții pe care i-ai văzut în online bucurându-se de un nemeritat succes.

Acest mod de gândire este păgubos atât pentru tine, ca om specializat în ceva anume, cât și pentru cei care ar putea să se folosească de expertiza ta și să aibă acces, prin tine, la calitate.

Cunosc mulți oameni extrem de pregătiți în domeniul în care activează, care se miră că persoane mult mai slabe decât ele, din punct de vedere profesional, fac bani și se bucură de succes, comparativ cu ei, care, deși sunt mult mai buni, rămân totuși într-o obscuritate complet dezavantajoasă.

Cu toate acestea, să le vorbești acestor oameni despre nevoia pe care o au de a-și construi un brand personal e ca și cum ai comite un sacrilegiu fără precedent.

Cum să se laude ei în fața altora? Cum să apară ei în poze și în materiale video? Cum să se dea ei experți de la sine putere?

Inutil să le explici unor astfel de oameni, că învățând să-și construiască pas cu pas un brand personal în stil profesionist, cu sprijinul specialiștilor în domeniu, vor ieși în față ca ceea ce sunt și se vor afirma de pe poziția pe care o merită.

Să-ți construiești un brand personal solid în carieră a devenit astăzi vital, atât pentru angajați, cât și pentru freelanceri sau antreprenori.

Ca angajat, când vorbești în numele brandului de companie, ceea ce este imposibil să nu faci, ai sentimentul că primești recunoaștere, dar uiți că, de fapt, cel care te propulsează este brandul firmei.

În absența unui brand personal care să îți confere greutate pe piața pe care activezi, vei rămâne mereu un angajat ușor de înlocuit, care, cinstind vorbind, poate zbura oricând.

Un brand personal în schimb va face din tine un pilon de susținere a businessului pentru care lucrezi, te va ajuta să ai un network bogat și să capeți influență personală în piață, ceea ce îl va pune pe angajator în situația de a-și dori să te păstreze orice ar fi.

Pe de altă parte, dacă într-o zi decizi că vrei să-ți dai demisia și să treci pe cont propriu, în cazul în care nu ai un brand personal, numărul provocărilor pe care le vei avea de înfruntat se dublează simțitor.

Nu doar că va trebui să treci prin experiența de a înțelege ce, cum și când trebuie să faci, dar mai trebuie să lupți să te și afirmi.

Pe când atunci când oamenii te știu și îți conștientizează valoarea și statutul de specialist într-un anumit domeniu, tot ce îți rămâne de făcut este doar să înveți care sunt pașii prin care poți să îți lansezi un business al tău și să îl duci la noi și noi niveluri.

Prin urmare, ca să nu mă lungesc mai mult, îți spun că, dacă vrei să ai o viață profesională care să stea sub steaua succesului, în primul rând trebuie să accepți că ai nevoie de un brand personal și că ai nevoie să știi cum se construiește el.

Renunță la improvizații, încearcă să nu lucrezi după ureche și, în calitatea ta de om specializat pe un domeniu, acordă-i respect și recunoaștere și omului specializat în brand personal.

Caută-l și încearcă să înveți de la el tot ce ai de făcut pentru ca mâine să devii profesionistul numărul 1 în zona ta de acțiune și nu te mai lăsa păcălit de gândul că și tu știi cum se face, că nu e așa de greu, că oricum lumea știe cine ești și ce poți.

Din experiență îți spun că ești în eroare și nu merge deloc așa. Ai deci grijă ce alegi pentru tine și cariera ta.

Cristina Norocel este consultant în branding personal și strategie de marketing. “Marketingul este un domeniu în care obosești mult, dar de care nu te saturi niciodată pentru că e extrem de dinamic și de ofertant.

Dar, oricât de multe fațete și valențe ar avea, marketingul se va sprijini mereu pe câțiva piloni de bază pe care creativitatea țese mereu nestingherită noi și noi „veșminte”. Or, tocmai acești piloni îi cunosc eu foarte bine”, afirmă Cristina Norocel.

 

 

 

Recent:

PODCAST Entertainment4 days ago

Ce parlamentari, vedete, ziariști și preoți vin la vrăjitoarea Atena

Vrăjitoarea Atena a fost invitata podcastului Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, informează sportm.ro. DESCRIERE: 00:00 – Intro 00:10 –...

ECONOMIC4 days ago

Cum să planifici finanțarea unei afaceri agricole

Creditele sunt foarte importante pentru afacerile agricole. Un astfel de împrumut poate fi util atât la înființarea fermei, cât și...

TV Business Philosophy5 days ago

România – Belgia, la Euro 2024 și în business

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, moderată de Romeo Chiriac, l-a avut ca invitat pe antreprenorul Titus Marin, patronul...

ECONOMIC6 days ago

Cohn&Jansen este agenția anului la Effie Awards România 2024

Desemnată pentru pentru prima dată Agenția Anului în cadrul festivalului Effie Awards România, Cohn&Jansen a obținut 7 trofee pentru 4 clienți:...

ECONOMIC1 week ago

Cum să ai grijă de ochii tăi dacă lucrezi mult la calculator

Statul în fața unui monitor este o activitate omniprezentă în zilele noastre, fie că este vorba de muncă, educație sau...

PODCAST SPORT2 weeks ago

Adrian Ilie, despre Euro 2024 și Generația de Aur

Adrian Ilie a vorbit în podcastul Business Philosophy, moderat de Romeo Chiriac, despre Generația de Aur și Euro 2024, informează...

TV Business Philosophy2 weeks ago

Gina’s Dream, cea mai titratǎ felisǎ „sofisticatǎ” Maine Coon. Emisiune Business Philosophy

Emisiunea „Business Philosophy”, de la Canal 33, i-a avut astazi ca invitați pe Gina si John Alban, fondatori ai felisei...

PODCAST MEDICINA2 weeks ago

Veterinar dedicat animalelor de companie exotice si șoimilor

Podcastul Business Philosophy l-a avut ca invitat pe  dr. Radu Boncea, Medic Veterinar, Fondatorul primului cabinet pentru animale exotice, Falcon...

ECONOMIC3 weeks ago

Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apa pentru luna mai 2024

Aqua Carpatica este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna...

PODCAST CULTURA3 weeks ago

Alice Nicolae, despre smerenie și ego la actori

Podcastul Business Philosophy a avut-o ca invitată pe Alice Ioana Nicolae, actriță, trainer, îndrumător și fondator Teatru Simplu. 00:00 –...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: