Connect with us

Analize & Studii

Barometrul Moneycorp: Impactul Covid în 2020 și așteptările economice pentru 2021

Revenirea economică în România, după pandemia COVID, va fi una asimetrică, cu sectoare care vor înregistra o creștere susținută și altele care vor continua să se confrunte cu dificultăți semnificative. Peste 60% dintre companiile chestionate în cadrul Barometrului Moneycorp 2020 estimează că vor atinge cifra de afaceri din 2019 abia în 2022.

Odată cu apariția vaccinurilor anti COVID, economia mondială și implicit cea românească vor depăși, treptat, criza economică fără precedent declanșată de pandemie.  Capacitatea țărilor de a depăși criza în 2021 va fi determinată de eficiența programelor de susținere a economiilor, în care autoritățile vor juca un rol important.

Potrivit experților de la Moneycorp, pentru România perspectivele sunt în general pozitive, mai ales în contextul în care țara noastră urmează să beneficieze de un pachet fără precedent de finanțare, din partea UE, de peste 80 de miliarde de euro.

Potrivit celei de-a doua ediții a Barometrului Moneycorp privind starea economiei, realizat în perioada 1-8 decembrie, 63% dintre cele peste 1000 de companii chestionate se așteaptă ca revenirea economică să urmeze tiparul literei ,,K’’, 15% estimează o evoluție sub forma ,,U’’ sau ,,W’’ și numai 7% mizează pe o ascensiune rapidă, sub forma literei ,,V’’.

,,Percepția mediului de afaceri arată în general un optimism moderat privind evoluția economică din 2021. Revenirea va fi asimetrică. Pe lista sectoarelor care vor înregistra un avans semnificativ se află, în principal, cele care au performat și în condițiile lockdown-ului generat de pandemie, de la comerțul online la serviciile de curierat, construcții, bricolaj și electro-retail. Alături de acestea ne așteptăm să vedem și segmentul HORECA odată cu progresul campaniei de vaccinare și ridicarea restricțiilor sanitare existente. Pe lista sectoarelor care vor înregistra o revenire ceva mai temperată se află business-urile din sectorul industrial, agricol (grav afectat de secetă în 2020), sectorul de evenimente, turismul și transporturile, unde vor exista în continuare probleme, iar dinamica din aceste sectoare va fi  influențată de evoluția comenzilor, de accesul la finanțare, de gestionarea a blocajului financiar etc.’’, a declarat Cosmin Bucur, Managing Director în cadrul companiei.

Potrivit rezultatelor barometrului, în condițiile optimismului moderat privind perspectivele economiei, cele mai multe companii (61%), se așteaptă ca abia în 2022 să atingă nivelul cifrei de afaceri din 2019. 15% estimează că vor recupera în 2021 cifra de afaceri din 2020, în timp ce 23% estimează că afacerile, în 2021, vor urma un trend stabil, nefiind influențați de efectele pandemiei (în general companii care au avut de câștigat de pe urma pandemiei).

Întrebate când anticipează că se va finaliza campania națională de vaccinare a 70% din populația Romaniei, 57% din companii au indicat trimestrul III 2021, iar 34% din companii au indicat trimestrul IV al anului viitor.

,,Economia românească a trecut prin această criză ceva mai bine decât alte țări. După un prim trimestru cu o reziliență surprinzătoare de +0.3% față de trimestrul 4 2019, a urmat scăderea abruptă de 12.3% din trimestrul 2 față de trimestrul 1, iar în trimestrul 3 s-a inregistrat o revenire de +5.6% față de trimestrul 2. Acest trend urmează, destul de probabil, să fie confirmat și de datele din trimestrul 4. Așa se explică și faptul că, întrebați cum le-au fost influențate afacerile in perioada de pandemie, 41% dintre companii au indicat o scădere a cifrei de afaceri cu 10-25%. Numai 16% au indicat o scădere mai mare de acest procent și, foarte interesant, puțin peste 20% au indicat o creștere a business-ului cu până în 25%. Acest lucru demonstrează că managerii români au învățat lecția crizei precedente și s-au adaptat destul de rapid la noua realitate economică, reușind, în mare parte, să preîntâmpine o scădere economică puternică’’, a declarat Claudiu Ghebaru, Senior Corporate Dealer in cadrul companiei.

Potrivit rezultatelor barometrului, 53 % dintre firmele chestionate au declarat că aveau o strategie de gestionare a evenimentelor externe (economice, sanitare etc.)

LECȚIILE PANDEMIEI

Pandemia a afectat, în primul rând, vânzările firmelor din România, situație menționată de 64% dintre cei intervievați.

Creșterea costurilor cu aprovionarea și logistica (48%), creșterea duratei medii de încasare a facturilor (43%), problemele de eficiență operațională – munca de acasă, modul de interacțiune cu clienții- (37%), managementul resurselor umane (pierdere de resurse umane, dificultăți în atragerea de personal) – 33% și întreruperea totală a activității din cauza stării de urgență/lockdown (31%) s-au aflat printre principalele consecințe ale coronacrizei economice.

 

Please follow and like us:

Recent:

Stiri11 ore ago

Finala Roland-Garros, în topul celor mai urmărite evenimente pe Eurosport în 2021

Finala masculină de la Roland-Garros a fost cel mai urmărit meci de tenis transmis de Eurosport 1 în acest an...

Stiri12 ore ago

Baschetul 3×3 revine în anul olimpic: Start la Raiffeisen Bank Sport Arena Streetball

Circuitul de baschet 3×3 Raiffeisen Bank Sport Arena Streetball se reia în acest weekend, 19-20 iunie, cu primul turneul al...

Stiri15 ore ago

Explozie de Padbol la Timișoara, eveniment sustinut si de Alexandrion Group!

Dupa ce comunitatea Padbol România a ridicat show-ul la fileu in 3 mari turnee naționale, chiar și intr-o perioadă greu...

Emisiunea TV Business Philososphy2 zile ago

Despre strategiile antidoping și Euro 2020, cu Cristi Balaj – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 16 iunie, de la ora 18:00, președintele Agenției Naționale Anti-Doping, Cristi...

Emisiunea TV Business Philososphy5 zile ago

Emisiune Business Philosophy: Pe urmele lui ”Arthur”. Vor deveni urșii o problemă națională? – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Laurențiu Ciornei, l-a avut7 ca invitat special pe...

Emisiunea TV Business Philososphyo săptămână ago

Pe urmele lui ”Arthur”. Vor deveni urșii o problemă națională? – Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, programată miercuri, 9 iunie, de la ora 18:00, îl va avea ca invitat...

Creatiio săptămână ago

Rolul mass-media în educația de mediu

De Ziua Mediului 2021 Clubul Media Business, Asociațiile Succes și Alianță Pentru Pădure au organizat o manifestare culturală științifică intitulată...

Creatiio săptămână ago

Filmul, interviurile și festivitatea de premiere a celei de a VII-a ediții a Press Cup Dr. Oetker

Fostul căpitan al naționalei de fotbal a României, Răzvan Raț, care a jucat la Press Cup Dr. Oetker 2021, s-a...

Stirio săptămână ago

Răzvan Raț a fost impresionat de turneul Press Cup Dr. Oetker. Cine sunt câștigătorii

Fostul căpitan al naționalei de fotbal a României, Răzvan Raț, care a jucat la Press Cup Dr. Oetker 2021, s-a...

Emisiunea TV Business Philososphy2 săptămâni ago

Emisiune Business Philosophy: Terapia emoțiilor pentru animale. Pisicile Maine Coon

Emisiunea Business Philosophy de la Canal 33, care a fost moderată de Ileana Vlăduț, i-a ca invitați pe Gina Vlad-Alban,...

Publicitate

Email: contact@clubulmedia.ro

Telefon: 0744525607

Comanda o campanie de advertoriale premium cu link-uri dofollow catre site-ul tau pentru a obtine rezultate bune in SEO si Brand-Awareness.

O publicatie marca Clubul Media.

Recomandarea noastra: